و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾
+4 امتیاز
بر اساس ایات قران خداوند به محمد نبی میفرماید که رو به مقام ابراهیم الله رو بخواند . و بر اساس تورات مقام ابراهیم جایی در بیت ئیل میباشد و هیچ ربطی به عربستان و جایگاه کعبه فعلی ندارد ... با این حساب بر اساس منطبق بودن ایات قران و تورات مکه فعلی چه ربطی با مقام ابراهیم دارد ... ؟
در تورات و عهدعتیق بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی

1 پاسخ

+2 امتیاز

مطابق قرآن کریم یک مسلمان موظف است تا در مقام ابراهیم یعنی اقامتگاه ابراهیم به عبادت الله و انجام حج بپردازد:

وَإِذْ جَعَلْنَا الْبَيْتَ مَثَابَةً لِّلنَّاسِ وَأَمْنًا وَاتَّخِذُوا مِن مَّقَامِ إِبْرَاهِيمَ مُصَلًّى وَعَهِدْنَا إِلَىٰ إِبْرَاهِيمَ وَإِسْمَاعِيلَ أَن طَهِّرَا بَيْتِيَ لِلطَّائِفِينَ وَالْعَاكِفِينَ وَالرُّكَّعِ السُّجُودِ ﴿البقرة: ١٢٥﴾

و چون خانه را براى مردم محل اجتماع و [جاى‌] امنى قرار داديم، [و فرموديم:] «در مقام ابراهيم، نمازگاهى براى خود اختيار كنيد»، و به ابراهيم و اسماعيل فرمان داديم كه: «خانه مرا براى طواف‌كنندگان و معتكفان و ركوع و سجودكنندگان پاكيزه كنيد.»

در آیات تورات مقدس محل این اقامتگاه بوضوح مشخص شده، او خیمه اش را جایی بین عای و بیت ئیل برپا کرد و در آنجا نام یهوه الله را خواند و او را عبادت نمود :

 6 وابرام در زمین می‌گشت تا مکان شکیم تا بلوطستان موره. و در آنوقت کنعانیان در آن زمین بودند. 7 وخداوند بر ابرام ظاهر شده، گفت: «به ذریت تو این زمین را می‌بخشم.» و در آنجا مذبحی برای خداوند که بر وی ظاهر شد، بنا نمود. 8 پس، ازآنجا به کوهی که به شرقی بیت ئیل است، کوچ کرده، خیمه خود را برپا نمود. و بیت ئیل بطرف غربی و عای بطرف شرقی آن بود. و در آنجا مذبحی برای خداوند بنا نمود و نام یهوه را خواند (تورات صحیفه پیدایش فصل 12 آیات 6 الی 8)

بدین ترتیب اقامتگاه یا مقام ابراهیم یا جایگاه آن مذبحی که ابراهیم در آنجا الله را عبادت کرد، مطابق تورات، بین عای و بیت ئیل قرار دارد.

با مطالعه فصول 4 تا 8 صحیفه یهوشوع محل دقیق این نقطه و جغرافیای آن مشخص می شود:

....پس از عبور از رود اردن.... و گذر از اریحا..... به عای و بیت ئیل می رسید..... (خلاصه فصول 4 تا 8 صحیفه یهوشوع)

بنابر این آیات دقیقا مشخص می شود که مقام ابراهیم و خانه ای که الله آن را برای حج پس از ابراهیم مشخص نمود در سرزمین کنعان و مطابق نقشه های سیاسی امروز در چندین کیلومتری شمال اورشلیم واقع شده و لذا با استناد به آیات تورات و قرآن محل اقامت ابراهیم یا به زبان ساده تر، بیت الله الحرام در عربستان قرار ندارد.

بوسیله ی
...