و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾
+2 امتیاز

آیا عیسی مسیح روز قیامت برای قوم خود طلب مغفرت خواهد کرد؟

إِنْ تُعَذِّبْهُمْ فَإِنَّهُمْ عِبَادُكَ وَإِنْ تَغْفِرْ لَهُمْ فَإِنَّكَ أَنْتَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ ﴿۱۱۸﴾

اگر عذابشان كنى آنان بندگان تواند و اگر بر ايشان ببخشايى تو خود توانا و حكيمى (۱۱۸)

در میان متنی (چند کتاب) بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی
این سوال با توجه به بحث مفصلی که در ذیل آن در بخش دیدگاه ها شکل گرفته، مشخصا گنگ و نامفهوم است. لطفا پرسش های آینده خود را صریح و دقیق بیان کنید. ممنون.

2 پاسخ

+1 امتیاز

مطابق قرآن، تا پیروان تورات و قرآن به عیسی بن مریم و انجیل نازل شده بر او ایمان نیاورند بر هیچ راهی نیستتد.

قرآن فرموده که عیسی مسیح روز قیامت بر اهل کتاب "شهید" یعنی شاهد بر حق الهی است:

 وَإِن مِّنْ أَهْلِ الْكِتَابِ إِلَّا لَيُؤْمِنَنَّ بِهِ قَبْلَ مَوْتِهِ وَيَوْمَ الْقِيَامَةِ يَكُونُ عَلَيْهِمْ شَهِيدًا ﴿النساء: ١٥٩﴾

و اگر نیست از اهل کتاب جز آنکه ایمان آورد بدو پیش از مرگش و روز رستاخیز می‌باشد بر ایشان گواه‌

در انجیل نیز می فرماید:

آنگاه پطرس در جواب گفت: «اینک ما همه‌چیزها را ترک کرده، تو را متابعت می‌کنیم. پس ما را چه خواهد بود؟» 28 «عیسی ایشان را گفت: «هرآینه به شما می‌گویم شما که مرا متابعت نموده‌اید، در معاد وقتی که پسر انسان بر کرسی جلال خود نشیند، شما نیز به دوازده کرسی نشسته، بر دوازده سبط اسرائیل داوری خواهید نمود. 29 و هر‌که بخاطر اسم من، خانه هایا برادران یا خواهران یا پدر یا مادر یا زن یافرزندان یا زمینها را ترک کرد، صد چندان خواهدیافت و وارث حیات جاودانی خواهد گشت. 30 لیکن بسا اولین که آخرین می‌گردند و آخرین، اولین! (انجیل صحیفه متی فصل 19 آیات 27 الی 30)

اشاره انجیل به عبارت " وقتی که پسر انسان بر کرسی جلال خود نشیند" تصدیق آیه 159 سوره نساء از قرآن است و نشان می دهد که عیسی مسیح در روز قیامت بر پیروان کتاب و بر اینکه پیروی از کلام الهی مبنای رستگاری است شهادت خواهد داد. 

 

بوسیله ی
بله کاملا صحیح است.در قران با آن که شفاعت نهی شده اما الله میگوید الا کسی که با خدا عهدی دارد.باید توجه داشته باشیم که الله جمع نبسته و نگفته الا کسانی که با خدا عهدی دارند بلکه به یک شخصیت اشاره میکند و این شخصیت همان عیسی مسیح است که در قران هم از او نام برده شده هم مغفرت او در آیه ۱۱۹ مائده مورد پسند الله قرار گرفته.به زبان ساده تر ایمان به عیسی مسیح نجات جمعی بزرگی است .اما اکثریت اسلام گریان متوجه این حقیقت بزرگ نیستند
در هیچ آیه ای از قرآن اشاره نشده که "عیسی مسیح" شفیع روز قیامت است.  برداشت شما از آیه 159 سوره نساء نادرست است. چرا که قرآن محمد را نیز چون عیسی "شهید" روز قیامت نام داده است: فَكَيْفَ إِذَا جِئْنَا مِن كُلِّ أُمَّةٍ بِشَهِيدٍ وَجِئْنَا بِكَ عَلَىٰ هَٰؤُلَاءِ شَهِيدًا ﴿النساء: ٤١﴾ .. پس چگونه است هنگامی که بیاریم از هر گروهی گواهی و بیاریم تو را بر اینان گواه‌ ! .

در ضمن ایمان به عیسی مسیح و ایمان به محمد نبی هر دو به منزله ایمان به کلامی است که بر این انبیاء نازل شده، نه چیزی دیگر. از این نظر ایمان به محمد با ایمان به مسیح هیچ فرقی ندارد.
دوست عزیزسلام
همانطوری که جناب ادمین عزیز توضیحات کافی دادن هیچ نبی از انبیاءشفاعت نمیکنن بلکه شاهد و گواه هستن.ضمنا قران مبین فرموده بین انبیاء و کتب اونا هیچ فرقی نذارید.
لَا يَمْلِكُونَ الشَّفَاعَةَ إِلَّا مَنِ اتَّخَذَ عِنْدَ الرَّحْمَٰنِ عَهْدًا*   آنان هرگز مالک شفاعت نیستند؛ مگر کسی که نزد خداوند رحمان، عهد و پیمانی دارد.
مریم ۸۷
در آیه ۱۱۸ سوره مائده عیسی مسیح از قوم خود در پیشگاه خداوند طلب مغفرت میکند و الله نیز این شفاعت را میپسندد.و قوم مسیح را نه به علت تسلیم بودن بلکه به علت صادق بودن میبخشد.
در این که رسولان انبیا کشته شدگان در راه خدا شاهدان روز قیامت هستند تردیدی نیست.ولی احدی از این شاهدان به غیر مسیح با خدا عهدی ندارد.
در قران محمد نبی نیز بر قوم خود شاهد است ولی نه تنها طلب مغفرت نمیکند بلکه در پیشگاه حق به قوم خود میگوید این قوم اسلام گرا من پس از گرفتن قران آن را محجور کردنند.نه شفاعتی میکند نه طلب مغفرت
دوست گرامی، این متن آیه 118 سوره مائده. لطفا بفرمایید در کدام بخش این آیه مسیح از قوم خود در پیشگاه خداوند طلب مغفرت یا شفاعت میکند؟!... بنظر می رسد که شما برداشت خاصی را میخواهید القاء کنید؟... یا اینکه سوال تان را گنگ و نامفهوم بیان کرده اید؟

