و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾

به پرسش و پاسخ از قرآن، انجیل و تورات خوش آمدید!

برای شرکت در پرسش و پاسخ ها از طریق گزینۀ عضویت در بالای سایت ثبت نام فرمایید. مطالعۀ قوانین سایت را فراموش ننمایید. با تشکر!

+3 امتیاز
آیا خدا دستور ازدواج متعدد به مردها داده؟ تکلیف محبت و اعتماد زناشویی چه میشود؟  برای زن امروزی اصلا قابل قبول نیست .

چرا مسئله بهداشت زناشویی و همبستر شدن مهم نبوده.
در خانواده و ازدواج بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی

1 پاسخ

+2 امتیاز

اولا در قرآن، انجیل و تورات "دستوری" پیرامون اختیار کردن چند همسر وجود ندارد. یعنی در آیات کلام الهی نه اختیار کردن چند همسر واجب است و نه از آن نهی شده است. 

ثانیا تورات و انجیل و قرآن، کتاب دانستنی های پزشکی یا بهداشتی نیست بلکه مبنا و معیار تشخیص حق از باطل است. قرار نیست الله در مورد لزوم دست شستن قبل از غذاخوردن آیه نازل کند بلکه محور کلام الله، تبعیت از دستورات الله است. لازم به ذکر است که بخشی از دستورات الله را می توان نمونه های خاصی از لزوم رعایت طهارت نام نهاد که آیه ذیل لزوم تطهیر با آب پس از همبستر شدن با زنان را قبل از صلات بیان نموده است:

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا قُمْتُمْ إِلَى الصَّلَاةِ فَاغْسِلُوا وُجُوهَكُمْ وَأَيْدِيَكُمْ إِلَى الْمَرَافِقِ وَامْسَحُوا بِرُءُوسِكُمْ وَأَرْجُلَكُمْ إِلَى الْكَعْبَيْنِ وَإِن كُنتُمْ جُنُبًا فَاطَّهَّرُوا وَإِن كُنتُم مَّرْضَىٰ أَوْ عَلَىٰ سَفَرٍ أَوْ جَاءَ أَحَدٌ مِّنكُم مِّنَ الْغَائِطِ أَوْ لَامَسْتُمُ النِّسَاءَ فَلَمْ تَجِدُوا مَاءً فَتَيَمَّمُوا صَعِيدًا طَيِّبًا فَامْسَحُوا بِوُجُوهِكُمْ وَأَيْدِيكُم مِّنْهُ مَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيَجْعَلَ عَلَيْكُم مِّنْ حَرَجٍ وَلَٰكِن يُرِيدُ لِيُطَهِّرَكُمْ وَلِيُتِمَّ نِعْمَتَهُ عَلَيْكُمْ لَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ ﴿المائدة: ٦﴾

ای آنان که ایمان آوردید گاهی که برخاستید به سوی نماز بشوئید رویها و دستهای خویش را تا مِرفقها (آرنجها) و بمالید سرها و پایهای خود را تا دو قاب یا اگر جنب شدید پس پاک کنید خود را و اگر بیمار بودید یا در سفری یا برون آمد یکی از شما از آب‌ریز یا با زنان درآمیختید و آب نیافتید پس آهنگ زمینی پاک کنید سپس بمالید بر رویها و دستهای خود از آن نخواهد خدا که سخت بر شما گیرد لیکن خواهد که شما را پاک سازد و تمام کند بر شما نعمتش را و شاید شکر گزارید

نکته آخر اینکه در هیچ آیه ای از تورات و انجیل و قرآن محدودیتی در مورد تعداد ازواجی که یک مرد می تواند اختیار کند، مشخص نشده است. 

بوسیله ی
وقتی مرد محدودیتی در مورد اختیار تعدد ازواج ندارد در آیه ۶ مائده هم گفته با زنان در آمیختید ! یعنی مجوز سکس گروهی در آن واحد هم ممنوعیت و محدودیتی نداشته درسته !؟
پس بحث پیرامون منطق بهداشتی این موضوع هم  بی معنیست !
سکس گروهی؟؟!!! ....  أَوْ لَامَسْتُمُ النِّسَاءَ خطاب جمعی است که به کل مسلمانان دلالت دارد، نه سکس گروهی!!!
...