و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾

به پرسش و پاسخ از قرآن، انجیل و تورات خوش آمدید!

برای شرکت در پرسش و پاسخ ها از طریق گزینۀ عضویت در بالای سایت ثبت نام فرمایید. مطالعۀ قوانین سایت را فراموش ننمایید. با تشکر!

+3 امتیاز

در آیه 129 نساء  آمده هر چقدر بخواهید نمی‌توانید بین زنان عدالت برقرار کنید وَلَن تَسْتَطِيعُوا أَن تَعْدِلُوا بَيْنَ النِّسَاءِ وَلَوْ حَرَصْتُمْ ۖ  منظور از این آیه چیست؟

در سوم نسا آمده فَإِنْ خِفْتُمْ أَلَّا تَعْدِلُوا فَوَاحِدَةً.  آیا بین این دو آیه ارتباط معنایی وجود دارد و می‌توان نتیجه گرفت شریعت قرآن حکم کرده که به یک زن اکتفا کنید؟

در خانواده و ازدواج بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی

1 پاسخ

+2 امتیاز

به متن کامل آیه 129 سوره نساء توجه فرمایید:

وَلَن تَسْتَطِيعُوا أَن تَعْدِلُوا بَيْنَ النِّسَاءِ وَلَوْ حَرَصْتُمْ فَلَا تَمِيلُوا كُلَّ الْمَيْلِ فَتَذَرُوهَا كَالْمُعَلَّقَةِ وَإِن تُصْلِحُوا وَتَتَّقُوا فَإِنَّ اللَّهَ كَانَ غَفُورًا رَّحِيمًا ﴿النساء: ١٢٩﴾

و شما هرگز نمى‌توانيد ميان زنان عدالت كنيد هر چند [بر عدالت‌] حريص باشيد! پس به يك طرف يكسره تمايل نورزيد تا آن [زن ديگر] را سرگشته [=بلا تكليف‌] رها كنيد. و اگر سازش نماييد و پرهيزگارى كنيد، يقيناً الله آمرزنده مهربان است.

تذکر:

** همیشه باید آیه را بطور کامل آورد نه اینکه بخش اول آیه را بیاوریم و بخش دوم را رها نماییم.

موضوع آیه 129 سوره نساء:

آیه در خصوص اجرای عدالت بین همسران متعدد است. قرآن خطاب به افرادی که چند همسر دارند می فرماید که تمام میل شان را به یک زن اختصاص ندهند تا زن دیگر بلاتکلیف بماند. این بدان معناست که شوهر می بایست میل و علاقه و وقت و حضور خود را بطور مساوی بین همسران تنظیم کند و به صرف اینکه به یکی علاقه بیشتر دارد، نباید دیگری را معلق و بلاتکلیف بگذارد.

لذا آیه 129 سوره نساء بهیچ وجه و هرگز چند همسری را رد نفرموده بلکه به مردان چند همسر تذکر داده تا به رعایت عدالت بین همسران بپردازند. 

نتیجه 

در هیچ یک از آیات قرآن چندهمسری نهی نشده بلکه آیه 129 سوره نساء به مردان چند همسر متذکر می شود که به رعایت عدالت بین زنان خود بپردازند و با اختصاص دادن میل به یکی از زنان، زن دیگر را بلاتکلیف و معلق رها نکنند. 

بوسیله ی
دوست گرامی، از نظر آیات قرآن "تورات انجیل و قرآن" هر سه کتاب های دین اسلام هستند. شما قطعا این سه کتاب را مطالعه نکرده اید. بجای روی آوردن به این مذهب یا فلان دوست، این سه کتاب را مطالعه کنید. اتفاقا ما 5 سال است در این سایت تحقیق را فریاد می زنیم. اما دریغ و درد که کسی این سه کتاب را مطالعه نمی کند!!
بنده هر سه تاشو خوندم که البته در دو کتاب جمع آوری شده ،البته دوست هیچوقت برای بنده منبع تحقیق نبوده ! گرویدن به مذهب دیگر هم حاصل این مطالعه (و البته خاستن توضیح از متخصصان و دارندگان اصلاعات از هر دو دین هست) ٫ تشکر از معرفی منابع حتما مطالعه میکنم.(بعلاوه من نمیتونم به صورت خصوصی به شما پیام بدم هر دفعه پیغام این آدرس معتبر نیست میگیرم و مجبور میشم اینجا پیام بزارم فکر میکنم ایمیل شما یه مشکلی داره)
با استفاده از گزینه تماس با ما در انتهای صفحه.
آیا می شه گقت : و توصیه ای است  به مردانی که قصد انجام چنین کاری رو دارند و چون خودشون رو می شناسند که نمی توانند عدالت رو بر قرار کنند پس نباید  اقدام به چند همسری کنند ؟
خیر. این آیه رهنمودی است تا اگر کسی می خواهد چند زن به نکاح در بیاورد، باید به مساله ایجاد عدالت بین ایشان توجه ویژه داشته باشد.
...