و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾
+5 امتیاز
آیا محمد رسول الله از نسل اسحاق است؟
در عمومی بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی

1 پاسخ

+4 امتیاز

خیر. در قرآن مبین به ذریه، نژاد، قومیت، اصالت بومی یا شهری محمدنبی هیچ اشاره ای نشده است.

این ادعای شیعیان و اهل سنت که محمدنبی را از خاندان اسماعیل می دانند نیز ادعایی برخواسته از کتابهای دست نویس ایشان است، نه آیات معظم قرآن مبین، فلذا این سوال که محمد از خاندان اسماعیل می باشد نیز ادعایی بی پایه و اساس است.

همه آنچکه در مورد شخص محمد می دانیم از آیاتی است که محمد را از قومی بی اطلاع از دین و ایمان و کتب تورات و انجیل به ما معرفی می نماید. مثلا قرآن پس از طرح داستان نوح خطاب به محمد می فرماید:

تِلْكَ مِنْ أَنبَاءِ الْغَيْبِ نُوحِيهَا إِلَيْكَ مَا كُنتَ تَعْلَمُهَا أَنتَ وَلَا قَوْمُكَ مِن قَبْلِ هَٰذَا فَاصْبِرْ إِنَّ الْعَاقِبَةَ لِلْمُتَّقِينَ ﴿هود: ٤٩﴾

آن از خبرهاى غيب است كه به تو وحى مى‌كنيم. پيش از اين نه تو آن را مى‌دانستى و نه قوم تو. پس شكيبا باش كه عاقبت از آنِ تقواپيشگان است. 

اگر تمامی کتب منجمله (تورات و انجیل) را درست مطالعه کنید مشخص می شود که قرابت نژادی، فامیلی یا قومیتی هرگز محل تاکید کلام الله نیست. بلکه ایمان و عمل به احکام و فرایض است که ما را به آیین پدرمان "ابراهیم" نزدیک می سازد:

إِنَّ أَوْلَى النَّاسِ بِإِبْرَاهِيمَ لَلَّذِينَ اتَّبَعُوهُ وَهَٰذَا النَّبِيُّ وَالَّذِينَ آمَنُوا وَاللَّهُ وَلِيُّ الْمُؤْمِنِينَ ﴿آل‌عمران: ٦٨﴾

هر آینه مرتبط ترین مردمان به ابراهیم آن کسانی هستند که از ابراهیم تبعیت می کنند و این پیامبر و کسانیکه ایمان آورده اند، در حالیکه الله یاور مومنان است.

بوسیله ی
...