و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾
+2 امتیاز

در صحیفه ۲ سموئیل باب ۷ داریم:

آنگاه که روزهای عمرت به سر آید و نزد پدران خود بیارامی،‏ کسی را که از نسل تو و پارهٔ تنَت باشد پس از تو بر خواهم افراشت،‏ و سلطنتش را استوار خواهم ساخت.‏ ۱۳  اوست که برای نام من خانه‌ای بنا خواهد کرد،‏ و من تخت پادشاهی او را تا به ابد استوار خواهم ساخت.‏ ۱۴  من او را پدر خواهم بود و او مرا پسر.‏ چون خطا ورزد،‏ او را به عصای آدمیان و به تازیانه‌های بنی‌آدم ادب خواهم کرد،‏ ۱۵ اما محبت من از او دور نخواهد شد،‏ چنانکه آن را از شائول دور کردم و او را از برابر تو برگرفتم.‏۱۶  خاندان و پادشاهی تو تا ابد نزد من پایدار خواهد بود و تخت سلطنتت جاودانه استوار خواهد ماند.‏“» ۱۷ پس ناتان مطابق تمامی این سخنان و این رؤیا،‏ با داوود سخن گفت (صحیفه دوم ساموئل فصل 7 آیات 12 تا 17)

در ایه ۱۳ به شخص خاصی اشاره شده است؟ و منظور چیست که گفته شده اوست که خانه ای برای من بنا خواهد کرد؟

در تورات و عهدعتیق بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی

1 پاسخ

+2 امتیاز

منظور آیات مورد سوال، شخص سلیمان است که در فراز ذیل از صحیفه ادوار یا همان تواریخ بدان اشاره شده است:

 پس داود پادشاه برپا ايستاده، گفت: « اي برادرانم و اي قوم من! مرا بشنويد! من اراده داشتم خانه اي که آرامگاه تابوت عهد خداوند و پاي انداز پايهاي خداي ما باشد بنا نمايم، و براي بناي آن تدارک ديده بودم. 3 ليکن خدا مرا گفت: تو خانه اي به جهت اسم من بنا نخواهي نمود، زيرا مرد جنگي هستي و خون ريخته اي. 4 ليکن يهُوَه خداي اسرائيل مرا از تمامي خاندان پدرم برگزيده است که بر اسرائيل تا ابد پادشاه بشوم، زيرا که يهودا را براي رياست اختيار کرد و از خاندان يهودا خاندان پدر مرا و از فرزندان پدرم مرا پسند کرد تا مرا بر تمامي اسرائيل به پادشاهي نصب نمايد. 5 و از جميع پسران من (زيرا خداوند پسران بسيار به من داده است)، پسرم سليمان را برگزيده است تا بر کرسي سلطنت خداوند بر اسرائيل بنشيند. 6 و به من گفت: پسر تو سليمان، او است که خانه مرا و صحن هاي مرا بنا خواهد نمود، زيرا که او را برگزيده ام تا پسر من باشد و من پدر او خواهم بود. 7 و اگر او به جهت بجا آوردن فرايض و احکام من مثل امروز ثابت بماند، آنگاه سلطنت او را تا به ابد استوار خواهم گردانيد. 8 پس الآن در نظر تمامي اسرائيل که جماعت خداوند هستند و به سمع خداي ما متوجه شده، تمامي اوامر يهُوَه خداي خود را بطلبيد تا اين زمين نيکو را به تصرف آورده، آن را بعد از خودتان به پسران خويش تا به ابد به ارثيت واگذاريد. 9 « و تو اي پسر من سليمان خداي پدر خود را بشناس و او را به دل کامل و به ارادت تمام عبادت نما زيرا خداوند همه دلها را تفتيش مي نمايد و هر تصور فکرها را ادراک مي کند؛ و اگر او را طلب نمايي، او را خواهي يافت؛ اما اگر او را ترک کني، تو را تا به ابد دور خواهد انداخت. 10 حال با حذر باش زيرا خداوند تو را برگزيده است تا به خانه اي به جهت مَقدَسِ او بنا نمايي. پس قوي شده، مشغول باش (صحیفه اول تواریخ فصل 28 آیات 2 تا 10)

نتیجه

تطابق آیات فصل 7 صحیفه دوم ساموئیل با آیات فصل 28 صحیفه اول تواریخ نشان می دهد که خداوند سلیمان را برگزید تا در اورشلیم خانه ای را برای خداوند بنا نماید که همان مسجدالاقصای مذکور در قرآن است. 

بوسیله ی
...