و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾
+2 امتیاز

سلام

طبق برخی ازآیات تورات متوجه میشویم که موسی و قومش هنگام حمله به سرزمین ها به صغیر وکبیررحم نمیکردند و فقط دختران باکره را زنده می گذاشتند . چگونه می شود دین خدا اینگونه باشد؟ نمونه ای از آیات در زیر آمده است:

اعداد باب ۳۱:

13موسی و العازار كاهن و همهٔ رهبران قوم به استقبال سپاه اسرائيل رفتند، 14ولی موسی بر فرماندهان سپاه خشمگين شد 15و از آنها پرسيد: «چرا زنها را زنده گذارده‌ايد؟ 16اينها همان كسانی هستند كه نصيحت بلعام را گوش كردند و قوم اسرائيل را در فغور به بت‌پرستی كشاندند و قوم ما را دچار بلا كردند. 17پس تمامی پسران و زنان شوهردار را بكشيد. 18فقط دخترهای باكره را برای خود زنده نگهداريد.

اعداد باب۲۱:

33سپس بنی‌اسرائيل بازگشتند و راهی را كه به باشان منتهی می‌شد در پيش گرفتند؛ اما عوج، پادشاه باشان، برای جنگ با آنها، با سپاه خود به ادرعی آمد. 34خداوند به موسی فرمود: «نترس، زيرا دشمن را بدست تو تسليم كرده‌ام. همان بلايی بسر عوج پادشاه می‌آيد كه در حشبون بسر سيحون، پادشاه اموريها آمد.» 35پس قوم اسرائيل، عوجِ پادشاه را همراه با پسرانش و اهالی سرزمينش كشتند، بطوری كه يكی از آنها هم زنده نماند. قوم اسرائيل آن سرزمين را تصرف نمود.

تثنیه باب ۳:

3بنابراين خداوند، خدای ما عوج پادشاه و همهٔ مردمش را به ما تسليم نمود و ما همۀ آنها را كشتيم. 4تمامی شصت شهرش يعنی سراسر ناحيۀ ارجوب باشان را به تصرف خود درآورديم. 5اين شهرها با ديوارهای بلند و دروازه‌های پشت بنددار محافظت می‌شد. علاوه بر اين شهرها، تعداد زيادی آبادی بی‌حصار نيز بودند كه به تصرف ما درآمدند. 6ما سرزمين باشان را مثل قلمرو سيحون پادشاه واقع در حشبون، كاملاً نابود كرديم و تمام اهالی آن را چه مرد، چه زن و چه كودک، از بين برديم؛ 7ولی گله‌ها و غنايم جنگی را برای خود نگه‌داشتيم.

مشابه این آیات بسیارند که دستور قتل غیرنظامیان وحتی چهارپایان را میدهند ، حیوان زبان بسته چه گناهی کرده ؟

ونکته دیگر اینکه این سبک نوشتار بیشترحالت روایتگونه دارد تا کلام روح القدس.

در شبهات بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی

1 پاسخ

+3 امتیاز

در آیات تورات علت امحاء کافران اعم از مرد و زن و کودک و حیوانات، ریشه کن شدن شرارت از زمین عنوان شده است:

 پس چون یهوه، خدایت، ایشان را از حضور تو اخراج نماید، در دل خود فکر مکن و مگو که به‌سبب عدالت من، خداوند مرا به این زمین درآورد تا آن را به تصرف آورم، بلکه به‌سبب شرارت این امتها، خداوند ایشان را از حضور تو اخراج می‌نماید. 5 نه به‌سبب عدالت خود و نه به‌سبب راستی دل خویش داخل زمین ایشان برای تصرفش می‌شوی، بلکه به‌سبب شرارت این امتها، یهوه، خدایت، ایشان را از حضور تو اخراج می‌نماید، و تا آنکه کلامی را که خداوند برای پدرانت، ابراهیم و اسحاق و یعقوب، قسم خورده بود، استوار نماید (تورات صحیفه تثنیه فصل 9 آیات 4 و 5)

بنابراین، شرارت مستمر این اقوام در پیشگاه الهی مستوجب آن شد که پروردگار ایشان را بلکل نابود نماید. در قرآن نیز اشاره شده که پروردگار اقوام زیادی را (شامل مرد و زن و کودک) بالکل از روی زمین نابوده کرده که علت همان شرارت های این اقوام در پیشگاه خداوند بوده است. یک نمونه کشتار کامل قوم لوط است:

وَقَضَيْنَا إِلَيْهِ ذَٰلِكَ الْأَمْرَ أَنَّ دَابِرَ هَٰؤُلَاءِ مَقْطُوعٌ مُّصْبِحِينَ ﴿الحجر: ٦٦﴾

و او را از اين امر آگاه كرديم كه ريشه ایشان صبحگاهان بريده خواهد شد.

یا در قرآن از زبان نوح نبی داریم:

وَقَالَ نُوحٌ رَّبِّ لَا تَذَرْ عَلَى الْأَرْضِ مِنَ الْكَافِرِينَ دَيَّارًا ﴿نوح: ٢٦﴾

و نوح گفت: «پروردگارا، هيچ كس از كافران را بر روى زمين مگذار،

همچنین توجه شود که از آنجا که فساد انسان بر روی زمین سبب فاسد شدن زمین و نباتات آن و حیوانات آن میگردد، بنابراین برای ریشه کن نمودن فساد، زمین را نیز می بایست از لوث فساد تولید دست انسان پاک نمود. کشتار حیوانات، مصداق و نمونه ای از همین ریشه کنی فساد است:

و خداوند دید که شرارت انسان در زمین بسیار است، و هرتصور از خیالهای دل وی دائم محض شرارت است. 6 و خداوند پشیمان شد که انسان را بر زمین ساخته بود، و در دل خود محزون گشت. 7 وخداوند گفت: «انسان را که آفریده‌ام، از روی زمین محو سازم، انسان و بهایم و حشرات وپرندگان هوا را، چونکه متاسف شدم از ساختن ایشان.» اما نوح در نظر خداوند التفات یافت (تورات صحیفه پیدایش فصل 6 آیات 5 الی 8)

قرآن نیز در ارتباط با رابطه فساد تولید دست انسان و محیط اطراف می فرماید:

ظَهَرَ الْفَسَادُ فِي الْبَرِّ وَالْبَحْرِ بِمَا كَسَبَتْ أَيْدِي النَّاسِ لِيُذِيقَهُم بَعْضَ الَّذِي عَمِلُوا لَعَلَّهُمْ يَرْجِعُونَ ﴿الروم: ٤١﴾

به سبب آنچه دستهاى مردم فراهم آورده، فساد در خشكى و دريا نمودار شده است، تا [سزاى‌] بعضى از آنچه را كه كرده‌اند به آنان بچشاند، باشد كه بازگردند.

بوسیله ی
وَلَقَدْ أَهْلَكْنَا الْقُرُونَ مِن قَبْلِكُمْ لَمَّا ظَلَمُوا ۙ وَجَاءَتْهُمْ رُسُلُهُم بِالْبَيِّنَاتِ وَمَا كَانُوا لِيُؤْمِنُوا ۚ كَذَٰلِكَ نَجْزِي الْقَوْمَ الْمُجْرِمِينَ (یونس:12)
و قطعاً نسلهاى پيش از شما را "هنگامى كه ستم كردند" به هلاكت رسانديم، و پيامبرانشان دلايل آشكار برايشان آوردند و  بر آن نبودند كه ايمان بياورند. اين گونه مردم بزهكار را جزا مى‌دهيم.
چرا موسی در کتاب اعداد دستور زنده نگه داشتن دختران باکره را داد؟
...