و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾
+2 امتیاز

آیا نظر قرآن وانجیل درمورد ارتباط مردگان با دنیا متفاوت است؟

انجیل متی باب ۱۷:

۱و بعد از شش روز، عیسی، پطرس و یعقوب و برادرش یوحنّا را برداشته، ایشان را در خلوت به کوهی بلند برد. ۲و در نظر ایشان هیأتِ او متبدل گشت و چهره‌اش چون خورشید، درخشنده و جامه‌اش چون نور، سفید گردید. ۳که ناگاه موسی و الیاس بر ایشان ظاهر شده، با او گفتگو می‌کردند. درآیات بالا موسی والیاس که مرده بودند برعیسی ویارانش ظاهر شدند و عیسی با آنها صحبت کرد.

درحالیکه قرآن هرگونه ارتباط مردگان را با این دنیا مقطوع میداند حتی انبیا:

سوره مائده:117

مَا قُلْتُ لَهُمْ إِلَّا مَا أَمَرْتَنِي بِهِ أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ رَبِّي وَرَبَّكُمْ وَكُنتُ عَلَيْهِمْ شَهِيدًا مَّا دُمْتُ فِيهِمْ فَلَمَّا تَوَفَّيْتَنِي كُنتَ أَنتَ الرَّقِيبَ عَلَيْهِمْ وَأَنتَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ شَهِيدٌ 
من جز آنچه فرمانم داده بودي به آنها نگفتم؛ اين كه تنها خدايي را عبادت كنيد كه صاحب اختيار من و صاحب اختيار شماست؛ و خود نيز تا زماني كه ميانشان بودم بر آنها شاهد بودم ، آنگاه كه مرا برگرفتي، تنها خودت مراقبشان بودي و تو بر همه چيز شاهدي. 

این اختلاف چگونه توجیه پذیراست؟

در میان متنی (چند کتاب) بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی

1 پاسخ

+1 امتیاز

در سوره انبیاء آیات 95 تا 98 می فرماید که هیچ شهر نابود شده و هیچ مرده ای زنده نخواهند شد مگر در روز قیامت. حال چگونه است که خود قرآن به زنده شدن مردگان توسط مسیح عیسی بن مریم اشاره کرده است (آل عمران 49) ؟ آیا این نیز تناقض قرآن با خودش می باشد؟ پاسخ خیر است!

چرا که در بررسی آیات وحی، باید تمامی آیات را در کنار هم فهم کرد و در غیر اینصورت با خوشه چینی و بازی با کلمات نمی توان برخی آیات را شنید و برخی دیگر را نادیده گرفت. 

در خصوص فصل 17 از صحیفه متی انجیل 

پاسخ شما در آیه 9 از فصل 17 صحیفه متی بیان شده است:

عیسی ایشان را قدغن فرمود که «تا پسر انسان از مردگان برنخیزد، زنهار این‌ رویا را به کسی باز نگویید.» 10 

بنابر آیه فوق، آنچکه طی آن الیاس و موسی ظاهر شده اند، صرفا یک رویا بوده که تحت نظارت پروردگار اتفاق افتاده است. 

نتیجه:

رخداد ظاهر شدن الیاس و موسی بر مسیح که در آیات انجیل آمده، صرفا معجزه ای از جانب الله است و هیچ ربطی به قانون کلی منقطع شدن نفس انسان پس از مرگ از حیات دنیوی ندارد. این معجزات خاص، صرفا تحت نظر الله اتفاق می افتد و هیچکدام به معنای تناقض قرآن با قرآن یا قرآن با انجیل نیست. 

بوسیله ی
ویرایش شده بوسیله ی
سلام
درود بر شما.پاسخی بسیار قانع کننده و مفید گفتید
...