و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾

به پرسش و پاسخ از قرآن، انجیل و تورات خوش آمدید!

برای شرکت در پرسش و پاسخ ها از طریق گزینۀ عضویت در بالای سایت ثبت نام فرمایید. مطالعۀ قوانین سایت را فراموش ننمایید. با تشکر!

+3 امتیاز

اشاره به تعداد. نگهبانان جهنم درآیات ۳۰و۳۱ سوره مدثر از چه جهت باعث. دلگرمی مومنین است؟آیا در کتب من قبل نیز اشاره شده است؟؟

عَلَيْهَا تِسْعَةَ عَشَرَ ﴿۳۰﴾

[و] بر آن [دوزخ] نوزده [نگهبان] است (۳۰)

وَمَا جَعَلْنَا أَصْحَابَ النَّارِ إِلَّا مَلَائِكَةً وَمَا جَعَلْنَا عِدَّتَهُمْ إِلَّا فِتْنَةً لِلَّذِينَ كَفَرُوا لِيَسْتَيْقِنَ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ وَيَزْدَادَ الَّذِينَ آمَنُوا إِيمَانًا وَلَا يَرْتَابَ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ وَالْمُؤْمِنُونَ وَلِيَقُولَ الَّذِينَ فِي قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ وَالْكَافِرُونَ مَاذَا أَرَادَ اللَّهُ بِهَذَا مَثَلًا كَذَلِكَ يُضِلُّ اللَّهُ مَنْ يَشَاءُ وَيَهْدِي مَنْ يَشَاءُ وَمَا يَعْلَمُ جُنُودَ رَبِّكَ إِلَّا هُوَ وَمَا هِيَ إِلَّا ذِكْرَى لِلْبَشَرِ﴿۳۱﴾

و ما موكلان آتش را جز فرشتگان نگردانيديم و شماره آنها را جز آزمايشى براى كسانى كه كافر شده‏ اند قرار نداديم تا آنان كه اهل كتابند يقين به هم رسانند و ايمان كسانى كه ايمان آورده‏ اند افزون گردد و آنان كه كتاب به ايشان داده شده و [نيز] مؤمنان به شك نيفتند و تا كسانى كه در دلهايشان بيمارى است و كافران بگويند خدا از اين وصف‏كردن چه چيزى را اراده كرده است اين گونه خدا هر كه را بخواهد بيراه مى‏ گذارد و هر كه را بخواهد هدايت مى كند و [شماره] سپاهيان پروردگارت را جز او نمى‏ داند و اين [آيات] جز تذكارى براى بشر نيست (۳۱)

در عمومی بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی

1 پاسخ

+2 امتیاز

برای مومنین قرآن،کلام الله و فصل الخطاب است:

إِنَّهُ لَقَوْلٌ فَصْلٌ ﴿الطارق: ١٣﴾

که آن است همانا گفتاری جداسازنده‌

برای کفار قرآن چرند و پرند است:

وَإِن يَكَادُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَيُزْلِقُونَكَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّكْرَ وَيَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ ﴿القلم: ٥١﴾

و همانا نزدیک است آنان که کفر ورزیدند بلغزانندت با نظرات خویش هنگامی که شنیدند ذکر را و گویند او است دیوانه‌

از اینروست که برای مومنین اشاره به تعداد نگهبانان جهنم در قرآن، اذعان به حقانیت علم الله دارد، اینکه الله است که عالم است و الله است که حق را بیان میکند: 

.... وَمَا يَعْلَمُ جُنُودَ رَبِّكَ إِلَّا هُوَ...

در کتب من قبل هیچ اشاره ای به تعداد نگهبانان جهنم نشده، اما بارها و بارها اشاره شده که الله است که می داند و علم و حکمت از زبان الله صادر میگردد. 

بوسیله ی
البته با توجه به آیه ۳۰ بقره و عدم عصمت فرشتگان، ظاهر آیه دلالت بر عده ا
...