و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾
+1 امتیاز
چرا قرآن تنها دستور ایمان به کتب من قبل رو داده و هیچ آیه ای در قرآن نگفته که تمام کتب من قبل رو مطالعه کنید و گفته که تا آنجا که میتوانید قرآن رو بخوانید٬ن کتب من قبل رو.آیا منظور از کتب من قبل در قرآن تنها روح این کتب نبوده؟و الا صحف ابراهیم کجاست که ما بخونیمش؟
در تورات و عهدعتیق بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی
لطفا یک سوال در هر پرسش مطرح کنید.  پاسخ صحف ابراهیم و صحف اولی قبلا داده شده است. جستجو کنید.

1 پاسخ

+1 امتیاز

در آیات قرآن عبارت "هذا القران" به "این قرآن" دلالت دارد اما در سوره مزمل فرموده:

... فَاقْرَءُوا مَا تَيَسَّرَ مِنَ الْقُرْآنِ .... ﴿المزمل: ٢٠﴾

... پس تا آنجا که میسر می شود از قرآن بخوانید.....

کارکرد القران در آیه بالا عام و دلالت به کلام وحی دارد و قرائت وحی را منحصرا محدود به "هذا القران" نکرده است.

مضاف بر آن کلمه القرآن در آیات دیگر برای رجوع به کتب من قبل نیز بکار رفته:

الَّذِينَ جَعَلُوا الْقُرْآنَ عِضِينَ ﴿الحجر: ٩١﴾

کسانیکه برای کلام وحی بخش بخش هایی قرار دادند (به بخشی ایمان و بخشی کافر شدند)

با بررسی آیات قبل از آیه فوق از سوره حجر مشخص میشود که واژۀ "القران" وجه تسمیه ای برای رجوع به "بما انزل الله" است و در آیات قرآن یقینا بین کاربرد "القران" و "هذا القران" تفاوت هایی وجود دارد.

در نهایت اگر قرآن امر به ایمان آوردن به کتب من قبل نموده آیا می توان بدون مطالعه آن کتب به آنها ایمان آورد؟! مثل آن است که کسی مدعی شود که با مطالعه نکردن قرآن به آن ایمان آورده است! آیا چنین حرفی منطقی است و آیا شما داعیه کسی را که ایمان به قرآن دارد اما قرآن را نخوانده است را قبول دارید؟ پس در مورد کتب من قبل (تورات و انجیل) نیز مساله به همین ترتیب است و صرفا کسی می تواند مدعی ایمان به آن شود که آن کتب را مطالعه کرده باشد:

وَالَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِمَا أُنزِلَ إِلَيْكَ وَمَا أُنزِلَ مِن قَبْلِكَ وَبِالْآخِرَةِ هُمْ يُوقِنُونَ ﴿البقرة: ٤﴾

و آنان كه بدانچه به سوى تو فرود آمده، و به آنچه پيش از تو نازل شده است، ايمان مى آورند؛ و آنانند كه به آخرت يقين دارند.

بوسیله ی
ن در قرآن امر به مطالعه کتب من قبل بطور مستقیم شده و نه قرآن گفته که صد درصد تورات و انجیل وحی یا الهام مستقیم خداست٬چون اصلا انجیل طبق قرآن بر عیسی وحی شده ولی این چهار انجیل که در دست ماست٬که در گذشته ۲۵۰ انجیل بوده٬مثل انجیل مریم و بقیه٬اصلا اینها بر عیسی نازل نشده٬از متونش کاملا پیداست و تورات هم طبق قرآن تنها بر موسی نازل شده ولی تورات کنونی بر پیامبران دیگر هم نازل شده.و هیچ مسلمانی هم در تاریخ این کتب رو مقدس نمیدونستند.
تورات کنونی بر پیامبران دیگر نازل شده !!!  مگر چندتا تورات هست!!
اگر انتها پایانی تورات منظورتون هست که یوشع نوشته اون فرق داره . جوابش در پست دیگری هست.


کسی که کتابی رو نخونده بیخودی به آن ایمان نمی آورد
و خود قران به انکار کردن اشاره کرده و یا هشدار داده که نخست به آن کافر نباشید.

  ای کسانی که ایمان آورده‌اید! به خدا و پیامبرش، و کتابی که بر او نازل کرده، و کتب (آسمانی) که پیش از این فرستاده است، ایمان (واقعی) بیاورید کسی که خدا و فرشتگان او و کتابها و پیامبرانش و روز واپسین را انکار کند، در گمراهی دور و درازی افتاده است. (نساء: ۱۳۶)   

 و به آنچه نازل کرده‌ام [= قرآن‌] ایمان بیاورید! که نشانه‌های آن، با آنچه در کتابهای شماست، مطابقت دارد؛ و نخستین کافر به آن نباشید! و آیات مرا به بهای ناچیزی نفروشید!  و تنها از من (و مخالفت دستورهایم) بترسید (نه از مردم)! (بقره: ۴۱)
...