و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾
+1 امتیاز
بسیاری از مذهبیون ادعا می کنند که قران بر هفت روش دیگر هم نازل شده که بعضی از کلمات و اعراب گذاری انها با هم فرق دارند ایا این ادعا صحت دارد؟
در کلی و عمومی بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی

1 پاسخ

+2 امتیاز

دایره دین تنها محدود به کلام نازل شده از جانب الله است نه ادعاهای مذهبیون شیعه و سنی و فرقه های آنها: 

اتَّبِعُوا مَا أُنزِلَ إِلَيْكُم مِّن رَّبِّكُمْ وَلَا تَتَّبِعُوا مِن دُونِهِ أَوْلِيَاءَ قَلِيلًا مَّا تَذَكَّرُونَ ﴿الأعراف: ٣﴾

آنچه را از جانب پروردگارتان به سوى شما نازل شده است، پيروى كنيد؛ و جز الله از اولیایی دیگر پيروى مكنيد. چه اندك پند مى‌گيريد!

وانگهی، ویژگی اصلی قرآن "آیات مبینات" بودن آن است:

وَلَقَدْ أَنزَلْنَا إِلَيْكُمْ آيَاتٍ مُّبَيِّنَاتٍ وَمَثَلًا مِّنَ الَّذِينَ خَلَوْا مِن قَبْلِكُمْ وَمَوْعِظَةً لِّلْمُتَّقِينَ ﴿النور: ٣٤﴾

و قطعاً به سوى شما آياتى روشنگر و خبرى از كسانى كه پيش از شما روزگار به سر برده‌اند، و موعظه‌اى براى اهل تقوا فرود آورده‌ايم.

کارکرد این آیات مبینات آن است که فرد مومن را از تاریکی خارج و به نور راهنمایی می سازد:

رَّسُولًا يَتْلُو عَلَيْكُمْ آيَاتِ اللَّهِ مُبَيِّنَاتٍ لِّيُخْرِجَ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ وَمَن يُؤْمِن بِاللَّهِ وَيَعْمَلْ صَالِحًا يُدْخِلْهُ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا أَبَدًا قَدْ أَحْسَنَ اللَّهُ لَهُ رِزْقًا ﴿الطلاق: ١١﴾

پيامبرى كه آيات روشنگر الله را بر شما تلاوت مى‌كند، تا كسانى را كه ايمان آورده و كارهاى شايسته كرده‌اند از تاريكيها به سوى روشنايى بيرون برد، و هر كس به خدا بگرود و كار شايسته كند او را در باغهايى كه از زير [درختان‌] آن جويبارها روان است، درمى‌آورد، جاودانه در آن مى‌مانند. قطعاً خدا روزى را براى او خوش كرده است.

پس مذهبیونی که آنچنان ادعاهایی دارند، عملا کارکرد هدایتی قرآن را زیرسوال برده اند! و میخواهند قرآن را زایل کرده و بجای آن سخن انسان ها را جایگزین کلام الله نمایند. بطبع چنین افرادی مورد لعن الله و لعنت کنندگان قرار دارند:

إِنَّ الَّذِينَ يَكْتُمُونَ مَا أَنزَلْنَا مِنَ الْبَيِّنَاتِ وَالْهُدَىٰ مِن بَعْدِ مَا بَيَّنَّاهُ لِلنَّاسِ فِي الْكِتَابِ أُولَٰئِكَ يَلْعَنُهُمُ اللَّهُ وَيَلْعَنُهُمُ اللَّاعِنُونَ ﴿البقرة: ١٥٩﴾

كسانى كه نشانه‌هاى روشن، و رهنمودى را كه فرو فرستاده‌ايم، بعد از آنكه آن را براى مردم در كتاب توضيح داده‌ايم، کتمان می کنند، آنان را الله لعنت مى‌كند، و لعنت‌كنندگان لعنتشان مى‌كنند.

بوسیله ی
بهتر بود مسئله اینگونه مطرح می‌شد که رسم الخط بدون نقطه زمان نزول قرآن باعث می‌شود که کلمه «بنت» در واقع با حرف «سـ» تفاوتی نداشته باشد به همین دلیل اختلاف قرائات پدید آمد... اکنون ما قرآن‌های مختلفی داریم به عنوان مثال در شمال آفریقا یا برخی دیگر کشورهای مسلمان قرآن‌های رایج با قرآنی که شما در این سایت استفاده می‌کنید (حفص عن عاصم) تفاوت های جزئی در اعراب و نقطه‌گذاری دارد.
برای مثال:
«... قل فیهما اثم کبیر/کثیر...» (بقره-219)
«...ان جاءکم فاسق بنبإ فتبینوا/فتثبتوا...» (حجرات -6)
و موارد بسیار دیگر... این موارد چگونه باید حل شود؟
...