و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾
+4 امتیاز

در باب ۲۴ سفر پیدایش قسمت های مربوط به برخورد اول اسحاق و ربکا میخوانیم:

۶۴و رفقه چشمان خود را بلند کرده، اسحاق را دید، و از شتر خود فرود آمد، ۶۵زیرا که از خادم پرسید، این مرد کیست که در صحرا به استقبال ما می‌آید؟ و خادم گفت، آقای من است. پس برقع خود را گرفته، خود را پوشانید. (صحیفه پیدایش فصل 24) 

آیا برقع در اینجا همان چادر و روبند شبیه برخی اعراب و یهودیان است؟ باتوجه به خداترسی ربکا طبق آیات قبل ومتجلی شدن این امر در پوشش زنان پاکدامن آیا تورات میخواهد بگوید زنان پاکدامن به این شدت خود را میپوشاندند؟!

در تورات و عهدعتیق بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی

2 پاسخ

0 امتیاز
در آیات تورات مقدس نازل شده بر موسای نبی هیچ حکمی پیرامون پوشش موی سر یا آنچکه امروز اصطلاحا به حجاب موسوم است وجود ندارد.

البته آیاتی پیرامون، پوشش بدن کاهنان، مخصوصا برای حضور در قدس الاقداس موجود است که به بحث حجاب و پوشش موی سر ربطی ندارد.
بوسیله ی
با توجه به دو آیه از تورات اشاره به پوشش زنان شده (روبنده و چادر)
روبنده زدن ربکا همسر یسحاق .. پیدایش ۲۴:۶۵
چادر سر کردن تامار عروس یهودا ...پیدایش ۳۸:۱۴

و مصحف انبیا - روت
چادر پوشیدن روت ..۳:۱۵

در خصوص کاهنان که بحث فرق میکند احکام انها شامل عموم نمیشدند.
و طبق آیه از قران "هرگز برای سنت الهی تغییری نمیابی" فاطر۴۳
احکام پوشش هم جزئی از سنت های پیشین بوده و پیوسته اجرا میشده
–1 امتیاز

در کتب انبیا ؛ بیشتر بجای حجاب ظاهری به حجاب باطنی اهمیت داده شده 

بر اساس  کتاب میکاه نبی (6:8) صنیوت צניעות حجاب باطنی یا همان عفت میباشد هم میشود .

* عفت در گفتار ،پوشش لباس (مطابق با عرف جامعه)،در رفتار و معاشرت

بوسیله ی
با سلام. پاسخ ارسالی شما ربطی به سوال ندارد. آیه مد نظر شما "سلوک فروتنانه" در احکام تورات را سفارش کرده و ربطی به حجاب ندارد.
...