و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾
+4 امتیاز
بسم الله الرحمن الرحیم.

سلام.

انجیل برنابا چیست و آیا مورد تایید است؟ لطفاً توضیح تکمیلی ارائه دهید. با تشکر از شما...
در انجیل بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی

2 پاسخ

+4 امتیاز
قدیمی ترین نسخه از انجیل برنابا که به دست کارشناسان و محققین رسیده، مربوط به قرن پانزدهم و شانزدهم میلادی است، . این کتاب حاوی اشتباهات تاریخی متعدد است و بیشتر بیانگر زندگی در اروپای غربی قرون وسطی است، خود نشان دهنده این واقعیت است که تاریخ نگارش آن به هیچ وجه نمی تواند به قبل از قرن پانزدهم میلادی برگردد.

به عنوان مثال، در اشاره به سال یوبیل (یعنی هر پنجاه سال یک بار زمین ها کشت نمی شد، برده ها آزاد می شدند و ارث خانوادگی به کسانی که ارث خود را از بخت بد از دست داده بودند، بازگردانیده می شد)، انجیل برنابا می گوید که سال یوبیل هر صد سال یک بار می آید، در حالی که پیش از قرن چهاردهم میلادی، سال یوبیل هر پنجاه سال یک بار مرسوم بود. بیانیه پاپ وقت مبنی بر تغییر بزرگداشت سال یوبیل از پنجاه به صد سال در سال 1343 میلادی صادر شد و از آن تاریخ به بعد بود که کلیسای کاتولیک این مراسم را در دوره های صد ساله برگزار می کند. نویسنده انجیل برنابا وقتی درباره "یوبیل صد ساله" سخن می گوید، تنها این فکر به ذهن انسان می رسد که او از بیانیه پاپ بونیفاس خبر داشته است.

از اشتباهات تاریخی انجیل برنابا می توان به موارد دیگری نیز اشاره کرد از جمله این که می گوید عیسی در زمان حکومت پیلاطس متولد شد، با این که شواهد تاریخی نشان می دهند پیلاطس تا سال 26 یا 27 میلادی به به حکومت نرسید.

هم چنین به اشتباه فاحش جغرافیایی بر می خوریم: "عیسی سوار قایق شده و به ناصره رفت." هر کسی که حتی یک بار به فلسطین سفر کرده باشد، می داند که ناصره در ساحل هیچ دریا و دریاچه ای نیست.

اشاره به بشکه های چوبی شراب (که در اروپای قرون وسطی استفاده می گردید) نیز از خطاهای نویسنده است. در فلسطین دوران عیسی به جای بشکه از مشک های شراب استفاده می کردند.

محتوا و تعالیم انجیل برنابا با کتاب مقدس کاملا متفاوت است و هرگز در طول تاریخ کلیسا مورد تایید قرار نگرفته است. تنها روایات معتبر مربوط به قرن اول که در مورد زندگی عیسی وجود دارد، همان است که در عهد جدید ذکر شده است. صحت و اصالت کتاب های عهد جدید با پشتوانه بی نظیر حدود شش هزار نسخه خطی به زبان یونانی است که مربوط به قرن دوم به بعد (قرون مختلف) می باشد و توسط کارشناسان و باستان شناسان مسیحی و غیر مسیحی تایید شده اند. این نسخه ها که در متن و محتوا هیچ گونه تفاوت و تناقضی ندارند، در موزه ها نگه داری می شوند و در معرض دیدگان عموم مردم و علاقمندان می باشند.
بوسیله ی
+5 امتیاز

در فصل 105 دست نوشته ای كه برخی آنرا انجيل برنابا می خوانند، آمده که الله 9 آسمان را خلق کرده است!

آیا بنظر شما چنین کتابی می تواند الهی باشد یا خیر؟؟

در دست نوشته ای که به برنابا منتسب است مسیح عیسی بن مریم بدست امتها نه به صلیب کشیده شده! و نه پس از سه روز از میان مردگان رستاخیزی بوقوع پیوسته است! سوالم آن است که چطور 39 کتاب رسولان بنی اسرائیل (عهد عتیق)، مصلوب شدن مسیح بدست امتها و رستاخیز او را قرنها قبل از آن واقعه نبوت کرده اند، اما در دست نوشتۀ برنابا، بناگاه داستان عوض میشود و هیچکدام از آن نبوتها بوقوع نمی رسند؟ آیا چنین دست نوشته ای می تواند انجیل نام بگیرد؟ یا شاید "برند برنابا"، تورات و زبور و اشعیا هم چاپ کرده و طی آن نبوت های کتب من قبل انجیل را هم از نو به تحریر درآورده است؟؟

 

 

بوسیله ی
همچنین در این کتاب عیسی بعنوان مسیح معرفی نشده است وتنها پیامبری است که راه رابرای مسیح موعود باز میکند ، عیسی دراین کتاب به خداوند سوگندیاد میکند که اومسیح نیست واین یعنی تناقض صد درصد با قرآن کریم.
برنابا فصل هاي ۴۲، ۸۲، ۸۳، ۹۶، ۹۷، ۱۹۸ و ۲۰۶
...