و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾
+3 امتیاز

با سلام

لَّقَدْ صَدَقَ اللَّهُ رَسُولَهُ الرُّؤْيَا بِالْحَقِّ لَتَدْخُلُنَّ الْمَسْجِدَ الْحَرَامَ إِن شَاءَ اللَّهُ آمِنِينَ مُحَلِّقِينَ رُءُوسَكُمْ وَمُقَصِّرِينَ لَا تَخَافُونَ فَعَلِمَ مَا لَمْ تَعْلَمُوا فَجَعَلَ مِن دُونِ ذَٰلِكَ فَتْحًا قَرِيبًا ﴿الفتح: ٢٧﴾

شما می گویید المسجد الحرام در کنعان در اطراف فلسطین است. آیا مسلمانان در اطراف کنعان زندگی می کردند؟ آیا فعل  لَتَدْخُلُنَّ در زمان پیامبر اسلام رخ داده؟ در آیه فوق مکان المسجد الحرام کجاست و چه زمانی و چه کسانی به آن وارد شدند؟

 

 

در عمومی بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی

2 پاسخ

+1 امتیاز

1) طرح این ادعا که "شما" مدعی هستید نادرست است! قبلا با استناد به آیات تورات و عهدعتیق و قرآن نشان داده شد که مسجدالحرام که وجه تسمیه دیگر آن کعبه بیت الحرام یا بیت العتیق است و توسط نبی و امام ابراهیم (ع) بنا شده است، در سرزمین کنعان قرار دارد که حدود فلسطین امروز است و سرزمین های شمالی اورشلیم امروز را شامل می شود. بعنوان مثال در این پست آیات کلام الهی آورده شد.

2) آیا مسلمانان در اطراف کنعان می زیسته اند؟

بله. در سوره صافات آیات 137 و 138 می فرماید:

 وَإِنَّكُمْ لَتَمُرُّونَ عَلَيْهِم مُّصْبِحِينَ وَبِاللَّيْلِ ۗ أَفَلَا تَعْقِلُونَ  ﴿الصافات: ١٣٧﴾ 

و  در حقيقت، شما بر آنان (خرابه های لوط) صبحگاهان و شامگاهان مى‌گذريد! آيا به فكر فرو نمى‌رويد؟! 

آیات فوق مشخص میکند که محمد در بین قومی می زیسته که در نزدیکی خرابه های قوم لوط زندگی میکرده اند بطوریکه صبح و شب از کنار آن رد می شدند. الله ایشان را به تدبر در عاقبت این قوم دعوت نموده است. این اشاره مستقیم به مکان زندگی قوم محمد در نزدیکی خرابه های قوم لوط در آیه دیگری نیز آمده است:

وَلَقَدْ أَتَوْا عَلَى الْقَرْيَةِ الَّتِي أُمْطِرَتْ مَطَرَ السَّوْءِ أَفَلَمْ يَكُونُوا يَرَوْنَهَا بَلْ كَانُوا لَا يَرْجُونَ نُشُورًا ﴿الفرقان: ٤٠﴾

و قطعاً بر شهرى كه باران بلا بر آن بارانده شد گذشته‌اند؛ مگر آن را نديده‌اند؟ [چرا،] ولى اميد به زنده‌شدن ندارند.

 با تطبیق این آیات از قرآن به آیات تورات مقدس در مورد شهرهای صوعر و غموره که توسط عذاب نابود شد مشخص میشود که جغرافیای زندگی قوم لوط در نزدیک شهرهای صوعر و غموره بوده که اطراف بحرالملح یا دریای مرده امروز می باشد.

بنابر آیات قرآن و تورات، پیروان محمد در اطراف شهرهای صوعر و غموره نابود شده که نزدیک دریای مرده امروز و سرزمین کنعان است می زیسته اند و فعل لتدخلن که اشاره به ورود به مسجدالحرام دارد، در همان جغرافیا رخ داده است. 

