و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾
+3 امتیاز

مجازات سب ( دشنام - توهین ) کردن به الله و رسول در دین اسلام چیست؟

در میان متنی (چند کتاب) بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی

1 پاسخ

+3 امتیاز

وَلَا تَسُبُّوا الَّذِينَ يدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ فَيسُبُّوا اللَّهَ عَدْوًا بِغَيرِ عِلْمٍ كَذَلِكَ زَينَّا لِكُلِّ أُمَّةٍ عَمَلَهُمْ ثُمَّ إِلَى رَبِّهِمْ مَرْجِعُهُمْ فَينَبِّئُهُمْ بِمَا كَانُوا يعْمَلُونَ(الأنعام/108)

 کساني که غير خدا را مي‌خوانند دشنام ندهید، مبادا آنها از روي جهل، خدا را دشنام دهند. اينچنين براي هر امتي عملشان را زينت داديم سپس بازگشت همه آنان به سوي پروردگارشان است؛ و آنها را از آنچه عمل مي‌کردند، آگاه مي‌سازد.

بنابراین خداوند مومنان را از تحریک مشرکان برحذر میدارد تا مبادا به خداوند از روی نادانی دشنام دهند ولی با این وجود مجازاتی بر دشنام دهندگان مترتب نمیشود و کارشان را به آخرت و روز حساب وامیگذارد.

قرآن در مورد پیامبر میفرماید:

  قُلْ إِنَّمَا أَنَا بَشَرٌ مِثْلُكُمْ يوحَى إِلَي أَنَّمَا إِلَهُكُمْ إِلَهٌ وَاحِدٌ فَاسْتَقِيمُوا إِلَيهِ وَاسْتَغْفِرُوهُ وَوَيلٌ لِلْمُشْرِكِينَ(فصلت/6)
بگو: من فقط انساني مثل شما هستم؛ اين حقيقت بر من وحي مي‌شود که معبود شما معبودي يگانه است؛ پس تمام توجه خويش را به او کنيد و از وي آمرزش طلبيد؛ واي بر مشرکان!

پیامبر مطابق قرآن بشری است مثل سایر ابنا بشر ، بنابراین سب پیامبر همانند سب سایرین است و تفاوتی ندارد و سب هرکس کاری است غیر انسانی و مشمول عقوبت.

بوسیله ی
...