و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾
0 امتیاز
میخواهم از نحوه ورود اسلام به ایران بدانم ، با تشکر
در کلی و عمومی بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی
مطابق قوانین سایت، سوالات می بایست با استناد به آیات بیان گردند

1 پاسخ

+2 امتیاز

مطابق آیات مختلف قرآن کریم تمامی انبیاء الهی "مسلمان" یعنی تسلیم حکم الله بوده اند و این تصور که محمد آورنده دین اسلام است یا اسلام بعد از قرآن متولد شد، صد در صد با آیات خود قرآن در تناقض است.

الَّذِينَ آتَيْنَاهُمُ الْكِتَابَ مِن قَبْلِهِ هُم بِهِ يُؤْمِنُونَ وَإِذَا يُتْلَىٰ عَلَيْهِمْ قَالُوا آمَنَّا بِهِ إِنَّهُ الْحَقُّ مِن رَّبِّنَا إِنَّا كُنَّا مِن قَبْلِهِ مُسْلِمِينَ ﴿القصص: ٥٣﴾

كسانى كه قبل از آن، كتاب به ايشان داده‌ايم، آنان به [قرآن‌] مى‌گروند و چون قرآن بر ايشان خوانده مى‌شود، مى‌گويند: «بدان ايمان آورديم كه آن درست است [و] از طرف پروردگار ماست؛ ما پيش از آن [هم‌] از مسلمان بوديم

مطابق آیات فوق مشخص است که مومنان حقیقی به تورات و انجیل مسلمان بوده اند و این تصور که اسلام بعد از نزول قرآن ساخته شده است صد در صد ضدقرآنی است.

در ضمن:

با استناد به آیات متعدد در صحف انبیاء بنی اسرائیل مشخص می شود که بخش زیادی از ایرانیان در زمان امپراطوری هخامنشی مسلمان و مومن به خداوند نازل کننده تورات بودند:

بعد از آن داریوش پادشاه به جمیع قومها و امت‌ها وزبانهایی که در تمامی جهان ساکن بودند نوشت که «سلامتی شما افزون باد! 27 از حضور من فرمانی صادر شده است که در هر سلطنتی ازممالک من (مردمان ) به حضور خدای دانیال لرزان و ترسان باشند زیرا که او خدای حی و تاابدالاباد قیوم است. و ملکوت او بی‌زوال وسلطنت او غیرمتناهی است. 28 او است که نجات می‌دهد و می‌رهاند و آیات و عجایب را درآسمان و در زمین ظاهر می‌سازد و اوست که دانیال را از چنگ شیران رهایی داده است.»  (آیات 26 الی 28 صحیفه دانیال)

همانطور که ملاحظه می فرمایید آیات صحیفه دانیال نبی شهادت می دهد که بسیاری از جمله (داریوش پادشاه هخامنشی) به خدای موسی و ابراهیم و اسحق ایمان آوردند و تابع کلام الله شدند. 

نتیجه اینکه با استناد به آیات فوق مشخص شد که بسیاری از ایرانیان قرنها قبل از محمد نبی، بواسطه کتاب تورات و بعد انجیل پیرو کلام الله شدند و قرآن نیز بعنوان کلام الهی قرنها بعد از آن کتب در جهان منتشر شد. پس این ادعا که ایرانیان بعد از قرآن مسلمان شدند هم با قرآن و هم با نص صحف انبیاء بنی اسرائیل در تخالف است.

بوسیله ی
ممنونم از پاسخ شما ،، پس حمله اعراب به ایران به چه جهت بود؟
مسائلی مثل حمله اعراب (نه مسلمانان!) به ایران ادعاهای تاریخی هستند نه قرآنی! حتی در گفتمان تاریخی نیز این ادعاها به چالش کشیده شده اند. مخصوصا اینکه اصل منبع مدعی حمله اعراب به ایران کتاب های یهودیان است!!! نه متن مقدس تورات و انجیل و قرآن..... کسی که دغدغه دین دارد به متن مقدس رجوع میکند نه به دست نوشته های تاریخ نویسان. موفق باشید.
...