و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾

به پرسش و پاسخ از قرآن، انجیل و تورات خوش آمدید!

برای شرکت در پرسش و پاسخ ها از طریق گزینۀ عضویت در بالای سایت ثبت نام فرمایید. مطالعۀ قوانین سایت را فراموش ننمایید. با تشکر!

+3 امتیاز
سلام من خواهان یاد گیری زبان عبری هستم

از مدیر خواهش میکنم اموزش هایی قرار بدهند

ممنون
در عمومی بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی

1 پاسخ

0 امتیاز
 
بهترین پاسخ

در هیچ آیه ای از تورات یا صحف انبیاء بنی اسرائیل به این موضوع که لسان تورات "عبری" است اشاره نشده است.  

کلام الهی بطور عام لسانی عربی دارد یعنی "زبانی پوست کنده" یا "زبانی رُک" دارد.این تقسیم بندی که زبان برخی از کتاب ها را عبری و برخی را آرامی یا عربی می دانند تقسیم بندی زبان شناسان دانشگاهی (مدرسه ادبیات ارسطویی) است و به متن مقدس کلام وحی هیچ ارتباطی ندارد.

در لسان وحی هر حرفی دارای عملکردی ویژه است و از این منظر زبان تورات و انجیل و قرآن بر یک اساس واحد استوار شده است. لیکن از آنجا که در موسسات، ادبیات ارسطویی تدریس می شود (که در آن کلام بالذات دارای هیچ معنایی نیست)، از اینروست که عملکرد حروف در آن جبهه فکری بی معنا و بی مفهوم باشد.

با در نظر گرفتن نکات فوق برخی از منابعی که می توانید با استفاده از آن زبان به اصطلاح امروزی "عبری" را یاد بگیرید برای تان می آورم:

1) مجموعه سی دی های آموزش زبان عبری روزتا استون که آموزش زبان عبری مدرن به روشی مالتی مدیاست (لینک نمونه)

2) چنانچه تا حدی به زبان انگلیسی آشنایی دارید می توانید با جستجوی عبارت learning biblical hebrew در گوگل به تعداد کثیری از سایت های آموزش زبان عبری کتاب مقدس دسترسی پیدا کنید که از ابتدا تا گرامر پیشرفته را آموزش داده اند.

3) سایت انجمن کلیمان تهران و بخش آموزش زبان عبری آن. 

4) این ویدئو کوتاه در چند ثانیه شما را با الفبای عبری آشنا می سازد 

اما چنانچه علاقمند به بررسی عملکرد حروف در لسان وحی هستید می توانید بخش "معنی کلمات" همین سایت را مطالعه فرماید. 

بوسیله ی
انتخاب شده بوسیله ی
به این معنا هم نیست که کلام خدا عربی است!!
در قرآن گفته شده این کتاب را به عربی فرستادیم . نگفته کلام خدا عربی است
#تفسیر به رای نکنیم
باتوجه به ایه زیر هر پیامبری به زبان قومش فرستاده شده. نه عربی!!! تا حقایق را آشکار کند !! حقایق آیات الهی نمیتوانند باشند!!؟

 ما هیچ پیامبری را، جز به زبان قومش، نفرستادیم؛ تا (حقایق را) برای آنها آشکار سازد؛ سپس خدا هر کس را بخواهد (و مستحق بداند) گمراه، و هر کس را بخواهد (و شایسته بداند) هدایت می‌کند؛ و او توانا و حکیم است. (ابراهیم: ۴)   
وَمَا أَرْسَلْنَا مِن رَّسُولٍ إِلَّا بِلِسَانِ قَوْمِهِ لِيُبَيِّنَ لَهُمْ ۖ فَيُضِلُّ اللَّهُ مَن يَشَاءُ وَيَهْدِي مَن يَشَاءُ ۚ وَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ ﴿١٤: ٤﴾


دراین آیات بخوبی نشان داده که قران به زبان عربی است نه دیگر کتب مقدس!

