و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾
+3 امتیاز

منظور از دو مرد "رجلان" در سوره مائده آیه 23 چه افرادی است؟ آیا در تورات یا انجیل در این زمینه آیه ای موجود هست؟ 

قَالَ رَجُلَانِ مِنَ الَّذِينَ يَخَافُونَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَيْهِمَا ادْخُلُوا عَلَيْهِمُ الْبَابَ فَإِذَا دَخَلْتُمُوهُ فَإِنَّكُمْ غَالِبُونَ وَعَلَى اللَّهِ فَتَوَكَّلُوا إِن كُنتُم مُّؤْمِنِينَ ﴿المائدة: ٢٣﴾

(ولی) دو نفر از مردانی که از الله می‌ترسیدند، و خداوند به آنها، نعمت داده بود، گفتند: «شما وارد دروازه شهر آنان شوید! هنگامی که وارد شدید، پیروز خواهید شد. و بر خدا توکل کنید اگر ایمان دارید!»

 

در میان متنی (چند کتاب) بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی

1 پاسخ

+3 امتیاز

با تطبیق آیات 21 الی 26 سوره مائده و آیات هم داستان آن در صحیفه اعداد تورات مقدس، مشخص می شود که این دو مرد کالیب بن یفنه و یوشع بن نون می باشند:

به همین طور پدران شما عمل نمودند، وقتی که ایشان را از قادش برنیع برای دیدن زمین فرستادم. به وادی اشکول رفته، زمین را دیدند ودل بنی‌اسرائیل را افسرده ساختند تا به زمینی که یهوه به ایشان داده بود، داخل نشوند. پس غضب یهوه در آن روز افروخته شد به حدی که قسم خورده، گفت: البته هیچکدام از مردانی که از مصر بیرون آمدند از بیست ساله وبالاتر آن زمین را که برای ابراهیم و اسحاق ویعقوب قسم خوردم، نخواهند دید، چونکه ایشان مرا پیروی کامل ننمودند. سوای کالیب بن یفنه قنزی و یوشع بن نون، چونکه ایشان یهوه را پیروی کامل نمودند. پس غضب یهوه بر اسرائیل افروخته شده، ایشان را چهل سال در بیابان آواره گردانید، تا تمامی آن گروهی که این شرارت را در نظر خداوند ورزیده بودند، هلاک شدند (تورات صحیفه اعداد فصل 32 آیات 6 الی 15)

مشاهده می شود که تورات و قرآن در چه جزئیات و ریزه کاری هایی مصدق یکدیگرند.

بوسیله ی
...