و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾
+3 امتیاز

این کدامین "من" است که لسان مسیح عیسی بن مریم را اینگونه می چرخاند و در کتاب امثال از عهد عتیق اینگونه خود را معرفی می نماید و قرآن از این "من" ما را اینطور با خبر می گرداند:

انجیل صحیفه یوحنا باب ۸ آیات ۵۶ الی ۵۹

پدر شما ابراهیم‌ شادی‌ کرد بر اینکه‌ روز "من" را ببیند و دید و شادمان‌ گردید. یهودیان‌ بدو گفتند: “هنوز پنجاه‌ سال‌ نداری‌ و ابراهیم‌ را دیده‌ای‌؟!؟ عیسی‌ بدیشان‌ گفت‌: هر آینه به‌ شما می‌گویم‌ که‌ پیش‌ از آنکه‌ ابراهیم‌ پیدا شود، "من‌" هستم‌. آنگاه‌ سنگها برداشتند تا او را سنگسار کنند. اما عیسی‌ خود را مخفی‌ ساخت‌ و از میان‌ گذشته‌، از هیکل‌ بیرون‌ شد و همچنین‌ برفت‌.

کتاب امثال باب ۸ آیات ۲۲ الی ۳۱

یهوه الله، در زمانهای خیلی قدیم، قبل از هر چیز "من" را آفرید و من، اولین مخلوق یهوه هستم. من از روز اول آفریده شدم. در ابتدا، پیش از آن که جهان آفریده شود. قبل از اقیانوسها به دنیا آمدم، قبل از آنکه چشمه های آب به وجود آیند. قبل از کوه ها متولّد شدم؛ پیش از اینکه تپّه ها به وجود آیند. قبل از اینکه یهوه، زمین و صحراها و حتّی ذرات خاک زمین را خلق کند، من وجود داشتم. وقتی که او آسمان را خلق می کرد، و افق را در اطراف اقیانوسها می گسترانید، من آنجا بودم. وقتی که او ابرها را در آسمان، و چشمه ها را در اعماق زمین قرار می داد، زمانی که حدود دریاها را معیّن می کرد تا آبها از حدود خود تجاوز نکنند و زمانی که زمین را بنیاد می نهاد، من نزد او بودم. من مانند یک معمار در حضور او و منبع شادی روزانه اش بودم. پیوسته در نزد او شادی می کردم، و از جهان و از مردمش خشنود بودم.

سوره مجادله آیه ٢١

الله مقرر داشته است كه "من" و رسولانم قطعا پیروز هستیم. همانا الله، قوى و شكست ناپذير است

در انجیل بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی

1 پاسخ

+1 امتیاز

انجیل کلام عیسی بن مریم نیست! بلکه کلام الله است که از جانب روح القدس بر زبان مسیح عیسی بن مریم قرار داده می شود:

... و کلامی که می‌شنوید از من نیست بلکه از پدری است که مرا فرستاد (انجیل صحیفۀ یوحنا باب 14 آیۀ 24)

به این ترتیب واژۀ من در آیاتی مثل آیۀ ذیل همان روح القدس است که از جانب الله آیات را بر عیسی بن مریم نازل می گرداند، اما برخی به اشتباه گمان می کنند که انجیل از جانب شخص عیسی بن مریم است.

عیسی بدو گفت: «من قیامت و حیات هستم. هر‌که به من ایمان آورد، اگر مرده باشد، زنده گردد (انجیل صحیفۀ یوحنا باب 11 آیۀ 25)

پس انجیل "کلام عیسی در روح" است و از این جهت مسیح عیسی بن مریم در عهدعتیق و انجیل "عمانوئیل" نام دارد، چرا که به فرموده قرآن وی موید شده به روح القدس بوده و حتی در نوزادی و پس از رستاخیز از قبر کلام الله را ابلاغ می کرده است: ... إِذْ أَيَّدتُّكَ بِرُوحِ الْقُدُسِ... ﴿المائدة: ١١٠﴾

و این همه برای آن واقع شد تاکلامی که یهوه به زبان نبی گفته بود، تمام گردد «که اینک باکره آبستن شده پسری خواهد زایید و نام او را عمانوئیل خواهند خواند که تفسیرش این است: خدا با ما» (خدا در میان ما) --- انجیل صحیفه متی باب 1 آیات 22 و 23

باید توجه داشت که همین "من" که همان روح القدس است قرآن را نیز نازل فرموده است بطوریکه در سوره مجادله می فرماید:

كَتَبَ اللَّهُ لَأَغْلِبَنَّ أَنَا وَرُسُلِي إِنَّ اللَّهَ قَوِيٌّ عَزِيزٌ ﴿المجادلة: ٢١﴾

الله چنین مقرر داشته که من و رسولانم پیروز می‌شویم؛ چرا که الله قوّی و شکست‌ناپذیر است!

بوسیله ی
...