و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾
+2 امتیاز

با عرض سلام

آیا با استناد به آیه ۴۶ سوره آل عمران که واژه " کهلا " آمده ، می توان استناد کرد که حضرت عیسی در این دنیا تا دوران کهولت زیسته است ؟

وَيُكَلِّمُ النَّاسَ فِي الْمَهْدِ وَ كَهْلًا وَمِنَ الصَّالِحِينَ ﴿آل‌عمران: ٤٦﴾

«و در گهواره و در دوران کهل با مردم سخن مى‌گويد و از شايستگان است.»

متشکرم.

در عمومی بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی

1 پاسخ

+1 امتیاز

همه می دانیم که نوزاد در مهد، سخن نمی گوید، لیکن این روح القدس بود که از دهان عیسای نوزاد سخن گفت و پیام الهی را ابلاغ کرد. به این مهم در آیه ذیل اشاره شده است:

إِذْ قَالَ اللَّهُ يَا عِيسَى ابْنَ مَرْيَمَ اذْكُرْ نِعْمَتِي عَلَيْكَ وَعَلَىٰ وَالِدَتِكَ إِذْ أَيَّدتُّكَ بِرُوحِ الْقُدُسِ تُكَلِّمُ النَّاسَ فِي الْمَهْدِ وَكَهْلًا ..... ﴿المائدة: ١١٠﴾

ملاحظه می شود که آیه فوق، تکلم عیسی در دوران کهل را نیز بواسطه روح القدس بر می شمارد.

با رجوع به آیات چهار صحیفه انجیل مشخص می شود که منظور از تکلم بواسطه روح القدس در دوران کهل، ابلاغ پیام وحی در دوران پس از رستاخیز از قبر است. این در حالی است که حتی حواریون مسیح نیز در تعجب و ترس از این رستاخیز بسر می بردند، چه برسد به اینکه انتظار شنیدن پیام روح القدس را از زبان مرده ای که سه روز زیر خاک خوابیده باشد، داشته باشند: 

و ایشان در این گفتگو می‌بودند که ناگاه عیسی خود در میان ایشان ایستاده، به ایشان گفت: «سلام بر شما باد.» 37 اما ایشان لرزان و ترسان شده گمان بردند که روحی می‌بینند. 38 به ایشان گفت: «چرا مضطرب شدید و برای چه دردلهای شما شبهات روی می‌دهد؟ 39 دستها وپایهایم را ملاحظه کنید که من خود هستم و دست بر من گذارده ببینید، زیرا که روح گوشت واستخوان ندارد، چنانکه می‌نگرید که در من است.» 40 این را گفت و دستها و پایهای خود رابدیشان نشان داد. 41 و چون ایشان هنوز ازخوشی تصدیق نکرده، در عجب مانده بودند، به ایشان گفت: «چیز خوراکی در اینجا دارید؟» 42 پس قدری از ماهی بریان و از شانه عسل به وی دادند. 43 پس آن را گرفته پیش ایشان بخورد. 
 
 44 و به ایشان گفت: «همین است سخنانی که وقتی با شما بودم گفتم ضروری است که آنچه درتورات موسی و صحف انبیا و زبور درباره من مکتوب است به انجام رسد.» 45 و در آن وقت ذهن ایشان را روشن کرد تا کتب را بفهمند. 46 و به ایشان گفت: «بر همین منوال مکتوب است وبدینطور سزاوار بود که مسیح زحمت کشد و روزسوم از مردگان برخیزد. 47 و از اورشلیم شروع کرده، موعظه به توبه و آمرزش گناهان در همه امت‌ها به نام او کرده شود. 48 و شما شاهد بر این امور هستید. 49 و اینک، من موعود پدر خود را برشما می‌فرستم. پس شما در شهر اورشلیم بمانیدتا وقتی که به قوت از اعلی آراسته شوید.» 
 
  50 پس ایشان را بیرون از شهر تا بیت عنیا برد و دستهای خود را بلند کرده، ایشان را برکت داد. 51 و چنین شد که در حین برکت دادن ایشان، ازایشان جدا گشته، به سوی آسمان بالا برده شد. 52 پس او را پرستش کرده، با خوشی عظیم به سوی اورشلیم برگشتند. 53 و پیوسته درهیکل مانده، خدا را حمد و سپاس می‌گفتند. آمین. (انجیل صحیفه لوقا فصل 24، آیات 36 تا 53)

نتیجه:

با انطباق آیات قرآن و چهار صحیفه انجیل، مشخص می شود که منظور از تکلم بواسطه روح القدس در دوران کهل، همان دوران نبوت مسیح پس از رستاخیز از قبر می باشد. لذا بر اساس قرآن و انجیل مشخص می شود که روح القدس نه تنها در دوران نوزادی مسیح، از دهان عیسای نوزاد پیام پروردگار را ابلاغ میکرد، لیکن پس از رستاخیز نیز، مسیح بواسطه روح القدس پیام الهی را به مردم ابلاغ کرد. لازم به ذکر است که با رفعت مسیح رابطه او با دنیا منقطع شد و او از بین بشر برگرفته شد.  

بوسیله ی
بسیار سپاسگزارم.
در پاسخ به سوال

"طبق کتاب مقدس آیا احضار روح وجود دارد ؟ " شما نوشته اید

در تورات و انجیل و قرآن واژه روح در هیچ آیه ای خطاب به چیزی که شبیه شبح یا ارواح باشد بکار نرفته است.

ولی اینجا در آیات ۳۷ تا ۴۰ انجیل از روح نام برده شده است . منظور از روح در این آیات شبح نیست؟
...