و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾

به پرسش و پاسخ از قرآن، انجیل و تورات خوش آمدید!

برای شرکت در پرسش و پاسخ ها از طریق گزینۀ عضویت در بالای سایت ثبت نام فرمایید. مطالعۀ قوانین سایت را فراموش ننمایید. با تشکر!

+3 امتیاز

* صیغه (مُتعه- نکاح موقت و منقطع) در شریعت عالیه اسلام جایگاهی ندارد و با عنایت به احکام و فتاوی الهی جاری در متن مقدس قرآن مبین در حوزه امر "ازدواج"  کلیه لوازم نکاح از قبیل " طلاق" ، " ارث" ، " نسب " ، " نفقه" و " عده " بایستی بطور دقیق اجرا گردد و  حذف ، تعلیق و تعطیل گذاشتن هر کدام از موارد مطروحه ، عقد نکاح مردود و باطل است و ضمناً آیه 24 سوره نساء در مورد عبارت "فَمَا اسْتَمْتَعْتُم بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَرِيضَةً " در مورد زنانی است که به عقد دائم  مردان مسلمان درآمده اند نه عقد موقت:

*** وَالْمُحْصَنَاتُ مِنَ النِّسَاءِ إِلَّا مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُكُمْ كِتَابَ اللَّهِ عَلَيْكُمْ وَأُحِلَّ لَكُم مَّا وَرَاءَ ذَٰلِكُمْ أَن تَبْتَغُوا بِأَمْوَالِكُم مُّحْصِنِينَ غَيْرَ مُسَافِحِينَ فَمَا اسْتَمْتَعْتُم بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَرِيضَةً وَلَا جُنَاحَ عَلَيْكُمْ فِيمَا تَرَاضَيْتُم بِهِ مِن بَعْدِ الْفَرِيضَةِ إِنَّ اللَّهَ كَانَ عَلِيمًا حَكِيمًا ﴿النساء: ٢٤﴾:و زنان محصنه  [نيز بر شما حرام شده است‌] مگر آنچه مالک است پیمانهای شما ( زنان زیردست شما که با ایشان صاحب پیمان شده اید)؛ [اين‌] فريضه الهى است كه بر شما مقرر گرديده است. و غير از اين، براى شما حلال است كه به وسيله اموال خود طلب كنيد -در صورتى كه پاكدامن باشيد و مسافحه نکنید - و زنانى را كه بهره جستید، مَهرشان را به عنوان فريضه‌اى به آنان بدهيد، و بر شما گناهى نيست كه پس از ( مهر) مقرر، با يكديگر توافق كنيد؛ مسلماً الله داناى حكيم است.

در خانواده و ازدواج بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی

1 پاسخ

+1 امتیاز

ایا کسی  که دسترسی  به  هیچ امکانی نداشته باشد  می تواند صیغه کند؟؟؟

 این مَلَكَتْ أَيْمَانُكُمْ   به چه معناست ایا  صیغه نیست؟؟
 

بوسیله ی
خیر. تحت هیچ شرایطی صیغه توسط قرآن تجویز نشده است. قرآن امر به "عفاف" پیشه نمودن کرده است.

وَلْيَسْتَعْفِفِ الَّذِينَ لَا يَجِدُونَ نِكَاحًا حَتَّىٰ يُغْنِيَهُمُ اللَّهُ مِن فَضْلِهِ .....﴿النور: ٣٣﴾

ما ملکت ایمانکم صیغه نیست. لطفا یک سوال جداگانه برای آن باز کنید تا بحث شکل بگیرد.
سعی کنید بحثهای که مربوط به یک موضوع است در یکجا و یک پست باشند که خواننده سردرگم بین پستها نگردد و در آخر جوابی را که میخواهد نیابد... اینگونه پرسشهای که مربوط به یک موضوع است پراکنده و هیچ کدام هم کامل نیست.. متعه یا صیغه بیشتر مربوط به این آیه است ولی دو یا سه تا پست !!!
...