(۱) بِلِسَانٍ عَرَبِيٍّ مُّبِينٍ ﴿الشعراء: ١٩٥﴾   
آن را به زبان عربی آشکار (نازل کرد)! (۲۶: ۱۹۵)
 (۲) قُرْآنًا عَرَبِيًّا غَيْرَ ذِي عِوَجٍ لَّعَلَّهُمْ يَتَّقُونَ ﴿الزمر: ٢٨﴾   
قرآنی است فصیح و خالی از هر گونه کجی و نادرستی، شاید آنان پرهیزگاری پیشه کنند! (۳۹: ۲۸)
 (۳) إِنَّا جَعَلْنَاهُ قُرْآنًا عَرَبِيًّا لَّعَلَّكُمْ تَعْقِلُونَ ﴿الزخرف: ٣﴾   
که ما آن را قرآنی فصیح و عربی قرار دادیم، شاید شما (آن را) درک کنید! (۴۳: ۳)
 (۴) إِنَّا أَنزَلْنَاهُ قُرْآنًا عَرَبِيًّا لَّعَلَّكُمْ تَعْقِلُونَ ﴿يوسف: ٢﴾   
ما آن را قرآنی عربی نازل کردیم، شاید شما درک کنید (و بیندیشید)! (۱۲: ۲)
 (۵) كِتَابٌ فُصِّلَتْ آيَاتُهُ قُرْآنًا عَرَبِيًّا لِّقَوْمٍ يَعْلَمُونَ ﴿فصلت: ٣﴾   
کتابی که آیاتش هر مطلبی را در جای خود بازگو کرده، در حالی که فصیح و گویاست برای جمعیّتی که آگاهند! (۴۱: ۳)
 (۶) وَكَذَٰلِكَ أَنزَلْنَاهُ قُرْآنًا عَرَبِيًّا وَصَرَّفْنَا فِيهِ مِنَ الْوَعِيدِ لَعَلَّهُمْ يَتَّقُونَ أَوْ يُحْدِثُ لَهُمْ ذِكْرًا ﴿طه: ١١٣﴾   
و این گونه آن را قرآنی عربی [= فصیح و گویا] نازل کردیم، و انواع وعیدها (و انذارها) را در آن بازگو نمودیم، شاید تقوا پیشه کنند؛ یا برای آنان تذکّری پدید آورد! (۲۰: ۱۱۳)
 (۷) وَلَقَدْ نَعْلَمُ أَنَّهُمْ يَقُولُونَ إِنَّمَا يُعَلِّمُهُ بَشَرٌ لِّسَانُ الَّذِي يُلْحِدُونَ إِلَيْهِ أَعْجَمِيٌّ وَهَٰذَا لِسَانٌ عَرَبِيٌّ مُّبِينٌ ﴿النحل: ١٠٣﴾   
ما می‌دانیم که آنها می‌گویند: «این آیات را انسانی به او تعلیم می‌دهد!» در حالی که زبان کسی که اینها را به او نسبت می‌دهند عجمی است؛ ولی این (قرآن)، زبان عربی آشکار است! (۱۶: ۱۰۳)
 (۸) وَكَذَٰلِكَ أَنزَلْنَاهُ حُكْمًا عَرَبِيًّا وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءَهُم بَعْدَمَا جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ مَا لَكَ مِنَ اللَّهِ مِن وَلِيٍّ وَلَا وَاقٍ ﴿الرعد: ٣٧﴾   
همان‌گونه (که به پیامبران پیشین کتاب آسمانی دادیم،) بر تو نیز این (قرآن) را بعنوان فرمان روشن و صریحی نازل کردیم؛ و اگر از هوسهای آنان -بعد از آنکه آگاهی برای تو آمده- پیروی کنی، هیچ کس در برابر خدا، از تو حمایت و جلوگیری نخواهد کرد. (۱۳: ۳۷)
 (۹) وَمِن قَبْلِهِ كِتَابُ مُوسَىٰ إِمَامًا وَرَحْمَةً وَهَٰذَا كِتَابٌ مُّصَدِّقٌ لِّسَانًا عَرَبِيًّا لِّيُنذِرَ الَّذِينَ ظَلَمُوا وَبُشْرَىٰ لِلْمُحْسِنِينَ ﴿الأحقاف: ١٢﴾   
و پیش از آن، کتاب موسی که پیشوا و رحمت بود (نشانه‌های آن را بیان کرده)، و این کتاب هماهنگ با نشانه‌های تورات است در حالی که به زبان عربی و فصیح و گویاست، تا ظالمان را بیم دهد و برای نیکوکاران بشارتی باشد! (۴۶: ۱۲)
 (۱۰) وَكَذَٰلِكَ أَوْحَيْنَا إِلَيْكَ قُرْآنًا عَرَبِيًّا لِّتُنذِرَ أُمَّ الْقُرَىٰ وَمَنْ حَوْلَهَا وَتُنذِرَ يَوْمَ الْجَمْعِ لَا رَيْبَ فِيهِ فَرِيقٌ فِي الْجَنَّةِ وَفَرِيقٌ فِي السَّعِيرِ ﴿الشورى: ٧﴾   
و این گونه قرآنی عربی [= فصیح و گویا] را بر تو وحی کردیم تا «امّ‌القری» [= مکّه‌] و مردم پیرامون آن را انذار کنی و آنها را از روزی که همه خلایق در آن روز جمع می‌شوند و شکّ و تردید در آن نیست بترسانی؛ گروهی در بهشتند و گروهی در آتش سوزان! (۴۲: ۷)
 (۱۱) وَلَوْ جَعَلْنَاهُ قُرْآنًا أَعْجَمِيًّا لَّقَالُوا لَوْلَا فُصِّلَتْ آيَاتُهُ أَأَعْجَمِيٌّ وَعَرَبِيٌّ قُلْ هُوَ لِلَّذِينَ آمَنُوا هُدًى وَشِفَاءٌ وَالَّذِينَ لَا يُؤْمِنُونَ فِي آذَانِهِمْ وَقْرٌ وَهُوَ عَلَيْهِمْ عَمًى أُولَٰئِكَ يُنَادَوْنَ مِن مَّكَانٍ بَعِيدٍ ﴿فصلت: ٤٤﴾
...