و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾

به پرسش و پاسخ از قرآن، انجیل و تورات خوش آمدید!

برای شرکت در پرسش و پاسخ ها از طریق گزینۀ عضویت در بالای سایت ثبت نام فرمایید. مطالعۀ قوانین سایت را فراموش ننمایید. با تشکر!

+2 امتیاز

خداوند در آیه 40 سوره احزاب میفرماید :

مَّا كَانَ مُحَمَّدٌ أَبَآ أَحَدٍۢ مِّن رِّجَالِكُمْ وَلَـٰكِن رَّسُولَ ٱللَّهِ وَخَاتَمَ ٱلنَّبِيِّۦنَ ۗ وَكَانَ ٱللَّهُ بِكُلِّ شَىْءٍ عَلِيمًۭا [٣٣:٤٠]
محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست. او رسول خدا و خاتم پيامبران است. و خدا به هر چيزى داناست. 

چرا خداوند به محمد لقب خاتم النبیین داده است و از لقب خاتم المرسلین استفاده نکرده است؟ 

آیا با وجود ختم نبوت هنوز رسولان الهی وجود دارند و رسولان الهی به پایان نرسیده اند؟

آیا ختم نبوت به معنی ختم رسالت است؟

در عمومی بوسیله ی
ویرایش شده بوسیله ی

1 پاسخ

+2 امتیاز

با توجه به این پست دیدیم که رسولان الهی از مردم و ملائک انتخاب میشوند و از آنجایی که ملائک ، کارگزاران خداوند هستند و هنوز به رسالت خود مشغول هستند ( مانند گرفتن جان انسان ها، ضبط نامه اعمال و ... ) ،خداوند در این آیه از ویژگی خاتم النبیین استفاده کرده است چرا که هنوزه رسولان الهی که همان ملائک باشند ،به انجام ماموریت خود مشغول هستند. 

از طرف دیگر در این پست به این نتیجه رسیدیم که تمامی رسولان انسانی ، نبی هستند، بنابراین از آنجایی که با ختم نبوت دیگر رسالات انسانی ( بلاغ المبین ) نمیتواند ادامه پیدا کند ، ختم نبوت به معنی ختم رسالت انسانی است و بدین معنی است که دیگر رسولی از انسانها از جانب خداوند که حاوی پیامی از جانب خداوند باشد به سمت انسانها فرستاده نخواهد شد و محمد آخرین دریافت کننده وحی از سمت خداوند (نبی) و آخرین فرستاده خداوند (رسول) به سوی انسانهاست. 

بوسیله ی
...