و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾
+3 امتیاز

الحمد الله با سلام و احترام ببخشید حکم اذان در اسلام چیست ؟

اگر وجود ندارد پس چرا در آیه 9 جمعه خداوند می فرمایید:

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِيَ لِلصَّلَاةِ مِنْ يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَىٰ ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ۚ ذَٰلِكُمْ خَيْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ تَعْلَمُونَ

ای کسانی که ایمان آورده اید! هنگامی که در روز جمعه برای نماز اذان گفته شد به سوی (نماز و) ذکر الله بشتابید و خرید و فروش را رها کنید، اگر بدانید این برای شما بهتر است. در این آیه گفته شده که هنگامی که ندا در دهند آیا این به معنی اذان است یا خیر؟ اگر جواب منفی است چرا ؟

در صلات (نماز) بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی

1 پاسخ

+3 امتیاز

ترکیب اذن اساسا به عملکرد به گوش کسی رساندن، خبر دادن دلالت دارد:

وَأَذِّن فِي النَّاسِ بِالْحَجِّ يَأْتُوكَ رِجَالًا وَعَلَىٰ كُلِّ ضَامِرٍ يَأْتِينَ مِن كُلِّ فَجٍّ عَمِيقٍ ﴿الحج: ٢٧﴾

و بگوش برسان در بین مردم به جهت حج، بیایند پیش تو پیاده و سوار بر شتر، سوی تو آیند از هر راه دوری

اما در قرآن چیزی بنام اذان مقرر نشده و در آیه 9 سوره جمعه نیز سخن از ندا کردن یا بانگ برآوردن برای صلات است که این بصورت قراردادی در هر جامعه ای می تواند متغیر باشد (صدای طبل، ناقوس، آیات قرآن یا ذکری توحیدی یا هر قرارداد دیگری).

متاسفانه عباراتی که امروز در اذان شیعه به گوش می رسد، شعارهایی کافرانه و مطلقا شرک آلود اند و اهل سنت نیز بی خود و بدون هیچ دلیلی از کتاب بر روی یک سری عبارات سنتی خود اصرار می ورزند. 

بوسیله ی
دقیقا کجاش کافرانه هست؟اگه "اشهد ان علی ولی الله" را میگویید که این نه کفر است و نه شرک.بقیش هم که هیچ جاییش حرف بدی زده نشده توشون.
سزای کسی که شهادت دروغ می دهد چیست؟ مگر نه این است که مدعیان ولایت علی، همه این دروغ را از دل جزوه های تاریخی و حدیث و روایت بیرون کشیده اند که هیچ کدام محلی از اعتبار و اعتنا در دین اسلام ندارد؟؟ پس مشخص است که نسبت دادن افسانه ای بنام علی و عمر به دین اسلام عین کفر و شرک است.
...