 

 

بوسیله ی
یک سوال دیگر
الان اگر کسی بخواهد به حج البیت الحرام برود آدرس دقیقش کجاست؟
به کدام شهر باید سفر کند؟
آیا از البیت الحرام در حال حاضر بنایی یا ساختمانی باقی مانده است؟
تقریبا بخش زیادی از پیروان تورات و انجیل کاملا این محل را می شناسند و اگر در یوتیوب جستجو کنید بسیاری از همین ها در قالب توریست از بیت ال و خرابه های اطراف آن دیدن کرده اند. و در ویدئو ها بارها نشان داده شده که مسلمانان و مسیحیان نیز در همین مکان محل عبادت داشته اند!! ... پس بنظر همه می دانند الا ما !! در یوتیوب جستجو کنید beit el و کلی سفرنامه ویدئویی موجود است!!
قرآن فرموده "... و هم یعلمون".... یعنی ایشان می دانند اما با حیله و حسادت انکار می کنند!
دوکلیپ زیر دریوتیوب مکان بیت ایل را مشخص میکند:
https://m.youtube.com/watch?v=v4z_H_77bs4

https://m.youtube.com/watch?v=wJQAQFHm5Ys
جناب سعید کجای این ویدیو بیت ایل را مشخص می کند فقط به یه خرابه اشاره داشته که اگر دقت کنید خودشان هم مردد هستند لطفا لوکیشن دقیق ان را مشخص کنید؟
اگر درخود کلیپ دقت کنیدمتوجه میشوید که در۱۵کیلومتری شمال  اورشلیم واقع شده است.منتها الان فقط یک تپه موجود است وبه گفته یهودیان، منطقه اطراف پر ازچاههای عمیق است.درضمن من تردیدی ندیدم درگفته های جناب مایک فینک !
+2 امتیاز

مضاف بر این در سوره حجرنیز به این حقیقت که محل زندگانی قوم محمد در اطراف خرابه های قوم لوط و ایکه بوده است ، اشاره شده است:

وَإِنَّهَا لَبِسَبِيلٍ مُّقِيمٍ ﴿٧٦﴾ إِنَّ فِي ذَٰلِكَ لَآيَةً لِّلْمُؤْمِنِينَ ﴿٧٧﴾ وَإِن كَانَ أَصْحَابُ الْأَيْكَةِ لَظَالِمِينَ ﴿٧٨﴾  فَانتَقَمْنَا مِنْهُمْ وَإِنَّهُمَا لَبِإِمَامٍ مُّبِينٍ ﴿٧٩

و [ويرانه‌هاي باقيمانده از] آن شهر [شهرقوم لوط] در مسير  برجاي مانده است...بنابراين آنها را [به کيفر اعمال‌شان] دفع و طرد کرديم و اين دو [=خرابه‌هاي قوم لوط و اصحاب ايکه] در مقابل تان نمايان است.

 

 

بوسیله ی
با سلام
در لینک های زیر میتوان اشاراتی مبنی بر اشتباهی بودن محل فعلی مسجدالحرام یافت
گرچه بنده ب اغلب گفته های این منابع موافق نیستم اما سخن را باید شنید و از احسن قول تبعیت نمود
https://www.youtube.com/watch?v=bhsnt4m36sI
https://www.aparat.com/v/wKmhO/%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85_%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%84_%D8%AF%D9%88%D8%A8%D9%84%D9%87_%D9%85%D8%B3%D8%AA%D9%86%D8%AF_%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AE%DB%8C_%D8%AC%D8%BA%D8%B1%D8%A7%D9%81%DB%8C%D8%A7%DB%8C%DB%8C_%26quot%3B%D8%B4%D9%87%D8%B1_%D9%85%D9%82%D8%AF%D8%B3%26quot%3B_SACRED_CITY
مبنای ما "تورات و انجیل و قرآن" است، نه ادعاهای تاریخی!!
...