و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾
+3 امتیاز

برخی ادعا میکنند که یکی از دلایل تحریف شدن و تغییریافتن عهد عتیق آن است که هرگز در مورد کشته شدن انبیاء و پیامبران بدست یهود در آن آیه ای وجود ندارد. در حالیکه در قرآن چنین آیاتی هست. آیا این صحت دارد؟

مثال از قرآن:

فَبِمَا نَقْضِهِم مِّيثَاقَهُمْ وَكُفْرِهِم بِآيَاتِ اللَّهِ وَقَتْلِهِمُ الْأَنبِيَاءَ بِغَيْرِ حَقٍّ وَقَوْلِهِمْ قُلُوبُنَا غُلْفٌ بَلْ طَبَعَ اللَّهُ عَلَيْهَا بِكُفْرِهِمْ فَلَا يُؤْمِنُونَ إِلَّا قَلِيلًا ﴿النساء: ١٥٥﴾

پس به [سزاى‌] پيمان‌شكنى‌شان، و انكارشان نسبت به آيات خدا، و كشتار ناحق آنان [از] انبيا، و گفتارشان كه: «دلهاى ما در غلاف است» [لعنتشان كرديم‌] بلكه خدا به خاطر كفرشان بر دلهايشان مُهر زده و در نتيجه جز شمارى اندك [از ايشان‌] ايمان نمى‌آورند.

در تورات و عهدعتیق بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی

1 پاسخ

+3 امتیاز

آیات صحف عهدعتیق، مکررا کشته شدن انبیاء و پیامبران بدست کفار بنی اسرائیل (یهود) را بیان کرده اند اما کوردلان این آیات را نمی بینند. بعنوان نمونه:

او (الیاس) در جواب گفت: «به جهت یهوه، خدای لشکرها، غیرت عظیمی دارم زیرا که بنی‌اسرائیل عهد تو را ترک نموده، مذبح های تو را منهدم ساخته، و انبیای تو را به شمشیر کشته‌اند، و من به تنهایی باقی‌مانده‌ام و قصد هلاکت جان من نیزدارند (صحیفه اول پادشاهان فصل 19 آیه 10)

در آیه ای دیگر از صحیفه نحمیا می فرماید:

و بر تو فتنه انگیخته و تمرد نموده، شریعت تو را پشت سر خود انداختند وانبیای تو را که برای ایشان شهادت می‌آوردند تابسوی تو بازگشت نمایند، کشتند و اهانت عظیمی به عمل آوردند (صحیفه نحمیا فصل 9 آیه 26)

یا آیه ای که بطور دقیق به کشته شدن زکریا بن یهویاداع توسط کفار بنی اسرائیل اشاره می فرماید:

پس روح خدا زکریا ابن یهویاداع کاهن راملبس ساخت و او بالای قوم ایستاده، به ایشان گفت: «خدا چنین می‌فرماید: شما چرا از اوامر یهوه تجاوز می‌نمایید؟ پس کامیاب نخواهیدشد. چونکه خداوند را ترک نموده‌اید، او شما راترک نموده است.» 21 و ایشان بر او توطئه نموده، او را به حکم پادشاه در صحن خانه خداوند سنگسار کردند. 22 پس یوآش پادشاه احسانی را که پدرش یهویاداع، به وی نموده بود، بیاد نیاورد، بلکه پسرش را به قتل رسانید. و چون او می‌مرد، گفت: «خداوند این را ببیند و بازخواست نماید (صحیفه دوم تواریخ فصل 24 آیات 20 تا 22)

نمونه ای دیگر در آیات صحیفه ارمیا است:

خداوند می‌گوید: «چرا با من مخاصمه می‌نمایید جمیع شما بر من عاصی شده‌اید. 30 پسران شما را عبث زده‌ام زیرا که تادیب رانمی پذیرند. شمشیر شما مثل شیر درنده انبیای شما را هلاک کرده است. 31 ‌ای شما که اهل این عصر می‌باشید کلام خداوند را بفهمید! آیا من برای اسرائیل مثل بیابان یا زمین ظلمت غلیظشده‌ام؟ پس قوم من چرا می‌گویند که روسای خود شده‌ایم و بار دیگر نزد تو نخواهیم آمد. (صحیفه ارمیا فصل 2 آیات 29 تا 31)

نتیجه اینکه مطابق آیات فوق مشخص شد که آیات صحف انبیاء در عهدعتیق تصدیق کننده قرآن کریم می باشد.

بوسیله ی
...