و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾
+3 امتیاز

۲۷گوشه‌های سر خود را متراشید، و گوشه‌های ریش خود را مچینید. (لاویان۱۹)

طبق آیه ی فوق این نوع اصلاح که امروزه هم بسیار مرسوم است بد میباشد؟درصورتی که این حکم تورات برداشته شده کدام یک از صحف این حکم را برداشته است؟

در شبهات بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی

1 پاسخ

+2 امتیاز

ادامه آیه را دقت فرمایید:

 گوشه های سر خود را متراشید، و گوشه های ریش خود را مچینید. بدن خود را بجهت مرده مجروح مسازید، و هیچ نشان بر خود داغ مکنید. من یهوه هستم (تورات صحیفه لاویان فصل 19 آیات 27 و 28)

مطابق آیات فوق از تورات مقدس، اگر غرض از اصلاح، آرایش یا ایجاد خراش یا زینت روی بدن، بجهت مردگان باشد، حکم فوق جاری و ساری است و خداوند در تورات مقدسش آن اعمال را حرام فرموده است. 

این احکام جاری و ساری هستند و قرآن بر روی دستورات فوق طبق آیات ذیل تاکید مضاف نموده است: 

وَٱلَّذِينَ يَدْعُونَ مِن دُونِ ٱللَّهِ لَا يَخْلُقُونَ شَيْـًۭٔا وَهُمْ يُخْلَقُونَ أَمْوَ‌ٰتٌ غَيْرُ أَحْيَآءٍۢ ۖ وَمَا يَشْعُرُونَ أَيَّانَ يُبْعَثُونَ (نحل 20 و 21)

و كسانى را كه جز الله صدا می زنند، چيزى نمى‌آفرينند در حالى كه خود آفريده مى شوند. مردگانند نه زندگان، و نمى‌دانند كِى برانگيخته خواهند شد

نتیجه

مصریان باستان مردگان و عالم مردگان را مقدس می دانستند و از مردگان طلب شفاعت و حاجت و مدد می کردند. لیکن با نازل شدن هدایت در تورات، خداوند هرگونه اتصال و انجام سنت های جاهلی را منع و حرام فرمود که منجمله آنها صدا زدن و خواندن مردگان، اصلاح و آرایش و خراشیدن بدن برای مردگان یا گذاشتن نشان بر بدن بجهت مردگان است که از منظر تورات و قرآن حرام می باشد. 

بوسیله ی
...