و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾
+6 امتیاز

آیا زن در دوران حیض میتواند روزه گرفته و صلات اقامه نماید؟

در خانواده و ازدواج بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی

4 پاسخ

+6 امتیاز

* مطابق متن مقدس قرآن مبین در دوران حیض (عادت ماهانه) فقط رابطه جنسی تعطیل میشود نه روزه و صلات و بر زنان مسلمان اعم از مجرد و متأهل واجب است در دوران حیض (عادت ماهانه ) روزه را گرفته و صلات خود را اقامه نمایند:

*** وَيَسْأَلُونَكَ عَنِ الْمَحِيضِ قُلْ هُوَ أَذًى فَاعْتَزِلُوا النِّسَاءَ فِي الْمَحِيضِ وَلَا تَقْرَبُوهُنَّ حَتَّىٰ يَطْهُرْنَ فَإِذَا تَطَهَّرْنَ فَأْتُوهُنَّ مِنْ حَيْثُ أَمَرَكُمُ اللَّهُ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ التَّوَّابِينَ وَيُحِبُّ الْمُتَطَهِّرِينَ ﴿البقرة: ٢٢٢﴾:از تو در باره عادت ماهانه [زنان‌] مى‌پرسند، بگو: «آن، رنجى است. پس هنگام عادت ماهانه، از [آميزش با] زنان كناره گيرى كنيد، و به آنان نزديك نشويد تا پاك شوند. پس چون پاك شدند، از همان جا كه الله به شما فرمان داده است، با آنان آميزش كنيد.» الله توبه‌كاران و پاكيزگان را دوست مى‌دارد

بوسیله ی
ویرایش شده بوسیله ی
+3 امتیاز
برخی زنان در دوران حیض بدلیل تغییرات هورمونی بدن حالت ناخوشی و مریضی می یابند. بدیهی است که صیام یا روزه برای انسان ناخوش یا مریض بر اساس قرآن واجب نیست و زن می تواند ادای صیام را به رفع حیض موکول نماید.
بوسیله ی
+3 امتیاز

در دوران حیض زنان مدام خونریزی می کنند و می گویند این خونریزی مداوم به خاطر وجود خون، باعث ابطال نماز می شود .
باید متذکر شویم که حلال حرام را فقط و فقط خداوند بیان میکند . این برداشت غلط به خاطر فرض غلط اتفاق می افتد . در قرآن و دیگر کتب هیچ جا خون را  مسبب ابطال نماز نمی داند .

و در قرآن که شریعت جدید برای انسانهاست ، خون جزء نجاسات محسوب نمیشود.
 

بوسیله ی
ویرایش شده بوسیله ی
سلام ... در هیچ کتاب دیگر نجس نیست ؟! اما در باب ۱۵آیات لاویان  کتاب  مقدس ، حیض شدن نه تنها بشدت نجس است بلکه از آن به گناهی تعبیر میشود که در نهایت در آیه ی ۳۰ میفرماید با کفاره ی دو قربانی یکی برای گناه !!! و دیگری بعنوان قربانی سوختنی جبران میشود !
در قرآن و شریعت جدید، تنها مشرکین نجس هستند اما در کتب من قبل خون جز نجاسات محسوب میشود. اما میدانیم که احکام کتب من قبل منسوخ شده اند.
از طرفی در هیچ کتبی شما خون را جز مبطلات نماز نمیتوانید بیابید. در قرآن در آیه 43 احکامی که در هنگام نماز باید رعایت شود گفته شده است.
اگر شما آیه ای مبتنی بر اینکه اگر لباسی خونی باشد یا در هنگام خونریزی نماز باطل میشود یا اینکه در هنگام خونریزی باید از نماز دوری کرد ، میدانید ارائه کنید.
احسنت ... بنده نیز معتقدم در حال حاضر  احکام کتب من قبل بکل منسوخ شده اند چه برای پیروان شریعت کتب من قبل چه برای پیروان شریعت پیامبر خاتم ... منتها شما فرمودید در قرآن و " در دیگر کتب " نیز خون نجس نیست که علی القاعده تنها کتب به رسمیت شناخته شده بعنوان منبع وحی قابل استناد غیر از قرآن کتب من قبل هستند که در آنها به طریقه ی کاملا متفاوتی با این موضوع برخورد شده است ! ضمن آنکه در این محیط برخی بهرقیمتی سعی دارند ثابت کنند که  شریعت کتب من قبل همچنان درست و قابل اجرا هستند حتی اگر مجبور شوند برای اثبات آن به منابع غیر وحی هم استناد کنند ...!!!
مثل حکم بکارت
+3 امتیاز

شرایط نمازگذار به طور واضح در آیه 43 سوره نساء بیان شده است . کم و زیاد کردن این حکم قرآن باعث ایجاد اینچنین شبهاتی می شود .

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَقْرَبُوا الصَّلَاةَ وَأَنْتُمْ سُكَارَىٰ حَتَّىٰ تَعْلَمُوا مَا تَقُولُونَ وَلَا جُنُبًا إِلَّا عَابِرِي سَبِيلٍ حَتَّىٰ تَغْتَسِلُوا ۚ وَإِنْ كُنْتُمْ مَرْضَىٰ أَوْ عَلَىٰ سَفَرٍ أَوْ جَاءَ أَحَدٌ مِنْكُمْ مِنَ الْغَائِطِ أَوْ لَامَسْتُمُ النِّسَاءَ فَلَمْ تَجِدُوا مَاءً فَتَيَمَّمُوا صَعِيدًا طَيِّبًا فَامْسَحُوا بِوُجُوهِكُمْ وَأَيْدِيكُمْ ۗ إِنَّ اللَّهَ كَانَ عَفُوًّا غَفُورًا [٤:٤٣]

ای آنان که ایمان آوردید نزدیک نشوید به نماز حالی که مست هستید تا آنگاه که بدانید چه می‌گوئید و نه جُنب مگر راهگذری تا آنگاه که غسل کنید و اگر بیمار باشید یا در سفری یا یکی از شما از آب ریز برون آید یا با زنان نزدیکی کنید و نیابید آبی پس آهنگ زمینی پاکیزه کنید و بمالید رویها و دستهای خود را همانا خدا است بخشنده آمرزگار

بوسیله ی
...