و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾
+3 امتیاز
در ماه های حرام فرصت داده شده تا حج بجا آورده شود. آیا در هر کدام از این ماه ها میتوان حج را به شکل تمتع برگزار کرد یا فقط در یک موعد مشخص و معین از یک ماه مشخص و معین ، میتوان به حج تمتع رفت؟
در معنی کلمات بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی

1 پاسخ

+2 امتیاز

1) مطابق آیه 197 سوره بقره حج در ماه های (جمع) معلومی باید اقامه شود: 

الْحَجُّ أَشْهُرٌ مَّعْلُومَاتٌ فَمَن فَرَضَ فِيهِنَّ الْحَجَّ فَلَا رَفَثَ وَلَا فُسُوقَ وَلَا جِدَالَ فِي الْحَجِّ وَمَا تَفْعَلُوا مِنْ خَيْرٍ يَعْلَمْهُ اللَّهُ وَتَزَوَّدُوا فَإِنَّ خَيْرَ الزَّادِ التَّقْوَىٰ وَاتَّقُونِ يَا أُولِي الْأَلْبَابِ ﴿البقرة: ١٩٧﴾

حج ماه های معلومی دارد پس هر کس در آن ماه ها حج را انجام داد نباید با زن خود همبستر شود، نباید به افترا بپردازد و نباید به جدال باشد در حج و آن کارهای نیکی که انجام می دهید الله آنها را می داند و بیفزایید که بهترین افزایش ها، افزایش تقواست و تقوا پیشه کنید ای اهل تدبر.

2) و هر کدام از این ماه ها در صورت استطاعت ﴿آل‌عمران: ٩٧﴾ لازم الاجرا هستند. این تصور که یک بار انجام دادن حج توسط فرد مستطیع کافیست ، تصوری خرافی است و در آیات قرآن جایگاهی ندارد: 

فِيهِ آيَاتٌ بَيِّنَاتٌ مَّقَامُ إِبْرَاهِيمَ وَمَن دَخَلَهُ كَانَ آمِنًا وَلِلَّهِ عَلَى النَّاسِ حِجُّ الْبَيْتِ مَنِ اسْتَطَاعَ إِلَيْهِ سَبِيلًا وَمَن كَفَرَ فَإِنَّ اللَّهَ غَنِيٌّ عَنِ الْعَالَمِينَ ﴿آل‌عمران: ٩٧﴾

در آن نشانه های در بین گذاشته شده، محل اقامت ابراهیم، و هر کس در آن داخل گردد در امنیت است و الله (حق) دارد بر مردم نسبت به حج خانه در صورت داشتن توانایی به سمت آن و هر کس ا(ین حق را) نادیده بگیرد پس هر آیینه الله از همه عالمیان بی نیاز است.

پس در هیچ آیه ای اشاره نفرموده که فقط یکی از مواعید حج، بلکه اشاره فرموده که حج ماه های (جمع) معلومی دارد.

3) الله ماههای معین حج را در تورات مقدس برای فرزندان ابراهیم تشریح کرده و قرآن نیز به همان ماهها (اشهر معلومات) ارجاع می دهد. مطابق باب 23 صحیفه لاویان از تورات مقدس برج 1، 2، 3 و 7 برج های برگزاری حج هستند که مطابق تقویم، ثابت و در جایی معین و موعدی مشخص قرار دارند. حج برج 1 نیز بنا به قرائن موجود در تورات و انجیل (رستاخیز مسیح در همین برج اتفاق افتاد)، حج اکبر است. 

بوسیله ی
این همیشه برای من سوال بود چرا در قرآن ماه های حج می گوید اما در عمل یک ماه حج داریم. متشکرم.  آیا می شود ان ماه های را به نام عربی که الان در تقویم هجری داریم نام ببرید. تا مطلب را کاملا بفهمم. سپاس گذارم
خواهش می کنم... تقویم هجری تقویمی است دارای نسی... یعنی جابجا می شود و قرآن نسی را حرام می شمارد. آنچکه مهم است بدانید آن است که از روز مقدم (اول فروردین) که برج اول آغاز می شود به ترتیب 4 ماه حرام مطابق تورات وجود دارد... 1، 2 ، 3 و 7 که با برج اول آن با اول فروردین و برج هفتم با اول مهر تطابق دارد. اگر صحیفه لاویان فصل 23 از تورات را بدقت بخوانید به سه ماه از ماه های حرام اشاره شده است و در صحیفه اعداد نیز ماه دوم را مقرر کرده است.. بدین ترتیب حجج در تورات صریحا بعنوان "ایام الله" (نه ایام بنی اسرائیل) برشمرده شده اند و قبلا در بخش تقویم و گاهشماری همین سایت به پرسش هایی پیرامون این مهم پاسخ داده شده است.
این پست اصلاح و ویرایش شده است.
...