و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾
+3 امتیاز
وجوب قرباني کردن در منا از کجا نشات میگیرد؟ آیا بر اساس آیات قرآن است؟
در تورات و عهدعتیق بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی

1 پاسخ

+2 امتیاز
خیر.

در آیات قرآن و کتب من قبل (که یگانه مبنا و ملاک دین اسلام اند) نه سرزمینی بنام منا(منی) وجود دارد نه اعمالی که مربوط به آن سرزمین باشد!

اینگونه ادعاها بر اساس احادیث، روایات و تاریخ سرهم بندی شده و در کلام الله (یعنی آیات قرآن و کتب من قبل) محلی از اعتبار و اعتنا ندارند.
بوسیله ی
از این آیه در خصوص قربانی چه چیزی میتوان دریافت؟
وَأَتِمُّوا الْحَجَّ وَالْعُمْرَةَ لِلَّهِ فَإِنْ أُحْصِرْتُمْ فَمَا اسْتَيسَرَ مِنَ الْهَدْي وَلَا تَحْلِقُوا رُءُوسَكُمْ حَتَّى يبْلُغَ الْهَدْي مَحِلَّهُ فَمَنْ كَانَ مِنْكُمْ مَرِيضًا أَوْ بِهِ أَذًى مِنْ رَأْسِهِ فَفِدْيةٌ مِنْ صِيامٍ أَوْ صَدَقَةٍ أَوْ نُسُكٍ فَإِذَا أَمِنْتُمْ فَمَنْ تَمَتَّعَ بِالْعُمْرَةِ إِلَى الْحَجِّ فَمَا اسْتَيسَرَ مِنَ الْهَدْي فَمَنْ لَمْ يجِدْ فَصِيامُ ثَلَاثَةِ أَيامٍ فِي الْحَجِّ وَسَبْعَةٍ إِذَا رَجَعْتُمْ تِلْكَ عَشَرَةٌ كَامِلَةٌ ذَلِكَ لِمَنْ لَمْ يكُنْ أَهْلُهُ حَاضِرِي الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ وَاتَّقُوا اللَّهَ وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ شَدِيدُ الْعِقَابِ(البقرة/196)
و حج و عمره را براي خدا به اتمام برسانيد و اگر محصور شديد، آنچه از قرباني فراهم شود و سرهاي خود را نتراشيد، تا قرباني به محلش برسد و اگر کسي از شما بيمار بود، و يا ناراحتي در سر داشت،  بايد فديه و کفاره‌اي از قبيل روزه يا صدقه يا گوسفندي بدهد و هنگامي که در امان بوديد، هر کس با ختم عمره، حج را آغاز کند، آنچه از قرباني براي او ميسر است و هر که نيافت، سه روز در ايام حج، و هفت روز هنگامي که باز مي‌گرديد، روزه بدارد اين، ده روز کامل است. اين براي کسي است که خانواده او، نزد مسجد الحرام نباشد . و از خدا بپرهيزيد و بدانيد که او، سخت‌کيفر است
آیا در آیات 196 تا 203 سوره بقره اشارات کافی به مناسک حج نشده؟
چرا شده.... اما تا برداشتها از برخی کلمات چه باشد. چنانچه تمایل دارید این آیات را در پستی جدا نصب نمایید.
...