در تورات ذکر نشده که محتوای الواح دقیقا چه بخشی از تورات امروزی پیش روی ماست. عبارت לחת העדת (لوخوت هاعدت) موجود در آیه ذیل نیز به عملکرد شهادتی و آیتی الواح از جانب الله اشاره دارد:
و چون گفتگو را با موسی در کوه سینا به پایان برد، دو لوح شهادت، یعنی دو لوح سنگ مرقوم به انگشت یهوه را به وی داد (تورات صحیفه خروج فصل 31 آیه 18)
لازم به ذکر است که موسی پس از نزول از کوه سینا و از عصبانیت از اتخاذ گوساله سامری توسط بنی اسرائیل، این الواح را شکاند ! و مطابق تورات و قرآن یهوه در نسخه ای جدید الواح جدیدی را برای موسی نگارش نمود.
برخی ادعا می کنند که الواح شامل ده فرمان بوده که این از برداشت غلط از عبارت עשרת הדברים (عشرت هادوریم) نشات می گیرد. اول اینکه عبارت مربوطه به معنای "دوایر دهگانه" است (یعنی ده حوزه و دایره) و در اصل سرتیتر و مدخلی به مابقی احکام تورات مقدس است. مثلا احکام مربوط به خوردنیها در این اصطلاحا ده فرمان موجود نیست! پس این تصور که یک انسان بصرف رعایت فقط ده فرمان می تواند به رستگاری برسد از کم اطلاعی آن مدعیان خبر می دهد.
پس بطور قطعی نمی توان ادعا کرد که محتوای الواح دقیقا چه بخشی از تورات امروز می باشد.