و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾
+2 امتیاز

درباب ۱۸ انجیل متی چنین نوشته  شده است:

۱۹باز به شما می‌گویم هر گاه دو نفر از شما در زمین دربارهٔ هر چه که بخواهند متفق شوند، هرآینه از جانب پدر من که در آسمان است برای ایشان کرده خواهد شد. ۲۰زیرا جایی که دو یا سه نفر به اسم من جمع شوند، آنجا درمیان ایشان حاضرم.

کاملا مشخص است که ضمیر من درآیه ۲۰،عیسی است نه الله و پدر درآیه ۱۹ الله است.

حال سوال اینجاست آیا عیسی حی وحاضر است یا خداوند؟

در شبهات بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی

1 پاسخ

+2 امتیاز

خیر.

اولا اینکه انجیل سخن عیسی نیست! بلکه سخن "روح القدس" است که از دهان عیسی با بنی اسرائیل تکلم میکند. بنابراین روح القدس ابلاغ کننده وحی به عیسی مسیح و او ابلاغ کننده آن به مردم است بطوریکه روح القدس از دهان عیسی می فرماید:

و آنکه مرا محبت ننماید، کلام مرا حفظ نمی کند؛ و کلامی که می‌شنوید از من نیست بلکه از پدری است که مرا فرستاد (انجیل صحیفه یوحنا فصل 14 آیه 24) 

 بنابراین، اشاره آیه 20 فصل 18 انجیل صحیفه متی، به اینکه "من" بین شما هستم؛ همان اشاره به حاضر بودن "الله" بین بندگانش است و هیچ ربطی به عیسی که صرفا ابلاغ کننده این پیام است ندارد!

قرآن در تایید آیه فوق، که همان آیات مربوط به نوزادی عیسی در سوره مریم است، دقیقا این مهم را به مخاطب می فهماند که روح القدس از دهان نوزاد در گهواره آیات الهی را تلاوت می کند (و همه می دانیم که نوزاد حرف نمی زند بلکه روح القدس است که از دهان عیسی تکلم می کند)، که اثبات فراز فوق از انجیل است. 

بنابراین مفروضات شما در طرح سوال فوق اشتباه است و "من" در آیه مورد نظرتان به "روح القدس" که در مورد پدر صحبت می کند، دلالت دارد نه خود عیسی که پسر مریم است. 

ثانیا در مورد اینکه چه کسی حی و حاضر است:

آیه 117 سوره مائده به منقطع شدن عیسی مسیح از دنیا اشاره کرده که نشان از آن دارد که فقط "الله" حی و حاضر است و حتی مقربین درگاه الهی چون مسیح نیز از دنیا بی خبر می باشند:

 مَا قُلْتُ لَهُمْ إِلَّا مَا أَمَرْتَنِي بِهِ أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ رَبِّي وَرَبَّكُمْ وَكُنتُ عَلَيْهِمْ شَهِيدًا مَّا دُمْتُ فِيهِمْ فَلَمَّا تَوَفَّيْتَنِي كُنتَ أَنتَ الرَّقِيبَ عَلَيْهِمْ وَأَنتَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ شَهِيدٌ ﴿المائدة: ١١٧﴾

جز آنچه مرا بدان فرمان دادى [چيزى‌] به آنان نگفتم؛ [گفته‌ام‌] كه: الله، پروردگار من و پروردگار خود را عبادت كنيد، و تا وقتى در ميانشان بودم بر آنان گواه بودم؛ پس چون مرا برگرفتى، تو خود بر آنان نگهبان بودى، و تو بر هر چيز گواهى.

نتیجه

انجیل، کلام روح القدس از جانب الله است که از دهان عیسی بر بنی اسرائیل تلاوت شده است. بنابراین، اشاره آیه 20 فصل 18 انجیل صحیفه متی، به اینکه "من" بین شما هستم؛ همان اشاره به حاضر بودن "الله" بین بندگانش است و هیچ ربطی به عیسی که صرفا ابلاغ کننده این پیام است ندارد! اگر چه قرآن در تطابق با انجیل، عیسی را از مقربین درگاه الهی برمیشمارد لیکن در جای جای آیاتش، فقط "الله" خالق را حی و حاضر و شاهد و ناظر رفتار و کردار مومنین برمی شمارد. 

بوسیله ی
درآیات ذکر شده درمتن سوال، واژگان ”پدرمن” و”من” به چه کسانی دلالت دارد؟
با این پاسخ ارائه شده هردو به ”الله” دلالت داردکه کمی غیرمنطقی است.
در آیه قرآنی كَتَبَ اللَّهُ لَأَغْلِبَنَّ أَنَا وَرُسُلِي إِنَّ اللَّهَ قَوِيٌّ عَزِيزٌ ﴿المجادلة: ٢١﴾، منظور از من کیست؟
روح القدس؟
همینطور است
...