و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾

به پرسش و پاسخ از قرآن، انجیل و تورات خوش آمدید!

برای شرکت در پرسش و پاسخ ها از طریق گزینۀ عضویت در بالای سایت ثبت نام فرمایید. مطالعۀ قوانین سایت را فراموش ننمایید. با تشکر!

+1 امتیاز

در سوره فرقان الله می فرماید کسانی که غیر او را نمیخوانند و جز به حق نکشته اند و اهل زنا نیز نیستند را دو برابر سایر مجرمان مجازات خواهد کرد: 

وَالَّذِينَ لَا يَدْعُونَ مَعَ اللَّهِ إِلَٰهًا آخَرَ وَلَا يَقْتُلُونَ النَّفْسَ الَّتِي حَرَّمَ اللَّهُ إِلَّا بِالْحَقِّ وَلَا يَزْنُونَ ۚ وَمَنْ يَفْعَلْ ذَٰلِكَ يَلْقَ أَثَامًا* يُضَاعَفْ لَهُ الْعَذَابُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَيَخْلُدْ فِيهِ مُهَانًا* 

و کسانی که معبود دیگری را با الله نمی‌خوانند؛ و انسانی را که خداوند خونش را حرام شمرده، جز بحق نمی‌کشند؛ و زنا نمی‌کنند؛ و هر کس چنین کند، مجازات سختی خواهد دید. عذاب او در قیامت مضاعف می‌گردد، و همیشه با خواری در آن خواهد ماند! 

چرا اگر فقط الله را بخوانیم و یا غیر الله را بخوانیم مجازات خواهیم شد؟ یعنی نه با شرک ورزیدن از مجازات خلاص میشویم نه با فقط الله را خواندن.

در عمومی بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی

1 پاسخ

+2 امتیاز

قرائت شما از آیه کاملا نادرست است. از آیه 63 سوره فرقان که به توصیف "عباد الرحمان" می پردازد تمامی "والذین" ها به توصیف ویژگی های همین عباد الرحمان پرداخته است که دائما در ذکر الله هستند، تقاضای استغفار میکنند، انفاق می کنند، غیرالله را نمی خوانند، قتل نفس و زنا نمیکنند. سپس در انتهای این بیان می فرماید:

... وَمَن يَفْعَلْ ذَٰلِكَ يَلْقَ أَثَامًا .. 

... و آنکس که آن را انجام دهد کیفر می یابد....

اشاره "ذلک" به تمامی ویژگی هایی است که در آیات قبل آمده است. یعنی می فرماید اگر کسی زنا کند، قتل کند، غیرالله را بخواند کیفر داده می شود و بر عذاب او فزونی نیز می یابد. 

مضاف بر آن، ویژگی های عبادالرحمان و عبارت "والذین" تا آیه 74 همینطور تکرار می شود و در آیه 75 است که پاداش "عباد الرحمان" بیان می گردد:

أُولَٰئِكَ يُجْزَوْنَ الْغُرْفَةَ بِمَا صَبَرُوا وَيُلَقَّوْنَ فِيهَا تَحِيَّةً وَسَلَامًا ﴿الفرقان: ٧٥﴾

آنان پاداش داده شوند جایگاه بلند را بدانچه شکیبا شدند و پیشکش شوند در آن بدرود و سلامی

بنابراین، کسانیکه غیرالله را نمی خوانند و قتل نمی کنند و زنا نمی کنند به جایگاه های بلند و سلامتی پاداش داده می شوند و کسانیکه  این اعمال را انجام می دهند (یعنی زنا میکنند، قتل میکنند، غیرالله را می خوانند) بر عذاب شان افزوده می شود. 

بوسیله ی
سلام
ممنون از پاسخ کامل تون
وَمَن يَفْعَلْ ذَٰلِكَ يَلْقَ أَثَامًا.هر کس چنین کند، مجازات سختی خواهد دید. (در آیه بعد الله پاسخ را داده و میگوید )
الا کسانی که ایمان بیاورند.
یعنی بدون توبه و دریافت ایمان، اگر فقط الله را بخوانید
یا به حق کشته باشید
و
اهل زنا هم نباشید.هنوز
عذاب شامل حال شما میشود. و در دسته بدکاران هستید
.
إِلَّا مَنْ تَابَ وَآمَنَ وَعَمِلَ عَمَلًا صَالِحًا فَأُولَئِكَ يُبَدِّلُ اللَّهُ سَيِّئَاتِهِمْ حَسَنَاتٍ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِيمًا ﴿۷۰﴾ مگر كسى كه توبه كند و ايمان آورد و كار شايسته كند پس خداوند بديهايشان را به نيكيها تبديل مى ‏كند و خدا همواره آمرزنده مهربان است (۷۰)



برای مثال شخصی گمان میکند یا خیال میکند رانندگی بلد است
و میگوید من چراغ قرمز و قوانین را رعایت میکنم
قانون به او میگوید اگر بدون دریافت گواهینامه رانندگی کنید مجرم محسوب میشوید.
اهمیت ایمان و تائید توسط روح خدا در این آیه کاملا آشکار است
حقیقت این است ایمان باید تجربه شود و فقط افرادی که تجربه کرده اند میدانند چه نوری را از جانب او دریافت کرده اند.(أُولَئِكَ كَتَبَ فِي قُلُوبِهِمُ الْإِيمَانَ وَأَيَّدَهُمْ بِرُوحٍ مِن)
بسیاری در روز قیامت به دلیل توبه نکردن و دریافت نکردن روح محاکمه خواهند شد. و به انها گفته میشود چرا قبل از دریافت ایمان مرتکب قتل شدید و چرا توبه نکردید تا ایمان را دریافت کنید.
خیر. ادامه آیه فرموده اگر این سیئات را هم انجام دهید اما بعد توبه حقیقی کرده، اصلاح کرده و بازگشت کنید الله گناهان را به حسنات تبدیل میکند چرا که الله آمرزنده و مهربان است. مشکل قرائت شما از آنجا ناشی می شود که چندین آیه قبل و بعد را نمی خوانید و به یک آیه می پردازید. در ضمن آنجا که ادعا کرده اید که "ایمان باید تجربه شود" نیز مبهم است یا با نص صریح قرآن در تضاد است چرا که از منظر قرآن، ایمان مرحله بعد از اسلام است نه مرحله قبل آن!... یعنی کسی که اسلامش به مغز استخوان رسوخ کند ایمان دارد، و حال اگر چنین فردی باز دچار خطا شد، با توبه و اصلاح الله گناهانش را می بخشد. برای همین در انتها می فرماید "الا من تاب و امن و عمل صالحا".
لطفا چنانچه در این موضوع نیاز به بحث بیشتری هست در بخش تالار گفتگو پستی مرتبط با این سوال ایجاد کنید. ممنون.
...