و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾
+2 امتیاز

چه ارتباطی بین سوره مائده آیه 21 قرآن  و آیه 18 باب 15 پیدایش از تورات وجود دارد؟

***  يَا قَوْمِ ادْخُلُوا الْأَرْضَ الْمُقَدَّسَةَ الَّتِي كَتَبَ اللَّهُ لَكُمْ وَلَا تَرْتَدُّوا عَلَىٰ أَدْبَارِكُمْ فَتَنقَلِبُوا خَاسِرِينَ ﴿المائدة: ٢١﴾:اى قوم من! به سرزمين مقدسى كه الله براى شما مقرر داشته وارد شويد و به عقب باز نگرديد كه زيانكار مى‌گرديد.

*** در آن روز،الله با ابرام(ابراهیم نبی) عهد بست و گفت: «این زمین را از نهر مصرتا به نهر عظیم، یعنی نهر فرات، به نسل توبخشیده‌ام، 

 

در میان متنی (چند کتاب) بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی

1 پاسخ

+1 امتیاز

واژۀ مقدس به معنی ویژه یا کنارگذاشته شده است. منظور از ارض مقدس نیز همان سرزمینی است که الله به ابراهیم و اسحاق و یعقوب وعده داد که در باب 15 صحیفۀ پیدایش مکتوب است. در کتاب یهوشوع نیز فرموده: 

پس یهوه تمامی زمین را که برای پدران ایشان قسم خورده بود که به ایشان بدهد به اسرائیل داد، و آن را به تصرف آورده، در آن ساکن شدند. و یهوه ایشان را از هر طرف آرامی داد چنانکه به پدران ایشان قسم خورده بود، واحدی از دشمنان ایشان نتوانست با ایشان مقاومت نماید، زیرا که یهوه جمیع دشمنان ایشان را به‌دست ایشان سپرده بود. و از جمیع سخنان نیکویی که یهوه به خاندان اسرائیل گفته بود، سخنی به زمین نیفتاد بلکه همه واقع شد. (صحیفه یهوشوع باب 21 آیات 43 تا 45)

برای اطلاعات بیشتر در مورد سرزمین وعده داده شده، مطالعۀ صحیفه یهوشوع باب های 13 به بعد را پیشنهاد می کنم. 

 

بوسیله ی
...