و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾
+3 امتیاز

پادکست، گفتگویی صوتی

عنوان : تنها الله شفاء می دهد

زمان: 6 دقیقه و 14 ثانیه

حجم: 2.8 مگابایت

لینک دانلود: http://www.noorpods.com/audio/ep02_record100.mp3
 

در پادکست بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی

1 پاسخ

+3 امتیاز

متن تایپ شده فایل صوتی

عنوان: تنها الله شفاء می دهد

قرآن مجید که از ابراهیم بعنوان امام مردم و پدر آیین اسلام نامبرده در آیه 80 سوره شعراء از زبان امام ابراهیم اینطور نقل میکنه که:

و چون بيمار شوم پس الله مرا شفا میدهد

وَإِذَا مَرِضْتُ فَهُوَ يَشْفِينِ ﴿الشعراء: ٨٠﴾

در این آیه ابراهیم شهادت میده که الله ه که انسان بیمار رو شفا میده، نه کس دیگه ای! فرموده ... وقتی مریض میشم الله شفام میده....حالا همین پیام در آیات دیگری از قرآن باز شده که این شفاء می تونه از امراض و بیماری ها باشه، یا میتونه شفای دل ضمخت و زنگار گرفته انسان باشه.. در هر دو حالت آیه داره اشاره میکنه که الله ه که امراض رو شفا میده نه کس دیگه ای!

بعنوان مثال آیه 84 سوره انبیاء رو توجه بفرمایید که در مورد شفا یافتن ایوب از امراض و بلاهاست:

پس [دعاى‌] ایوب را اجابت نموديم و آسيب وارده بر او را برطرف كرديم، و كسان او و نظيرشان را همراه با آنان [مجدداً] به وى عطا كرديم [تا] رحمتى از جانب ما و عبرتى براى عبادت‌كنندگان [باشد].

فَاسْتَجَبْنَا لَهُ فَكَشَفْنَا مَا بِهِ مِن ضُرٍّ وَآتَيْنَاهُ أَهْلَهُ وَمِثْلَهُم مَّعَهُمْ رَحْمَةً مِّنْ عِندِنَا وَذِكْرَىٰ لِلْعَابِدِينَ ﴿الأنبياء: ٨٤﴾

آیه فرموده که الله ه که مستجاب کننده دعای ایوب ه، و الله ه که ایوب رو شفا داده و اینکه می فرماید تدبر و تفکر در داستان زندگی ایوب سبب درس گرفتن افراد با ایمان خواهد شد. چرا که در این داستان مشخص میشه که الله که کاشف ضرر و مرض از انسان ه، نه کس دیگه ای.

در مورد قلب های ناآرام و دل های زنگار گرفته هم همینطور. قرآن در آیه 57 سوره یونس اشاره میکنه که کلام الله ه که شفا دهنده پلیدیها و زنگارهای قلب انسانه نه کلام دیگه ای.

اى مردم، به يقين، براى شما از جانب پروردگارتان موعظه و شفاء براى آنچه در سينه‌هاست آمده که رهنمود و رحمتى براى ایمان آورندگان است.

يَا أَيُّهَا النَّاسُ قَدْ جَاءَتْكُم مَّوْعِظَةٌ مِّن رَّبِّكُمْ وَشِفَاءٌ لِّمَا فِي الصُّدُورِ وَهُدًى وَرَحْمَةٌ لِّلْمُؤْمِنِينَ ﴿يونس: ٥٧﴾

آیه داره میگه اگه دنبال آرامش درونی هستیم کلام الله رو در زندگی دنبال کنیم. کلام الله ه که شفاء. عمل به دستورات خالق آسمانها و زمین سبب آرامش و اطمینان درون میشه... اگه دنبال موعظه هستی بشین پای کلام الله. نه پای کلام انسان. چرا که کلام الله ه که هدایته... تورات و انجیل و قرآنه که سبب رحمت و سبب شفاء ضمختی ها و پلیدیهای قلب انسانه .

حالا برخی میگن قرآن فرموده عسل هم شفاست.... خب.... این هم اشاره بشه که اگه ما عسل یا دم نوش فلان گیاه کوهی رو میل میکنیم، خود قرآن آشکارا توضیح میده که الله ه که زنبور عسل و این سازو کار تولید عسل رو خلق کرده نه کس دیگه ای. آیه 69 سوره نحل رو توجه بفرمایید:

سپس (به زنبور عسل وحی کردیم) از همه محصولات بخور، و راههاى پروردگارت را فرمانبردارانه، بپیما. [آنگاه‌] از درون [شكم‌] آن، شهدى كه به رنگهاى گوناگون است بيرون مى‌آيد. در آن، براى مردم شفاء است. براستى در اين براى مردمى كه تفكر مى‌كنند نشانه است.

ثُمَّ كُلِي مِن كُلِّ الثَّمَرَاتِ فَاسْلُكِي سُبُلَ رَبِّكِ ذُلُلًا يَخْرُجُ مِن بُطُونِهَا شَرَابٌ مُّخْتَلِفٌ أَلْوَانُهُ فِيهِ شِفَاءٌ لِّلنَّاسِ إِنَّ فِي ذَٰلِكَ لَآيَةً لِّقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ ﴿النحل: ٦٩﴾

ملاحظه کردید که آیه می فرماید زنبور عسل و این عسل شفابخشش که منفعتش به انسان میرسه رو، الله مقرر کرده و خلق کرده نه کس دیگه ای.

در نتیجه ، بر اساس آیات مشخص شد که شفای بیماری ها و امراض فقط بدست الله ه... شفای دل و درون انسان ، اونهم... در گروه عمل به کلام الله ه.، نه کلام دیگه ای!..... پس آقا و خانم محترم، بغیر از الله، کسی رو صدا نزن.... اگه دنبال موعظه هم هستی فقط بشین پای کلام قرآن و تورات و انجیل نه کلام انسان. چون الله ه که امراض ما رو شفاء میده و در قلب ما آرامش ایجاد میکنه نه کس دیگه ای.

انتهای پادکست.

بوسیله ی
...