و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾

به پرسش و پاسخ از قرآن، انجیل و تورات خوش آمدید!

برای شرکت در پرسش و پاسخ ها از طریق گزینۀ عضویت در بالای سایت ثبت نام فرمایید. مطالعۀ قوانین سایت را فراموش ننمایید. با تشکر!

+1 امتیاز

آیا کشتن جنین در رحم حرام است؟ حکم آن، قبل و بعد از چهار ماهگی چیست؟ آیا فرقی دارد؟ لطفا با استناد به آیات کتب بیان فرمایید.

 

در خانواده و ازدواج بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی

1 پاسخ

+3 امتیاز

با استناد به متن مقدس قرآن کریم هرگونه کتمان یعنی دستکاری آنچکه در رحم های مادران شکل می گیرد در هر زمانی حرام است و به مانند انکار روز قیامت می باشد و در روز قیامت مورد بازخواست الله قرار می گیرد:

وَالْمُطَلَّقَاتُ يَتَرَبَّصْنَ بِأَنفُسِهِنَّ ثَلَاثَةَ قُرُوءٍ وَلَا يَحِلُّ لَهُنَّ أَن يَكْتُمْنَ مَا خَلَقَ اللَّهُ فِي أَرْحَامِهِنَّ إِن كُنَّ يُؤْمِنَّ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ وَبُعُولَتُهُنَّ أَحَقُّ بِرَدِّهِنَّ فِي ذَٰلِكَ إِنْ أَرَادُوا إِصْلَاحًا وَلَهُنَّ مِثْلُ الَّذِي عَلَيْهِنَّ بِالْمَعْرُوفِ وَلِلرِّجَالِ عَلَيْهِنَّ دَرَجَةٌ وَاللَّهُ عَزِيزٌ حَكِيمٌ ﴿البقرة: ٢٢٨﴾

و زنان طلاق داده شده، بايد مدت سه پاكى انتظار كشند، و اگر به الله و روز بازپسين ايمان دارند، براى آنان روا نيست كه آنچه را الله در رحم آنان آفريده، پوشيده دارند؛ و شوهرانشان اگر سر آشتى دارند، به بازآوردن آنان در اين [مدّت‌] سزاوارترند. و مانند همان [وظايفى‌] كه بر عهده زنان است، به طور شايسته، به نفع آنان [بر عهده مردان‌] است، و مردان بر آنان درجه برترى دارند، و خداوند توانا و حكيم است.

نکته اینکه آنچکه مذاهب برای خود ساخته و پرداخته کرده اند و آنچکه در رحم شکل می گیرد را به قبل و بعد 4 ماهگی تقسیم نموده اند، هیچ خواستگاه قرآنی ندارد و با نص صریح آیات فوق در تخالف است !!!

بوسیله ی
سلام.
تشکر از پاسخ شما.اگر جنین از نظر ژنتیکی مشکل داشته باشد و فرزند سالم نباشد چه؟
با سلام. در کلام الله تحت هیچ شرایطی مجوز سقط داده نشده است و نمی توان ناقص بودن نوزاد یا خطر برای مادر را بهانه ای برای سقط جنین در قبل یا بعد از 4 ماهگی نمود. متاسفانه همگی این مسائل کفریاتی است که انسان های خودسر و خیره سر در دین وارد کرده اند (دقیقا مانند وسوسه های ابلیس در جنت عدن) که با بهانه هایی چون علم و عقل انسان ها را از عمل به اوامر الله ناامید و منصرف می نمایند. در حالیکه بنظر شما الله بهتر می داند یا انسان ؟؟
و وقتی که می‌رفت کوری مادرزاد دید.
2 وشاگردانش از او سوال کرده، گفتند: «ای استاد گناه که کرد، این شخص یا والدین او که کورزاییده شد؟»
3 عیسی جواب داد که «گناه نه این شخص کرد و نه پدر و مادرش، بلکه تا اعمال خدادر وی ظاهر شود.
4 مادامی که روز است، مرا بایدبه‌کارهای فرستنده خود مشغول باشم. شب می‌آید که در آن هیچ‌کس نمی تواند کاری کند.
5 مادامی که در جهان هستم، نور جهانم.»
6 این راگفت و آب دهان بر زمین انداخته، از آب گل ساخت و گل را به چشمان کور مالید،
7 و بدوگفت: «برو در حوض سیلوحا (که به‌معنی مرسل است ) بشوی.» پس رفته شست و بینا شده، برگشت.
(انجیل صحیفه یوحنا باب 9 آیه 3 تا 9)
...