و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾
+3 امتیاز
سلام لطفن پاسخ سوال را بدهید
در کلی و عمومی بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی

2 پاسخ

–1 امتیاز

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِيَ لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَىٰ ذِكْرِ اللَّـهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ۚ ذَٰلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ ﴿٩﴾فَإِذَا قُضِيَتِ الصَّلَاةُ فَانتَشِرُوا فِي الْأَرْضِ وَابْتَغُوا مِن فَضْلِ اللَّـهِ وَاذْكُرُوا اللَّـهَ كَثِيرًا لَّعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ ﴿١٠

به نظر میرسد که بایستی یک روال ثابت برای صلاه وجود داشته باشد که مردم آنرا به شکل یکسان و به صورت جماعت برگزار کنند. 

بوسیله ی
+3 امتیاز

در قرآن کریم به اقامه "صلات در جماعت" اشاره شده اما به اقامه صلات جماعت به شکل و فرمی که شیعه و سنی مدعی آن اند و به کسی اقتدا کرده و همآهنگ با او به رکوع و سجده می روند و صلات را به رقص دستجمعی تبدیل کرده اند، اشاره ای نشده است. لطفا آیه ذیل را با دقت مطالعه کنید:

وَإِذَا كُنتَ فِيهِمْ فَأَقَمْتَ لَهُمُ الصَّلَاةَ فَلْتَقُمْ طَائِفَةٌ مِّنْهُم مَّعَكَ وَلْيَأْخُذُوا أَسْلِحَتَهُمْ فَإِذَا سَجَدُوا فَلْيَكُونُوا مِن وَرَائِكُمْ وَلْتَأْتِ طَائِفَةٌ أُخْرَىٰ لَمْ يُصَلُّوا فَلْيُصَلُّوا مَعَكَ وَلْيَأْخُذُوا حِذْرَهُمْ وَأَسْلِحَتَهُمْ وَدَّ الَّذِينَ كَفَرُوا لَوْ تَغْفُلُونَ عَنْ أَسْلِحَتِكُمْ وَأَمْتِعَتِكُمْ فَيَمِيلُونَ عَلَيْكُم مَّيْلَةً وَاحِدَةً وَلَا جُنَاحَ عَلَيْكُمْ إِن كَانَ بِكُمْ أَذًى مِّن مَّطَرٍ أَوْ كُنتُم مَّرْضَىٰ أَن تَضَعُوا أَسْلِحَتَكُمْ وَخُذُوا حِذْرَكُمْ إِنَّ اللَّهَ أَعَدَّ لِلْكَافِرِينَ عَذَابًا مُّهِينًا ﴿النساء: ١٠٢﴾

و اگر در میان ایشان بودی و بپای داشتی برای ایشان نماز را پس بایستد گروهی از ایشان با تو و برگیرند اسلحه خود را تا هرگاه به سجده روند باشند پشت سر شما و بیایند گروهی دیگر که نماز نگزارده‌اند پس نماز بگزارند با تو و بردارند با خود اسلحه و آمادگی خویش را دوست داشتند آنان که کفر ورزیدند کاش غفلت می‌کردید از خواسته‌ها و اسلحه خود تا بتازند بر شما به یک تاختن و باکی نیست بر شما اگر شما را آزاری از باران باشد یا بیمار باشید که بگذارید سلاحهای خود را و برگیرید بیمناکی و آمادگی خویش را همانا خدا آماده کرده است برای کافران عذابی خوارکننده را 

دقت شود که پیام آیه در مورد مساله امنیت بهنگام برقراری صلات است نه دستورالعمل جماعت مورد ادعای شیعه و سنی.

در مورد سوره جمعه:

جمعه به معنای روز جمع شدن است، نه اینکه روز بعد از پنج شنبه را جمعه بگویند !!  الله در آیه 10 سوره جمعه فرموده که در روز جمع شدن که مشغول تجارت و خرید و فروش هستید، صلات را فراموش نکنید!! همین و به همین سادگی! اما مذهبیون ما کلام را به چیزی دیگر تحریف کرده اند و یکسری مناسک ناموجود در قرآن و کتب من قبل را اجرا می کنند و برای آن آداب و احکام تراشیده اند که البته به اسم الله و رسول همه این کارها انجام می پذیرد و لذا شرک مطلق می باشد. 

 

 

بوسیله ی
در مورد اینکه میفرماید " تا هرگاه به سجده روند" یعنی اینکه احتمالا منظور این بوده که همگی به یک فرم به سجده میرفتند.
در تورات هم مکتوب شده که بنی اسرائیل بهنگام نزول اجلال الهی در بین قوم سجده کردند، خوب بدیهی است که سجده، سجده است. اما اینکه شما از سجده بخواهید صلات متحدالفرم را برای کسی تجویز کنید که امری محال است.
روز جمع شدن یعنی چه؟ چه روزی است؟
جمعه روزی است که به استناد به آیه روز مخصوص خرید و فروش و بیع است و مردم در آن جمع می شوند تا کالاهای خود را تبادل کنند.
...