و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾
+1 امتیاز

آیا در تورات کفر به خدا مجازات سنگسار دارد؟

سفر لاویان باب 24،آیه ی 15 و 16.

  به قوم اسراییل بگو که هر کس که به خدا کفر بگوید،باید سزایش را ببیند و بمیرد،تمام جماعت باید او را سنگسار کند،این قانون هم شامل اسراییلی ها میشود و هم غریبه ها.

 

در تورات و عهدعتیق بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی

1 پاسخ

0 امتیاز

بله دقیقا همینطور است، نمونه ای از خود تورات نیز از قرار ذیل است:

و پسر زن اسرائیلی که پدرش مرد مصری بود در میان بنی‌اسرائیل بیرون آمد، و پسر زن اسرائیلی با مرد اسرائیلی در لشکرگاه جنگ کردند. 11 و پسر زن اسرائیلی اسم را کفر گفت ولعنت کرد. پس او را نزد موسی آوردند و نام مادراو شلومیت دختر دبری از سبط دان بود. 12 و او رادر زندان انداختند تا از دهن خداوند اطلاع یابند. و خداوند موسی را خطاب کرده، گفت: 14 «آن کس را که لعنت کرده است، بیرون لشکرگاه ببر، و همه آنانی که شنیدند دستهای خود را بر سر وی بنهند، و تمامی جماعت او راسنگسار کنند. 15 و بنی‌اسرائیل را خطاب کرده، بگو: هر کسی‌که خدای خود را لعنت کندمتحمل گناه خود خواهد بود. 16 و هر‌که اسم یهوه را کفر گوید هرآینه کشته شود، تمامی جماعت او را البته سنگسار کنند، خواه غریب خواه متوطن. چونکه اسم را کفر گفته است کشته شود (لاویان فصل 24 آیات 10 الی 16)

علت چنین احکام به ظاهر سختی در تورات از آن سبب است که پروردگار برای بنی اسرائیل ده ها معجزۀ آشکار ظاهر ساخته بود و حتی از طریق ابری غلیظ و تاریک با قوم بنی اسرائیل مستقیما صحبت کرد، پس بدیهی است که اگر کسی با وجود دیدن چنین معجزات عظیمی باز به کفر ورزیدن اقدام کند مجازاتی سنگین دارد. به همین دلیل احکام موجود در تورات عموما از احکام قرآن سخت تر می باشند. 

بوسیله ی
بله،خیلی ممنونم،ولی این استنباط شما با چه قرینه ای از تورات انجام شده؟و اینکه این معجزات برای اسراییلی ها اومده،پس چرا گفته اگه غریبه هم بود سنگسارش کنید؟؟؟!!!!اا .او که مومن نبوده،یا اینکه معجزه ندیده بوده؟اصلا توبه چه میشود؟انسان اشتباهاتی انجام میدهد،اگر همون موقع کشته شود،دیگر توبه بی معنی میشود.
به قرینه کل تورات.... شما از اول تا آخر تورات ملاحظه میکنید که پروردگار معجزاتی عظیم را بارها برای بنی اسرائیل انجام می دهد.... مضاف بر آن این مجازات ها برای کسانیکه قرنها بعد بدنیا آمدند و شاهد این معجزات نبودند نیز صادق است.... چرا که حکم الهی است و تا وقتی حکم دیگری از جانب الله نیامده باید اجرا شود.... متوجه باشید که این احکام نیاز به چند شاهد دارند و معمولا فراهم آوردن شاهد در این مسائل سخت است... این حکم الله است و حکمی واضح است که برای پیروان تورات لازم الاجراست اما در قرآن حکمی پیرامون این مساله وجود ندارد.
پاسخ بنده رو ندادید،ی بدبخت از خدا بیخبری،که اسراییلی نیست چرا باید سنگسار شه؟قرآن بسیار احکام خفیف تری داره،ولی تورات واقعا کتابی وحشتناکیه!
پاسخ داده شد: حکم الله است! ... تا غریبه ها آزادانه اجازه نداشته باشند که در بین بنی اسرائیل به اشاعه کفر بپردازند.
فکر نکنم کسی بتونه سنگسارو با هیچ منطقی توجیه کنه ،،،حکمی کاملا غیرانسانی و وحشیانست،
دوست گرامی، کسانیکه ضد قرآن هستند هم میگویند حکم 100 ضربه شلاق بر بدن یا قصاص با شمشیر هم وحشیانه و غیرانسانی است. اما اینها احکام الله در تورات و قرآن و انجیل است و نباید حکم الله را زیرسوال برد.
در قران حکم کفر به خدا چیست؟
...