و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾
+3 امتیاز
آیا با توجه به آیات قرآن خود ارضایی یا استمناء برای رفع نیاز جنسی کار درستی است ؟ آیا در کتب آسمانی خود ارضایی حرام شده است ؟
در عمومی بوسیله ی
دوباره دسته بندی کردن بوسیله ی

2 پاسخ

+5 امتیاز

با استناد به آیۀ ﴿الأعراف: ١٨٩﴾ مشخص می گردد که اختیار کردن همسر یا نکاح تنها راه قرار داده شده برای بشر (از سوی الله) جهت رفع نیاز جنسی است فلذا هرگونه سبیل غیر مانند خودارضایی یا نزدیکی با حیوانات و غیرو در تنافر قطعی با سنت نکاح و آمیزش با همسر قرار دارد و قطعا خلاف سبیل الله است. اما اینکه بخواهیم واژۀ حرام را به آن نسبت بدهیم در دایره قدرت ما انسان ها نیست، لیکن خلاف سبیل الله بودن آن مبرز و مبرهن است:

هُوَ الَّذِي خَلَقَكُم مِّن نَّفْسٍ وَاحِدَةٍ وَجَعَلَ مِنْهَا زَوْجَهَا لِيَسْكُنَ إِلَيْهَا فَلَمَّا تَغَشَّاهَا حَمَلَتْ حَمْلًا خَفِيفًا فَمَرَّتْ بِهِ فَلَمَّا أَثْقَلَت دَّعَوَا اللَّهَ رَبَّهُمَا لَئِنْ آتَيْتَنَا صَالِحًا لَّنَكُونَنَّ مِنَ الشَّاكِرِينَ ﴿الأعراف: ١٨٩﴾

اوست كه شما را از نفس واحدى آفريد و جفت وى را از او پديد آورد تا بدان آرام گيرد. پس چون با او بياميخت، بارى سبك گرفت و با آن مدتى سر كرد. و چون سنگين شد، هر دو از الله، پروردگار خويش خواستند كه: اگر فرزند شايسته‌اى به ما دهى قطعا از سپاسگزاران خواهیم شد.

همچنین با استناد به تورات مقدس ازدواج سنت الله است که برای بشریت قرار داده شده است و هرگونه عمل که به سنت الله لطمه بزند محکوم است:

از این سبب مرد پدر و مادرخود را ترک کرده، با زن خویش خواهد پیوست و یک تن خواهند بود. و آدم و زنش هر دو برهنه بودند و خجلت نداشتند. (باب 2 آیات 24 و 25، صحیفۀ پیدایش تورات)

توجه داشته باشید که به حکم آیۀ ذیل نمی توان سبیل الله را قطع کرده و راه دیگری را اتخاذ کرد، فلذا چون نکاح و آمیزش با همسر نیز سبیل الله برای انسان است پس نمی توان آنرا تغییر داد یا به موازات آن چیز دیگری را اختراع کرد:

وَالَّذِينَ يَنقُضُونَ عَهْدَ اللَّهِ مِن بَعْدِ مِيثَاقِهِ وَيَقْطَعُونَ مَا أَمَرَ اللَّهُ بِهِ أَن يُوصَلَ وَيُفْسِدُونَ فِي الْأَرْضِ أُولَٰئِكَ لَهُمُ اللَّعْنَةُ وَلَهُمْ سُوءُ الدَّارِ ﴿الرعد: ٢٥﴾

بوسیله ی
نميشه گفت كه چون تو قرآن يا تورات نيومده كه هست يا به غير از چيزي هست كه گفته شده پس خلاف دستور خدا هست اونوقت خيلي چيزها تو كتب مقدس نيست
+3 امتیاز

همچنین خداوند در آیه 5 و 6 و 7 سوره مومنون می فرماید :

وَالَّذِينَ هُمْ لِفُرُوجِهِمْ حَافِظُونَ [٢٣:٥]

و كسانى كه پاكدامنند،

إِلَّا عَلَىٰ أَزْوَاجِهِمْ أَوْ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُهُمْ فَإِنَّهُمْ غَيْرُ مَلُومِينَ [٢٣:٦]

مگر در مورد همسرانشان يا كسانی که بر پایه ایمان زیر دین آنها هستند، كه در اين صورت بر آنان نكوهشى نيست.

فَمَنِ ابْتَغَىٰ وَرَاءَ ذَٰلِكَ فَأُولَٰئِكَ هُمُ الْعَادُونَ [٢٣:٧]

پس هر كه فراتر از اين جويد، آنان از حد درگذرندگانند.

بوسیله ی
قطعا این آیات نیز به تعدی بودن خودارضایی بعنوان سبیلی غیر از آنچکه الله قرار داده دلالت دارد. ممنونم.
...