و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾
+2 امتیاز

اعراف 157

 

الَّذِينَ يَتَّبِعُونَ الرَّسُولَ النَّبِيَّ الْأُمِّيَّ الَّذِي يَجِدُونَهُ مَكْتُوبًا عِنْدَهُمْ فِي التَّوْرَاةِ وَالْإِنْجِيلِ يَأْمُرُهُمْ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَاهُمْ عَنِ الْمُنْكَرِ وَيُحِلُّ لَهُمُ الطَّيِّبَاتِ وَيُحَرِّمُ عَلَيْهِمُ الْخَبَائِثَ وَيَضَعُ عَنْهُمْ إِصْرَهُمْ وَالْأَغْلَالَ الَّتِي كَانَتْ عَلَيْهِمْ ۚ فَالَّذِينَ آمَنُوا بِهِ وَعَزَّرُوهُ وَنَصَرُوهُ وَاتَّبَعُوا النُّورَ الَّذِي أُنْزِلَ مَعَهُ ۙ أُولَٰئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ

آنان که از (این) رسول (خدا), پیامبر «أمی» (= درس ناخوانده) پیروی می کنند, که صفاتش را در تورات وانجیلی که نزدشان است, نوشته می یابند. آنها را به (کارهای) خوب وپسندیده فرمان می دهد واز زشتی (وکارهای نا پسند) بازشان می دارد. وپاکیزه ها را برایشان حلال می گرداند, وپلیدیها را بر آنان حرام می کند, وبارهای سنگین, وقید (وزنجیرهایی) را که بر آنها بود, از (دوش) آنها بر می دارد, پس کسانی که به او ایمان آوردند, و او را گرامی داشتند, و او را یاری دادند, واز نوری که با او نازل شده پیروی نمودند, آنانند که رستگا رند».

در میان متنی (چند کتاب) بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی
حضرت به معنای کسی است که حاضر است در حالیکه محمدنبی فوت کرده است. سوال را تصحیح کردم.

1 پاسخ

0 امتیاز

خیر.

مگر قرآن سخن محمد است که شما دنبال نشانه های محمد در تورات می گردید؟!

آیه 157 سوره اعراف فرموده "الرسول النبی" که به معنای "فرستاده شدۀ پیام آور" است و مشخصات آن فرستاده و پیامش را بر اساس پارامترهای ذیل برشمرده است:

1) يَأْمُرُهُمْ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَاهُمْ عَنِ الْمُنْكَرِ

2) يُحِلُّ لَهُمُ الطَّيِّبَاتِ وَيُحَرِّمُ عَلَيْهِمُ الْخَبَائِثَ

3) يَضَعُ عَنْهُمْ إِصْرَهُمْ وَالْأَغْلَالَ الَّتِي كَانَتْ عَلَيْهِمْ

هر کس تورات و انجیل را بخواند خواهد دید که تورات و انجیل نیز واجد این ویژگی ها و سه پارامتر فوق می باشند و بر همین اساس پیام آن "فرستاده شدۀ پیام آور" را نیز تصدیق می نماید. لذا آن کسانی که ذره بین به دست گرفته اند و به دنبال چهار حرف " م ح م د" در تورات یا انجیل هستند هنوز پیام آیه 157 سوره اعراف را درک نکرده اند. این در حالی است که آیه بطور واضح به بیان پارامترهای پیام آن "فرستادۀ پیام آور" می پردازد و کسانیکه تورات و انجیل را خوانده اند با آن پارامترها کاملا آشنا هستند:

ٱلَّذِينَ ءَاتَيْنَـٰهُمُ ٱلْكِتَـٰبَ مِن قَبْلِهِۦ هُم بِهِۦ يُؤْمِنُونَ وَإِذَا يُتْلَىٰ عَلَيْهِمْ قَالُوٓا۟ ءَامَنَّا بِهِۦٓ إِنَّهُ ٱلْحَقُّ مِن رَّبِّنَآ إِنَّا كُنَّا مِن قَبْلِهِۦ مُسْلِمِينَ (قصص 52 و 53)

كسانى كه قبل از آن، كتاب به ايشان داده‌ايم، آنان به آن ایمان می آورند.و چون بر ايشان فرو خوانده مى‌شود، مى‌گويند: «بدان ايمان آورديم كه آن درست است از طرف پروردگار ماست؛ ما پيش از آن از مسلمانان بودیم

بوسیله ی
در مورد "حضرت" زیادی وسواس نشون میدید. صرفا این کلمه برای احترامه. درک نمی کنم اینقدر حساسیت رو.
در مورد پاسختون، تا حدودی قانع کنندست، ولی اونچه که من از آیه استنباط می کنم، نشونه ای از امی بودن پیامبر و نشونه ای مختص این پیامبره. ضمن اینکه بحث من آوردن اسم "محمد" نیست. همانطور که هیچ اسمی از "عیسی" هم در عهد عتیق نیست اما نشونه هایی ازش هست.
چطور آیات بسیاری را در مورد پیش گویی آمدن مسیح در تورات ذکر میکنید،
ولی پیش گویی پیامبر آخر نباید در کتب من قبل آمده باشه؟
آیا این مساله ثابت نمیکنه که تورات و انجیل تنها برای یهود آمده؟
...