و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾
+2 امتیاز
بسم الله الرحمن الرحیم.

سلام.

در آیه ی ذیل خداوند می فرماید که شما و انچه غیر الله عبادت می کنید در اتش خواهید سوخت... آیا طبق آیه و کسانی که مسیح را میخوانند.حضرت عیسی مسیح در آتش خواهد سوخت؟

إِنَّكُمْ وَمَا تَعْبُدُونَ مِن دُونِ اللَّهِ حَصَبُ جَهَنَّمَ أَنتُمْ لَهَا وَارِدُونَ [٢١:٩٨]

در حقيقت، شما و آنچه غير از خدا مى‌پرستيد، هيزم دوزخيد. شما در آن وارد خواهيد شد..
در خواندن من دون الله بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی

1 پاسخ

+2 امتیاز

با سلام.

البته که خیر!

1) قرآن فرموده که مسیح از آبرومندان دنیا و آخرت و همچنین از مقربان الهی است: 

... وَجِيهًا فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ وَمِنَ الْمُقَرَّبِينَ ﴿آل‌عمران: ٤٥﴾

.... آبرومندی در دنیا و آخرت و از مقربان‌ درگاه الهی 

2) قرآن در مورد آنچکه غیر از الله مورد خواندن و پرستش قرار می گیرد می فرماید:

وَيَوْمَ يَحْشُرُهُمْ وَمَا يَعْبُدُونَ مِن دُونِ اللَّهِ فَيَقُولُ أَأَنتُمْ أَضْلَلْتُمْ عِبَادِي هَٰؤُلَاءِ أَمْ هُمْ ضَلُّوا السَّبِيلَ قَالُوا سُبْحَانَكَ مَا كَانَ يَنبَغِي لَنَا أَن نَّتَّخِذَ مِن دُونِكَ مِنْ أَوْلِيَاءَ وَلَٰكِن مَّتَّعْتَهُمْ وَآبَاءَهُمْ حَتَّىٰ نَسُوا الذِّكْرَ وَكَانُوا قَوْمًا بُورًا (سوره فرقان 17 و 18)

و روزی که الله ایشان را با آنچکه می پرستیدند گرد می آورد سپس می فرماید آیا شما بندگانم را گمراه کردید یا اینان خود راه را گم کردند گویند منزّهی تو! سزاوار ما نیست که بغیر از تو اتصالی را اتخاذ کنیم لیکن تو ایشان و پدرانشان را بهره مند کردی تا آنجا که کلام تو را فراموش کردند و ایشان مردمی هستند که خود تباه گرانند

پس با استناد به دو آیه فوق مسیح عیسی بن مریم روز قیامت از شهادت دهندگان به  شرک مشرکین می باشد و در نزد الله جایگاه رفیعی نیز خواهد داشت. 

بوسیله ی
ممنون از پاسخ شما.برخی افراد میگویند که با این وضعیت در ایات تناقض وجود دارد.پاسخ چیست؟
یعنی عیسی در ایات فوق به اتش انداخته نمی رود چون از مقربان است
از طرفی ایه ای که وجود دارد میگوید که انان با انچه میپرستند هیزم دوزخ هستند.
خواهش می کنم. علت آن است که آن افراد با آیات قرآن بسان گزاره های منطقی برخورد می کنند. در حالیکه آیات قرآن گزاره های منطقی نیستند بلکه "متشابه" یعنی بازگرداندنی هستند یعنی باید تمام قرآن بلکه کتب من قبل مطالعه شوند تا فهم حاصل آید.
با سلام
نظرتون در مورد این آیات چیه؟
وَإِنْ مِنْكُمْ إِلَّا وَارِدُهَا كَانَ عَلَى رَبِّكَ حَتْمًا مَقْضِيا(مريم/71)
و همه شما (بدون استثنا) وارد جهنم مي‌شويد؛ اين امري است حتمي و قطعي بر پروردگارت!
ثُمَّ نُنَجِّي الَّذِينَ اتَّقَوْا وَنَذَرُ الظَّالِمِينَ فِيهَا جِثِيا(مريم/72)
سپس آنها را که تقوا پيشه کردند از آن رهايي مي‌بخشيم؛ و ظالمان را -در حالي که (از ضعف و ذلت) به زانو درآمده‌اند- در آن رها مي‌سازيم.
با سلام.
آیات قرآن در مورد رخداد قیامت بسیار متنوع هستند و این خود از تنوع اتفاقات این روز عظیم خبر می رساند. برای همین تطبیق دادن این اخبار با هم کاری بسیار سخت است. به زبان دیگر بسیاری از آیات در مورد قیامت ممکن است متناقض بنظر برسند، در حالیکه اینها تناقض نیست بلکه صرفا از تفاوتهای انسان ها در آن روز خبر می رساند:

إِنَّ سَعْيَكُمْ لَشَتَّىٰ ﴿الليل: ٤﴾

بنظر من نمی توان در مورد تطابق آیات قیامت حکم و رای قطعی را صادر کرد، چرا که ماهیت بحث پیرامون قیامت ماهیتی ظنی و تاویلی است و تا آن رخداد عظیم بپا نشود ترتیب و تفکیک این اتفاقات ممکن نیست که پیشگویی یا حدس زده شود.

آیاتی هم که آوردید نمونه ای از همین نوع آیات است در ظاهر فرموده که همه وارد جهنم می شوند اما با بررسی آیات دیگر قرآنی پیام هایی متفاوت قابل برداشت است. منجمله آیاتی که فرموده که نیکوکاران و صالحین از همان ابتدای مرگ به سلامتی وارد بهشت می شوند:

الَّذِينَ تَتَوَفَّاهُمُ الْمَلَائِكَةُ طَيِّبِينَ يَقُولُونَ سَلَامٌ عَلَيْكُمُ ادْخُلُوا الْجَنَّةَ بِمَا كُنتُمْ تَعْمَلُونَ ﴿النحل: ٣٢﴾

باز تاکید میکنم که اینها به منزلۀ تخالف نیست. بلکه گوشه هایی از آن رخداد عظیم است که در سوره های مختلف نقل شده است.
...