و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾
+3 امتیاز

آیا روح خدا دیده می شود؟

برای مثال در سوره مریم الله میگوید روح خود را به شکل مرد و بشری خوش اندام نزد مریم فرستادیم.و مریم روبه روی خود روح خدا را دیده:

فَاتَّخَذَتْ مِن دُونِهِمْ حِجَابًا فَأَرْسَلْنَا إِلَيْهَا رُوحَنَا فَتَمَثَّلَ لَهَا بَشَرًا سَوِيًّا ﴿مريم: ١٧﴾

و در برابر آنان پرده‌اى بر خود گرفت. پس روح خود را به سوى او فرستاديم تا به [شكل‌] بشرى خوش‌اندام بر او نمايان شد.

در کلی و عمومی بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی

1 پاسخ

+3 امتیاز

در تطبیق آیات قرآن با آیات انجیل که پیرامون مواجهه مریم با روح خداوند و بشارت تولد عیسی است همه چیز مشخص میشود:

 و در ماه ششم جبرائیل فرشته از جانب خدا به بلدی از جلیل که ناصره نام داشت، فرستاده شد. 27 نزد باکره‌ای نامزد مردی مسمی به یوسف از خاندان داود و نام آن باکره مریم بود. 28 پس فرشته نزد او داخل شده، گفت: «سلام برتو‌ای نعمت رسیده، خداوند با توست و تو درمیان زنان مبارک هستی.» 29 چون او را دید، ازسخن او مضطرب شده، متفکر شد که این چه نوع تحیت است. 30 فرشته بدو گفت: «ای مریم ترسان مباش زیرا که نزد خدا نعمت یافته‌ای. 31 و اینک حامله شده، پسری خواهی زایید و او راعیسی خواهی نامید. 32 او بزرگ خواهد بود و به پسر حضرت اعلی، مسمی شود، و خداوند خداتخت پدرش داود را بدو عطا خواهد فرمود. 33 واو بر خاندان یعقوب تا به ابد پادشاهی خواهد کردو سلطنت او را نهایت نخواهد بود.» (انجیل صحیفه لوقا فصل 1 آیات 26 تا 33)

بنابر آیات انجیل، منظور از ترکیب قرآنی "روحنا" اشاره به همان جبرائیل است که در هیات انسانی و در شمایل یک مرد بر مریم مادر عیسی ظاهر شده است تا بشارت معجزه تولد عیسی از جانب الله را به مریم بدهد.

بوسیله ی
...