و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾
+2 امتیاز
چه کسانی خطاب این آیه هستند:

وَالسَّابِقُونَ الْأَوَّلُونَ مِنَ الْمُهَاجِرِينَ وَالْأَنصَارِ وَالَّذِينَ اتَّبَعُوهُم بِإِحْسَانٍ رَّضِيَ اللَّهُ عَنْهُمْ وَرَضُوا عَنْهُ وَأَعَدَّ لَهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِي تَحْتَهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا أَبَدًا ۚ ذَٰلِكَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ [٩:١٠٠]

پیشگامان نخستین از مهاجرین و انصار، و کسانی که به نیکی از آنها پیروی کردند، خداوند از آنها خشنود گشت، و آنها (نیز) از او خشنود شدند؛ و باغهایی از بهشت برای آنان فراهم ساخته، که نهرها از زیر درختانش جاری است؛ جاودانه در آن خواهند ماند؛ و این است پیروزی بزرگ!
در کلی و عمومی بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی

1 پاسخ

+2 امتیاز

مهاجرین کسانی هستند که از دیار کفر هجرت کردند تا به گروه مسلمانان بپیوندند و منظوراز انصار کسانی است که گروه مهاجر را یاری و کمک نمودند. 

آیات قرآن کریم بهیچ عنوان اسم شخص یا اشخاص، قبیله، حزب یا طایفه خاصی را بعنوان مهاجرین یا انصار نیاورده لذا هرگونه ظن و گمان و حدس یا طرح ادعادر این زمینه بسان انداختن سنگی در تاریکی است.

متاسفانه ایادی شیطان در بسیاری از کتابهای تاریخی یا حدیثی یا روایی با پشت صحنه سازی برای اینگونه آیات و طرح ادعاهای سراپا بی پایه و اساس سبیل تفرقه و شعبه شعبه شدن را در پیش گرفتند. در حالیکه با توجه به دستورات موکد قرآن پیگیری هر سخنی ورای آیات کلام وحی، آغاز ضلالت و گمراهی و مسبب خروج از دایره اسلام است. 

بوسیله ی
...