و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾

به پرسش و پاسخ از قرآن، انجیل و تورات خوش آمدید!

برای شرکت در پرسش و پاسخ ها از طریق گزینۀ عضویت در بالای سایت ثبت نام فرمایید. مطالعۀ قوانین سایت را فراموش ننمایید. با تشکر!

+1 امتیاز
   

با توجه به آیات قبل از این آیه،و مفهوم این آیه، برخی ادعا می کنند که خداوند عدد موکلان آتش(یعنی عدد 19)را دلیل حقانیت قرآن و حتی اطمینان اهل کتاب و مومنین به  قرآن میداند،تا جایی که برخی با این عدد به ایمان شدیدی به قرآن میرسند. تفسیر شما و فهم شما از این آیات و بخصوص این آیه چیست؟ آیا باید قبول کنیم که قرآن با اعداد کد گذاری شده؟و اعجاز عددی قرآن حقیقیست؟

وَمَا جَعَلْنَا أَصْحَابَ النَّارِ إِلَّا مَلَائِكَةً وَمَا جَعَلْنَا عِدَّتَهُمْ إِلَّا فِتْنَةً لِّلَّذِينَ كَفَرُوا لِيَسْتَيْقِنَ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ وَيَزْدَادَ الَّذِينَ آمَنُوا إِيمَانًا وَلَا يَرْتَابَ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ وَالْمُؤْمِنُونَ وَلِيَقُولَ الَّذِينَ فِي قُلُوبِهِم مَّرَضٌ وَالْكَافِرُونَ مَاذَا أَرَادَ اللَّهُ بِهَذَا مَثَلًا كَذَلِكَ يُضِلُّ اللَّهُ مَن يَشَاءُ وَيَهْدِي مَن يَشَاءُ وَمَا يَعْلَمُ جُنُودَ رَبِّكَ إِلَّا هُوَ وَمَا هِيَ إِلَّا ذِكْرَى لِلْبَشَرِ ﴿31﴾

و ما موكلان آتش را جز فرشتگان نگردانيديم و شماره آنها را جز آزمايشى براى كسانى كه كافر شده‏اند قرار نداديم تا آنان كه اهل كتابند يقين به هم رسانند و ايمان كسانى كه ايمان آورده‏اند افزون گردد و آنان كه كتاب به ايشان داده شده و [نيز] مؤمنان به شك نيفتند و تا كسانى كه در دلهايشان بيمارى است و كافران بگويند خدا از اين وصف‏كردن چه چيزى را اراده كرده است اين گونه خدا هر كه را بخواهد بيراه مى‏گذارد و هر كه را بخواهد هدايت مى كند و [شماره] سپاهيان پروردگارت را جز او نمى‏داند و اين [آيات] جز تذكارى براى بشر نيست (31)

در عمومی بوسیله ی
ویرایش شده بوسیله ی
سوال شما تصحیح شد تا جنبه سوالی داشته باشد نه نتیجه گیری!

1 پاسخ

0 امتیاز

1) در هیچ بخشی از آیات 30 و 31 سوره مدثر تعداد موکلان آتش دلیل حقانیت قرآن عنوان نشده است. گروه معتقدین به عدد 19 در روز روشن آیات را تحریف می کنند و چیزی که در آیه نیست را به آیه نسبت می دهند.

2) به استناد آیات، سند حقانیت قرآن تصدیق تورات و انجیل است نه یک عدد ریاضی!!

 يَا أَيُّهَا الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ آمِنُوا بِمَا نَزَّلْنَا مُصَدِّقًا لِّمَا مَعَكُم مِّن قَبْلِ أَن نَّطْمِسَ وُجُوهًا فَنَرُدَّهَا عَلَىٰ أَدْبَارِهَا أَوْ نَلْعَنَهُمْ كَمَا لَعَنَّا أَصْحَابَ السَّبْتِ وَكَانَ أَمْرُ اللَّهِ مَفْعُولًا ﴿النساء: ٤٧﴾

اى كسانى كه به شما كتاب داده شده است، به آنچه فرو فرستاديم و تصديق‌كننده همان چيزى است كه با شماست ايمان بياوريد، پيش از آنكه چهره‌هايى را محو كنيم و در نتيجه آنها را به قهقرا بازگردانيم؛ يا همچنانكه «اصحاب سبت» را لعنت كرديم؛ آنان را [نيز] لعنت كنيم، و فرمان خدا همواره تحقق يافته است.

3) اتفاقا در آیه 31 سوره مدثر فرموده که عدد این موکلان برای کفار تبدیل به یک فتنه می شود و سخن کافران همواره این است که منظور خدا از این عددها و مثال ها چیست؟ در حالیکه اهل کتاب و مومنین می دانند که الله به هر چه بخواهد مثل می زند و تاویل آیات را فقط الله می داند: 

... وَمَا يَعْلَمُ تَأْوِيلَهُ إِلَّا اللَّهُ .... ﴿آل‌عمران: ٧﴾

... و تاویل آن آیات را کسی جز الله نمی داند..... 

