و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾
+2 امتیاز
آیا از دیدگاه وحی منعی برای کار کردن زنان در خارج از خانه برای تامین معاش خانواده و یا حتی بر حسب سلیقه و علاقه خود زن ، وجود دارد؟
در میان متنی (چند کتاب) بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی

1 پاسخ

+4 امتیاز

نمونه ای از کار کردن زنان در مزارع بر اساس آیات وحی: 

پس روت تا شام در آن کشتزار خوشه چینی نموده، آنچه را که برچیده بود، کوبید و به قدر یک ایفه جو بود. پس آن را برداشته، به شهردرآمد، و مادر شوهرش آنچه را که برچیده بود، دید، و آنچه بعد از سیرشدنش باقی‌مانده بود، بیرون آورده، به وی داد. و مادر شوهرش وی را گفت: «امروز کجا خوشه چینی نمودی و کجاکار کردی؟ مبارک باد آنکه بر تو توجه نموده است.» پس مادر شوهر خود را از کسی‌که نزد وی کار کرده بود، خبر داده، گفت: «نام آن شخص که امروز نزد او کار کردم، بوعز است (صحیفه روت فصل 2 آیات 17 الی 19)

زن صالحه در کلام وحی: مولد، مدیر و ماهر که خانواده ای تولید کننده را اداره می کند:

زن صالحه را کیست که پیدا تواند کرد؟ قیمت او از لعلها گرانتر است. دل شوهرش بر او اعتماد دارد، و محتاج منفعت نخواهد بود. برایش تمامی روزهای عمر خود، خوبی خواهد کرد و نه بدی. پشم و کتان را می‌جوید. و به‌دستهای خود با رغبت کار می‌کند. او مثل کشتیهای تجار است، که خوراک خود را از دور می‌آورد. وقتی که هنوز شب است برمی خیزد، و به اهل خانه‌اش خوراک و به کنیزانش حصه ایشان را می دهد. درباره مزرعه فکر کرده، آن را می‌خرد، و ازکسب دستهای خود تاکستان غرس می‌نماید. کمر خود را با قوت می‌بندد، و بازوهای خویش را قوی می‌سازد. تجارت خود را می‌بیند که نیکو است، وچراغش در شب خاموش نمی شود. دستهای خود را به دوک دراز می‌کند، وانگشتهایش چرخ را می‌گیرد. کفهای خود را برای فقیران مبسوطمی سازد، و دستهای خویش را برای مسکینان دراز می‌نماید. به جهت اهل خانه‌اش از برف نمی ترسد، زیرا که جمیع اهل خانه او به اطلس ملبس هستند. برای خود اسبابهای زینت می‌سازد. لباسش از کتان نازک و ارغوان می‌باشد. شوهرش در دربارها معروف می‌باشد، و در میان مشایخ ولایت می‌نشیند. جامه های کتان ساخته آنها را می‌فروشد، وکمربندها به تاجران می‌دهد. قوت و عزت، لباس او است، و درباره وقت آینده می‌خندد. دهان خود را به حکمت می‌گشاید، و تعلیم محبت‌آمیز بر زبان وی است. به رفتار اهل خانه خود متوجه می‌شود، وخوراک کاهلی نمی خورد. پسرانش برخاسته، او را خوشحال می‌گویند، و شوهرش نیز او را می‌ستاید. دختران بسیار اعمال صالحه نمودند، اما توبر جمیع ایشان برتری داری.  جمال، فریبنده و زیبایی، باطل است، اما زنی که از خداوند می‌ترسد ممدوح خواهدشد. وی را از ثمره دستهایش بدهید و اعمالش او را نزد دروازه‌ها بستاید (صحیفه امثال فصل 31 آیات 10 الی 31)

امروز شاهد هستیم که زنان بنیاد خانواد را ترک کرده و به سود شرکت ها، کارخانجات و صاحبان سرمایه کار می کنند! و عمدتا هیچ تولید، مدیریت و مهارتی در نهاد خانواده ندارند. خانواده امروزی صرفا یک خانواده مصرف گراست در حالیکه در کلام وحی خانواده تولید کننده و مولد است. زن امروز خودنما، خودبین و خودخواه است در حالیکه در لسان وحی زن عنصری عملگرا، کارا و فداکار است. 

بوسیله ی
...