و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾
+2 امتیاز

آیا نسبت شراب سازی که انجیل صحیفه یوحنا به عیسی داده حقیقت دارد؟ مگر شراب حرام نیست؟ پس چرا از این عمل زشت تعبیر به معجزه شده است؟

و در روز سوم، در قانای جلیل عروسی بودو مادر عیسی در آنجا بود. 2 و عیسی وشاگردانش را نیز به عروسی دعوت کردند. 3 و چون شراب تمام شد، مادر عیسی بدو گفت: «شراب ندارند.» 4 عیسی به وی گفت: «ای زن مرابا تو چه‌کار است؟ ساعت من هنوز نرسیده است.» 5 مادرش به نوکران گفت: «هر‌چه به شماگوید بکنید.» 6 و در آنجا شش قدح سنگی برحسب تطهیریهود نهاده بودند که هر یک گنجایش دو یا سه کیل داشت. 7 عیسی بدیشان گفت: «قدحها را ازآب پر کنید.» و آنها را لبریز کردند. 8 پس بدیشان گفت: «الان بردارید و به نزد رئیس مجلس ببرید.» پس بردند؛ 9 و چون رئیس مجلس آن آب را که شراب گردیده بود، بچشید و ندانست که از کجااست، لیکن نوکرانی که آب را کشیده بودند، می‌دانستند، رئیس مجلس داماد را مخاطب ساخته، بدو گفت: 10 «هرکسی شراب خوب رااول می‌آورد و چون مست شدند، بدتر از آن. لیکن تو شراب خوب را تا حال نگاه داشتی؟» 11 و این ابتدای معجزاتی است که از عیسی درقانای جلیل صادر گشت و جلال خود را ظاهرکرد و شاگردانش به او ایمان آوردند. (انجیل صحیفه یوحنا فصل 2 آیات 1 الی 11)

در شبهات بوسیله ی
ویرایش شده بوسیله ی

1 پاسخ

0 امتیاز

به آیات زیر توجه کنید:

و یهوه هارون را خطاب کرده، گفت: «تو و پسرانت با تو چون به خیمه اجتماع داخل شوید شراب و مسکری منوشید مبادا بمیرید. این است فریضه ابدی در نسلهای شما. و تا درمیان مقدس و غیرمقدس و نجس و طاهر تمیزدهید، و تا به بنی‌اسرائیل همه فرایضی را که یهوه به‌دست موسی برای ایشان گفته است، تعلیم دهید» (لاویان 10:8 تا 10:12)

۲ بنی‌اسرائیل را خطاب کرده، به ایشان بگو، چون مرد یا زن نذر خاص، یعنی نذر نذیره بکند، و خود را برای یهوه تخصیص نماید، ۳ آنگاه از شراب و مسکرات بپرهیزد و سرکۀ شراب و سرکۀ مسکرات را ننوشد، و هیچ عصیر انگور ننوشد، و انگور تازه یا خشک نخورد. (اعداد 6:2 و 6:3)

همانطور که در آیات بالا مشخص است شراب و مسکرات تنها برا کاهنان و کسانی که خود را نذر یهوه می کنند حرام است و هیج حدودی برام عام مردم این مورد وجود ندارد. و قرآن است که شراب و مسکرات را به صورت عمومی بدلیل اثمش نهی می کند.

همچنین در نظر داشته باشید که عیسی نبی و رسول الله هست و هر معجزه از سمتی هر نبی یا رسول یعنی معجزه از سمت الله و به اذن و اجازه او، در نتیجه حتی اگر این معجزات برخلاف شریعتی باشد که در کتب مقرر شده اما چون الله آن را صادر و نازل کرده به هیچ عنوان عمل زشت یا فحشا محسوب نمی شود، زیرا در این صورت قصد ابراهیم برای قربانی کردن پسر خود هم فحشا حساب می شود اما ما می دانیم که آن دستور از الله صادر شده و دستور الله هرچه که باشد فحشا محسوب نمی شود.

وَلَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلًا مِنْ قَبْلِكَ مِنْهُمْ مَنْ قَصَصْنَا عَلَيْكَ وَمِنْهُمْ مَنْ لَمْ نَقْصُصْ عَلَيْكَ وَمَا كَانَ لِرَسُولٍ أَنْ يَأْتِيَ بِآيَةٍ إِلَّا بِإِذْنِ اللَّهِ فَإِذَا جَاءَ أَمْرُ اللَّهِ قُضِيَ بِالْحَقِّ وَخَسِرَ هُنَالِكَ الْمُبْطِلُونَ ﴿غافر:78﴾.

و مسلما پيش از تو فرستادگانى را روانه كرديم برخى از آنان را [ماجرايشان را] بر تو حكايت كرده‏ ايم و برخى از ايشان را بر تو حكايت نكرده‏ ايم و هيچ فرستاده‏ اى را نرسد كه بى‏ اجازه الله نشانه‏ اى بياورد پس چون فرمان خدا برسد به حق داورى مى ‏شود و آنجاست كه باطل‏كاران زيان مى كنند

در نتیجه زشت خواندن معجزه شراب سازی عیسی مسیح در واقع زشت خواندن آیه و معجزه ای از سوی الله است! باشد که مراقب باشیم و متذکر شویم!

بوسیله ی
ویرایش شده بوسیله ی
...