و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾
+4 امتیاز
آیا مطابق گفته قرآن ، آمدن محمد در انجیل وعده داده شده است ؟
در میان متنی (چند کتاب) بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی

1 پاسخ

+3 امتیاز

خیر.

در قرآن کریم (آیۀ 6 سوره صف) وعدۀ آمدن "احمد" از انجیل نقل قول شده است نه محمد!

احمد وجه تسمیۀ همان "روح القدس" یا "روح الامین" است که مسیح عیسی بن مریم بشارت آمدن آنرا در باب 14 و 16 صیحفۀ یوحنا از انجیل داده است:

این سخنان را به شما گفتم وقتی که باشما بودم. لیکن تسلی دهنده یعنی روح‌القدس که پدر او را به اسم من می‌فرستد، اوهمه‌چیز را به شما تعلیم خواهد داد و آنچه به شما گفتم به یاد شما خواهد آورد (انجیل صحیفه یوحنا فصل 14 آیات 25 و 26)

پس رسولی که مسیح بشارت داده دارای دو عملکرد تعلیم و یادآوری است: 

1) او سخنان مسیح عیسی بن مریم را به حواریون تعلیم خواهد داد

2) او هر آنچکه مسیح عیسی بن مریم قبل از صعود به آسمان گفته است را به یاد حواریون می آورد.

به این مهم در فصل 16 صحیفه یوحنا نیز اشاره شده است:

و بسیار چیزهای دیگر نیز دارم به شما بگویم، لکن الان طاقت تحمل آنها را ندارید. ولیکن چون او یعنی روح راستی آید، شما را به جمیع راستی هدایت خواهد کرد زیرا که از خودتکلم نمی کند بلکه به آنچه شنیده است سخن خواهد گفت و از امور آینده به شما خبر‌خواهدداد. او مرا جلال خواهد داد زیرا که از آنچه آن من است خواهد گرفت و به شما خبر‌خواهد داد. هر‌چه از آن پدر است، از آن من است. از این جهت گفتم که از آنچه آن من است، می‌گیرد و به شما خبر‌خواهد داد. «بعد از اندکی مرانخواهید دید و بعد از اندکی باز مرا خواهید دیدزیرا که نزد پدر می‌روم (انجیل صحیفه یوحنا فصل 16)

نتیجه:

آنچکه در آیه 6 سوره صف به آن اشاره شده همان روح راستی یا روح القدس ذکر شده در انجیل صحیفه یوحناست. این روح که پس از صعود مسیح بر حواریون قرار می گیرد، تحت نظارت الله، ایشان را تعلیم داده و سخنان مسیح را به یاد حواریون خواهد آورد. 

پس "احمد" موجود در سوره صف همان روح راستی و روح القدس است و هیچ ارتباطی به شخصی بنام محمد که قرنها بعد در قومی امی یعنی بی اطلاع از کتاب و ایمان به رسالت برگزیده شده، ندارد!

بوسیله ی
ببخشید چطور احمد رو به روح القدوس وصل کردید ؟
لطفا اثبات کنید.
با تطابق آیات قرآن و انجیل. با تطابق آیات فصل 14 و 16 صحیفه یوحنا مشخص می گردد که رسولی که مسیح در انجیل وعده می دهد، همان رسولی است که قرآن وعده آن را ثبت نموده است.

علت اینکه بسیاری گمان می کنند که احمد محمد است از این جهت است که گمان می کنند که قرآن سخن محمد است. در حالیکه قرآن در سوره تکویر آیات 19 به بعد تاکید کرده که این قرآن سخن رسولی کریم بنام جبرئیل است نه محمد! .... پس رسول وحی که از ملائکه است جبرئیل نام دارد، نه محمد....  ایضا انجیل نیز سخن عیسی نیست بلکه سخن روح القدس از زبان عیسی است. پس نه انجیل از طرف عیسی است و نه قرآن از سوی محمد.

همانطور که گفته شد بشارت "احمد" به همان تسلی دهنده ای اشارت دارد که کلام الله را بین حواریون پس از صعود مسیح مستحکم نمود و همه چیز را به یاد ایشان آورد.... که بدلیل عدم مطالعه انجیل این مهم توسط بسیاری درک نشده است.
...