و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾
+6 امتیاز
بسم الله الرحمن الرحیم.

سلام.

انجیل به چه کسی نازل شده است به عیسی یا متی و لوقا و یوحنا و پلس و ....

به وسیله چه کسی مکتوب و نوشته شده؟
آیا کلام خداست یا نه؟
در انجیل بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی

1 پاسخ

+3 امتیاز
 
بهترین پاسخ

با سلام:

...وَآتَيْنَاهُ الْإِنجِيلَ ... ﴿الحديد: ٢٧﴾

بنا بر شهادت قرآن کریم انجیل بر مسیح عیسی بن مریم رسول الله نازل شده است نه حواریون.

بنا بر شهادت انجیل:

از آنجهت که بسیاری دست خود را درازکردند به سوی تالیف حکایت آن اموری که نزد ما به اتمام رسید،  چنانچه آنانی که از ابتدانظارگان و خادمان کلام بودند به ما رسانیدند، من نیز مصلحت چنان دیدم که همه را من البدایه به تدقیق در‌پی رفته، به ترتیب به تو بنویسم‌ ای تیوفلس عزیز، تا صحت آن کلامی که در آن تعلیم یافته‌ای دریابی. (صحیفه لوقا باب اول آیات 1 تا 4)

1) انجیل سخن یا نقل قول حواریون نیست. بلکه انجیل توسط رسولان ابلاغ آن یعنی توسط نظارگان و خادمان کلام (بایدی سفره کراما برره یا همان ملائکی که مجری نازل کردن کلام الله هستند) نازل شده است.

 و بعد از این امور، والامقام هفتاد نفر دیگر را نیز تعیین فرموده، ایشان را جفت جفت پیش روی خود به هر شهری و موضعی که خود عزیمت آن داشت، فرستاد. (انجیل صحیفه لوقا باب 10 آیۀ 1) 

2) مسیح عیسی بن مریم به اذن الله برای تبلیغ کلام بیش از 12 نفر را مامور فرموده بود. 

3) کلیسا اصرار دارد تا کلام انجیل را قطعه قطعه کرده و هر بخش را به فردی نسبت دهد که این با تکنیک شیعه و سنی برای بخش بخش کردن قرآن و منتسب نمودن هر بخش به افراد تطابق دارد و هر دو دروغ مطلق اند. 

نتیجه:

انجیل کلام الله است که بر مسیح عیسی بن مریم نازل شده است. مسیح به اذن الله این کلام را بر رسولان (12+70 نفر) قرار داد تا آنها آنرا به مردم ابلاغ کنند. در هیچ صحیفه ای از انجیل نویسنده کلام (چون قرآن) مشخص نگردیده است. اما حفاظت از آن بعهده الله می باشد:

هرآینه به شما می‌گویم در هر جایی از تمام عالم که به این انجیل موعظه شود، آنچه این زن کرد نیز بجهت یادگاری وی مذکور خواهد شد.» (انجیل صحیفه مرقس باب 14 آیۀ 9)

 

بوسیله ی
انتخاب شده بوسیله ی
...