إِن تُعَذِّبْهُمْ فَإِنَّهُمْ عِبَادُكَ ۖ وَإِن تَغْفِرْ لَهُمْ فَإِنَّكَ أَنتَ ٱلْعَزِيزُ ٱلْحَكِيمُ  اگر عذابشان كنى، آنان بندگان تواند و اگر بر ايشان ببخشايى تو خود، توانا و حكيمى
سلام جناب رامشا
شفاعت ازدید قرآن اصلا جنبه بشری وپارتی بازی  ندارد.بلکه مفهومش کمی متفاوت است .نه مسیح نه محمد ونه هیچ بشردیگری درآخرت شفاعت نمیکند.
آیه ۸۷ سوره مریم هم که ذکر کردید لطفا آیات قبلش رو بخونید
درمورد دوگروهی است که درآخرت رهسپارمسیر خودهستند. یکی کافران ودیگری متقین.
شفاعتی رامالک نمیشوند مگرآنها که به عهدخودباخالق(توحید)وفاکرده باشند یعنی متقین. صاحب تمام وکمال شفاعت هم الله است.و توسط ماموران خودیعنی فرشتگان این شفاعت برای ما بندگان انجام میشود چه دردنیا چه درآخرت.
–1 امتیاز
سوال گنگ و نامفهوم نیست آیات آخر مائده کاملا روشن است که درباره روز قیامت و بعد از بر پاشدن مردگان است. کلمه مغفرت در آیه روشن است و پاسخ الله به این مغفرت نیز داده شده چیز پنهانی نیست . اگر به سوره زخرف نیز بروید.در انجا مردمان مکه با محمد درباره عیسی مسیح مجادله میکنند.و میگویند آیا معبودان ما در شفاعت بهترند یا عیسی مسیح.و خدا نیز میگوید انها جدل میکنند.یعنی متوجه نیستند که الله فقط با عیسی مسیح عهد نجات دارد نه کس دیگر.و صد البته نجات با تسلیم فرق دارد. در انجیل نیز مسیح میگوید هر کس به من ایمان اورد نخواهد مرد و یا اگر مرده باشد زنده خواهد شد .این زنده شدن دوباره همان اشاره به آیات اخر مائده می باشد.همان طور که الله میگوید الا کسی که با خدا عهدی دارد. باید توجه کنید اکنون فرعون و کشته شدگان در راه خدا نیز زنده هستند .اما قطعا میان مرگ ظاهری و مرگ باطنی تفاوتی است
بوسیله ی
کلمه شفاعت را درقسمت جستجو ،سرچ کنید گرامی . پاسخ را مطالعه کنید.
رامشای گرامی، سایت پرسش و پاسخ با "فوروم" یک تفاوت اساسی دارد و آن این است که هر سوال باید دقیق و بطور ویژه روی یک موضوع خاص متمرکز باشد. برای همین است که در این سایت ما "مباحثه" نداریم چرا که مباحثه در موارد عام اتفاق می افتد اما پرسش و پاسخ، هم سوال مشخصی دارد و هم پاسخ مشخص و قابل اندازه گیری. بخش نظرات هم برای اطلاع رسانی در مورد پرسش یا لزوم طرح پرسشی جدید است. اینطور نیست که بتوان موضوعات مختلفی را چه در بخش پاسخ، چه در بخش نظرات طرح کرد. لطفا به این موضوع توجه ویژه داشته باشید. اما بعد.... در سوره زخرف خودتان آیات 57 تا 61 را مطالعه کنید. کجای آیات فرموده که کافران ادعای شفاعت کردند یا در مورد شفاعت عیسی جدل شد؟؟؟؟ اتفاقا اشاره کرده که کافران اسامی خودساخته ای را صاحب قدرت (اله) می پنداشتند و چون کافر همه را به کیش خود پندارد در مورد عیسی نیز تصور میکردند که او صاحب قدرت است. در ادامه می فرماید او تنها "عبد" است و "مثالی" است برای بنی اسرائیل و (رستاخیزش) "نشانه ای" برای اثبات قیامت شد در بین بنی اسرائیل. هیچ جا نه بحث شفاعت است نه بحث اینکه عهدی خداوند با کسی داشته باشد.

در ضمن توجه داشته باشید که من در نهایت به دیدگاه ها و پاسخ های موجود برای مرتب شدن و مربوط بودن پرسش به پاسخ، تغییرات خواهم داد تا خوانندگان آتی این پست با این همه دیدگاه و پاسخ گیج و گمراه نشوند. ممنون.
...