و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾

به پرسش و پاسخ از قرآن، انجیل و تورات خوش آمدید!

برای شرکت در پرسش و پاسخ ها از طریق گزینۀ عضویت در بالای سایت ثبت نام فرمایید. مطالعۀ قوانین سایت را فراموش ننمایید. با تشکر!

+4 امتیاز
از کجا بفهمیم قرآن کلام الهی است. قرآن چه ویژیگی های دارد که بقیه کتاب ها ندارند؟
در شبهات بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی

1 پاسخ

+7 امتیاز

کتب مقدس یا زنجیره وحی (از صحف اولی تا قرآن) بهیچ عنوان قابل قیاس با دست نوشته انسانی نیست! چرا که تمام کلام الله در کتب آسمانی در دنیا و آخرت محقق شده و بوقوع عینی می رسند. این در حالیست که هیچ دست نوشته ای دارای چنین ویژگی نمی باشد! بعنوان مثال:

1) نبوت و پیشگویی به ارث رسیدن سرزمین کنعان به ابراهیم و فرزندانش در صورت اقامه احکام و فرایض (شرح در صحف ابراهیم) ، عملا بوقوع پیوست و ایشان سرزمین کنعان را 400 سال بعد به ارث بردند (شرح در کتاب یوشع)

2) نبوت و پیشگویی از کف رفتن سرزمین کنعان در صورت عدم اقامه احکام و فرایض (شرح در تورات) عملا بوقوع پیوست و بنی اسرائیل از سرزمین موعود اخراج شدند (شرح در صحف انبیاء)

3) نبوت و پیشگویی بازگشت به سرزمین موعود در صورت اقامه مجدد احکام و فرایض (شرح در تورات و صحف انبیاء) عملا بوقوع پیوست و بنی اسرائیل در دوره هخامنش به اورشلیم بازگشتند (شرح در صحف عزرا و نحمیا)

4) نبوت و پیشگویی تولد کوروش رها کننده بنی اسرائیل از قید و بند (شرح در کتاب اشعیاء) عملا بوقوع پیوست و بنی اسرائیل با فرمان پادشاه هخامنش به اورشلیم بازگشتند (شرح در صحف عزرا و نحمیا

5) نبوت ها و پیشگویی های متعدد پیرامون تولد مسیح (شرح در تورات و صحف انبیاء) عملا بوقوع پیوست و عیسی از باکره ای بنام مریم متولد گشت و تمامی پیشگویی ها در مورد مسیح بوقوع پیوست (شرح در انجیل)

6) نبوت و پیشگویی نابودی اورشلیم (در انجیل) عملا بوقوع پیوست و چهل سال پس از مسیح سپاه روم، اورشلیم را نابود کرد.

7) نبوت پیروزی روم بر دشمنانش (شرح در قرآن) عملا بوقوع پیوست.

8) نبوت ظهور فساد مجدد یاجوج و ماجوج (شرح در قرآن) عملا بوقوع پیوسته است ؟؟

نتیجه:

کتب نازل شده از سوی الله، بهیچ عنوان قابل قیاس با یک متن نوشته شده روی کاغذ نیست. چرا که کلام الله در دنیا و آخرت نمود و وقوع می یابند و قطعا نمود پایانی آن نبوت وقوع قیامت و بهشت و جهنم وعده داده شده است که شرح آن در قرآن مکتوب است. اما آیا ایمان آوردن به حقانیت کتب، پس از وقوع قیامت فایده ای دارد؟؟ .... هرگز!

وَلَتَعْلَمُنَّ نَبَأَهُ بَعْدَ حِينٍ ﴿ص: ٨٨﴾

و هر آینه خواهید دانست خبر آنرا پس از مدتی 

آیا کتاب یا کتابهایی دست نوشته و تولید بشر را سراغ دارید که دارای چنین ویژگی باشد و محتوای آن اینطور تاریخ و زندگی جاری بشریت را دگرگون نموده باشد؟؟ 

بوسیله ی
...