و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾
+5 امتیاز

در لوقا باب 20 آیه 41 تا 44 خداوند میفرماید:

سپس عیسی به آنان گفت: «چگونه است که می‌گویند مسیح پسر داوود است؟ چرا که داوود خود در کتاب مزامیر می‌گوید:

خداوند به خداوند من گفت:

به‌دست راست من بنشین تا آن هنگام که دشمنانت را کرسیِ زیر پایت سازم.“ اگر داوود او را ”خداوند“ می‌خواند، چگونه او می‌تواند پسر داوود باشد؟»

آیا این سخن عیسی بدین معنی است که او خود را خداوند میداند؟

در انجیل بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی

1 پاسخ

+5 امتیاز

خیر. مسیح خود را خداوند نخوانده بلکه مترجم واژۀ مربوطه را نادرست ترجمه کرده ! 

آیات فوق از انجیل، فرازی از فصل 110 زبور یا مزامیر داوود را به فریسیان یا همان علمای بهود متذکر شده و عبارت مورد بحث شما "خداوند به خداوند من گفت" در آیات زبور از این قرار است:

נאם יהוה לאדני

ترجمه: یهوه به آقایم گفت

یهوه که اسم مقدس الله یا خداوند است و منظور از آقایم همان روح القدس یا طریقت مقدس و امن الهی است که الله آنرا ایجاد و یاری کرده است. همانطور که از زبان روح القدس در کتاب امثال مکتوب است که:

یهوه مرا مبداء طریق خود داشت، قبل از اعمال خویش از ازل (امثال فصل 8 آیه 22)

پس طریقت قدوس الهی یا همان رسول کریمی که در عرش صاحب قدرت است (سوره تکویر آیات 19 تا 22) و رساننده وحی به تمامی انبیاء است در آیات فوق به آقا مسما شده است. 

پس مسیح خود را خداوند نخوانده بلکه مترجم واژۀ אדני را (بجای والامقام یا آقا) به اشتباه به خداوند ترجمه کرده، در حالیکه می بایست خداوند را فقط برای خطاب کردن الله یا همان یهوه استفاده می کرد. (فراموش نکنید که مترجم یک هنری مارتین لندنی است و نباید از او بیشتر از این انتظار داشت!)

در آخر متذکر می شوم که انجیل سخن عیسی بن مریم نیست، بلکه سخن روح القدس است که از زبان عیسی بن مریم جاری است و به شهادت قرآن از جانب الله نازل شده است:

.... وَأَنزَلَ التَّوْرَاةَ وَالْإِنجِيلَ ﴿آل‌عمران: ٣﴾

... و تورات و انجیل را نازل کرد

بوسیله ی
درمزامیر داوود مسیح را خداوند  یا آقایم خوانده است.
درپاسخ این سوال هم ذکر شده که منظور ازآقا روح القدس است.
یعنی مسیح موعود روح القدس است؟؟؟
پس عیسی پسر مریم مسیح نیست؟!
روح القدس کالبد ندارد. روح القدس برای تکلم با بشر باید از دهان عیسی پسر مریم بشارت و انذار دهد. بنابراین، عیسی پسر مریم، بدون روح القدس مثل من و شما فردی عادی است. این نصب شدن روح القدس بر او از بدو تولد است که او را "مسیح" کرده است.
الان چه کسی دردست راست خداوند نشسته است؟
لَّن يَسْتَنكِفَ الْمَسِيحُ أَن يَكُونَ عَبْدًا لِّلَّهِ وَلَا الْمَلَائِكَةُ الْمُقَرَّبُونَ وَمَن يَسْتَنكِفْ عَنْ عِبَادَتِهِ وَيَسْتَكْبِرْ فَسَيَحْشُرُهُمْ إِلَيْهِ جَمِيعًا ﴿النساء: ١٧٢﴾  

مسیح عیسی بن مریم.
پس در ”یهوه به آقایم گفت” ، ”آقایم” به مسیح عیسی بن مریم دلالت دارد؟
به آن وجودی دلالت دارد که سبب مسیح شدن، عیسی بن مریم است. اگر آن وجود بر هر کسی قرار بگیرد، مبارک میگردد: وَجَعَلَنِي مُبَارَكًا أَيْنَ مَا كُنتُ ...﴿مريم: ٣١﴾ . در این آیه از بدو تولد بر عیسی قرار گرفت. همین وجود یکبار از درون آتش با موسی حرف زد: فَلَمَّا جَاءَهَا نُودِيَ أَن بُورِكَ مَن فِي النَّارِ وَمَنْ حَوْلَهَا وَسُبْحَانَ اللَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ ﴿النمل: ٨﴾... پس آنجا آقایم، یهوه نیست بلکه آن روح قدوسی است که امر الله است.
...