و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾
+3 امتیاز
موضوع قصاص در قرآن چیست اگر شخصی مرتکب گناه بزرگی مثل قتل، زنا، و یا چیزی دیگری شود؟

در قران مگه گفته نشده که زناکار باید تا ابد در بند باشد تا زمانمرگ طبیعی خود . ولی چرا باید کسانی که نماینده اسلام و مرجع تقلید و خیلی های دیگر هستند دستور سنگسار یا اعدام می دهند؟ بلاخره کدام یکی از اینها درست میباشد.

اگر قران را قبول دارند چرا این حکم اجرا شود.

اکر حکم نمایندگان مورد قدر است پس قران چی می شود؟؟
در عمومی بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی

1 پاسخ

+2 امتیاز

قصاص در لغت به معنی پیگیری کردن چیزی است و در لسان قرآن به پیگیری کردن یک جرم بر اساس حکم الهی دلالت دارد. 

حکم زناکار در قرآن به صراحت در سوره نور بیان شده و کسی (حتی پیامبر) مجوز ندارد خلاف این حکم اقدام کند. مطابق این حکم پس از اقامه 4 شاهد برای زنا فرد را 100 تازیانه می زنند. اینکه کسانی سرخود زناکار را سنگسار می کنند صریحا مخالف حکم قرآن است و این گونه افراد روز قیامت باید شدیدا پاسخگوی مداخلات خود در احکام قرآن باشند و چنانچه توسط سنگسار کسی را بکشند، قانل محسوب می شوند!! چرا که قصاص زناکار در دین اسلام 100 تازیانه است نه چیزی غیر:

ٱلزَّانِيَةُ وَٱلزَّانِى فَٱجْلِدُوا۟ كُلَّ وَ‌ٰحِدٍۢ مِّنْهُمَا مِا۟ئَةَ جَلْدَةٍ وَلَا تَأْخُذْكُم بِهِمَا رَأْفَةٌۭ فِى دِينِ ٱللَّهِ إِن كُنتُمْ تُؤْمِنُونَ بِٱللَّهِ وَٱلْيَوْمِ ٱلْءَاخِرِ ۖ وَلْيَشْهَدْ عَذَابَهُمَا طَآئِفَةٌۭ مِّنَ ٱلْمُؤْمِنِينَ ٱلزَّانِى لَا يَنكِحُ إِلَّا زَانِيَةً أَوْ مُشْرِكَةًۭ وَٱلزَّانِيَةُ لَا يَنكِحُهَآ إِلَّا زَانٍ أَوْ مُشْرِكٌۭ ۚ وَحُرِّمَ ذَ‌ٰلِكَ عَلَى ٱلْمُؤْمِنِينَ وَٱلَّذِينَ يَرْمُونَ ٱلْمُحْصَنَـٰتِ ثُمَّ لَمْ يَأْتُوا۟ بِأَرْبَعَةِ شُهَدَآءَ فَٱجْلِدُوهُمْ ثَمَـٰنِينَ جَلْدَةًۭ وَلَا تَقْبَلُوا۟ لَهُمْ شَهَـٰدَةً أَبَدًۭا ۚ وَأُو۟لَـٰٓئِكَ هُمُ ٱلْفَـٰسِقُونَ

به هر زن زناكار و مرد زناكارى صد تازيانه بزنيد، و اگر به خدا و روز بازپسين ايمان داريد، در [كار] دين خدا، نسبت به آن دو دلسوزى نكنيد، و بايد گروهى از مؤمنان در كيفر آن دو حضور يابند. مرد زناكار، جز زن زناكار يا مشرك را به همسرى نگيرد، و زن زناكار، جز مرد زناكار يا مشرك را به زنى نگيرد، و بر مؤمنان اين [امر] حرام گرديده است. و كسانى كه نسبت زنا به زنان شوهردار مى‌دهند، سپس چهار گواه نمى‌آورند، هشتاد تازيانه به آنان بزنيد، و هيچگاه شهادتى از آنها نپذيريد، و اينانند كه خود فاسقند. 

پس سنگسار بهیچ عنوان در احکام قرآنی وجود ندارد و چنانچه کسی فردی را بواسطه زنا سنگسار کند خود او قاتل است!! 

بوسیله ی
پوزش میطلبم،
پس اینکه در خوانه بمانند،تا عمرشان سر آید به چه مفهومیست؟؟؟ناسخ و منسوخ؟؟؟
در آیات سوره نساء که مجازات در خانه ماندن است جرم "فحشاء" ذکر است نه زنا.  حکم زنا بالاخص در سوره نور مشخص شده و تکلیف آن روشن است. برای مابقی مسائل که زنا نیست (اما فحشاء است) حکم سوره نساء جاری و ساری میگردد. مثلا زنی در خارج از دایره ازدواج جاری اش با مرد غریبه ای ارتباطات مخفیانه داشته باشد (نه الزاما زنا).

نکته دیگر اینکه در قرآن همه آیات مکمل همدیگر هستند و چیزی بنام ناسخ منسوخ وجود ندارد و چنین دکترینی از فقه شیعه و سنی بیرون آمده و هیچ سندیتی از باب آیات وحی ندارد.
...