إِنَّ اللَّهَ لَا يَسْتَحْيِي أَن يَضْرِبَ مَثَلًا مَّا بَعُوضَةً فَمَا فَوْقَهَا فَأَمَّا الَّذِينَ آمَنُوا فَيَعْلَمُونَ أَنَّهُ الْحَقُّ مِن رَّبِّهِمْ وَأَمَّا الَّذِينَ كَفَرُوا فَيَقُولُونَ مَاذَا أَرَادَ اللَّهُ بِهَٰذَا مَثَلًا يُضِلُّ بِهِ كَثِيرًا وَيَهْدِي بِهِ كَثِيرًا وَمَا يُضِلُّ بِهِ إِلَّا الْفَاسِقِينَ ﴿البقرة: ٢٦﴾

الله را از اينكه به پشه‌اى -يا فروتر از آن- مَثَل زند، شرم نيايد. پس كسانى كه ايمان آورده‌اند مى‌دانند كه آن از جانب پروردگارشان بجاست؛ ولى كسانى كه به كفر گراييده‌اند مى‌گويند: «الله از اين مَثَل چه قصد داشته است؟» بسيارى را با آن گمراه، و بسيارى را با آن راهنمايى مى‌كند؛ وجز نافرمانان را با آن گمراه نمى‌كند.

4) کل ماجرای عدد 19 بر اساس استناد به حدیث و روایت و شان نزول تراشی و شماره سازی برای آیات است که همگی باطل و ساخته و پرداخته شیعه و سنی است. مثلا این ادعا که اولین آیه نازل شده بر پیامبر نوزده حرف دارد صد در صد دروغ است چرا که اساسا سوره علق اولین سوره نازل شده بر پیامبر نیست! و سواد معتقدین به عدد نوزده از قرآن و آیاتش اینطور ناچیز است! 

در نهایت قرآن کتابی است که مصدق تورات و انجیل و صحف انبیاء است و برای فهم و عمل به احکام و فرایض نازل شده است نه برای بازی با حروف یا چرتکه اندازی یا بازی و ریاضی!

بوسیله ی
اگر علق اولین سوره نازل شده بر پیامبر نیست پس اولین سوره یا ایه چیست ؟
البته این ماجرای عدد 19 به شیعه وسنی مربوط نمیشود،بلکه خود رشاد خلیفه در کتابش تمام احادیث رو نوشته ی انسانها میدونه وفاقد اعتبار میدونه،البته ایشون حرفای بیهوده ام زیاد زده،بخاطر هیجانی که   از اکتشافش بدست اورده بود،فکر کرد واقعا رسول خداست،و این خود نشان دهنده ی بزرگی پیامبره که بخاطر وحی،هیجان زده نمیشد و حرفای پوج نمیزد،بهر حال این آیه ی 31 بسیار بسیار مرموز سخن گفته و بسیاری از این تناسبات عددی واقعا حقیقت داره،بعضیهاش واقعا شگفت انگیزه،اصلا شما به خود این آیه نگاه کنید،چهار خطه،و آیات دیگر این سوره کمتر از یک خط،همین مساله خودش عجیبه.
و همینطور اکتشاف آقای کوروش جم نشان واقعا ثابت میکنه که قرآن تحریف نشده و تمام آیات و سوره ها سرجای خودش هست.
قرآن همانطور که می خوانید از سوره بقره بر پیامبر نازل شده است و ترتیب نزول شیعه سنی ساخته است. اگر ترتیب نزول شیعه را قبول کنید خواهید دید که پیروان قرآن تا سال آخر آن قصۀ حج آخر وضو گرفتن هم بلد نبوده اند!! چرا که آیه وضو در سوره مائده نازل شده که همان اوایل قرآن است اما مطابق ترتیب نزول شیعه و سنی آخرین سال نزول قرآن دستور وضو یا خوردنیها یا بسیاری دیگر نازل شده که کلهم باطل است.

قبلا مابقی کشفیات را نیز رد کرده بودم اما شما گویی سر حرف خودتان هستید!
رد کردن شما مثل رد کردن خدا توسط منکر ها هست،
میفرمایید اگر آیات قرآن جابجا شوند دیگر این تناسبات باطل میشوند،
خوب حرف بنده هم همینه،اصلا چرا باید ترتیب سوره ها و آیات رو بهم بزنیم،تا این تناسبات بهم بریزه؟
عدد 19 برای حفاظت قرآن از تحریف قرار داده شده است. کدهای قرآن واقعی است و میتواند دلیلی روشن برای ساخته و پرداخته نبودن قرآن توسط ذهن بشر باشد. در ضمن کدها بر اساس روایات یا احادیث نیست بلکه بر اساس ترکیب حروف و کلمات در قرآن است.
...