و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾
+3 امتیاز
در غلاطیان ۱۶:۲ امده است:
می‌دانیم که انسان نه با اعمال شریعت، بلکه با ایمان به عیسی مسیح پارسا شمرده می‌شود. پس ما خود نیز به مسیحْ عیسی ایمان آوردیم تا با ایمان به مسیح پارسا شمرده شویم و نه با اعمال شریعت، زیرا هیچ بشری از راه انجام اعمال شریعت پارسا شمرده نمی‌شود.

اول اینکه نظرتون رو راجع به عنوان سوال میخوام بدونم
و اینکه پارسا به چه معناست؟
در انجیل بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی

1 پاسخ

+2 امتیاز

کتاب غلاطیان و کلا کتاب هایی که پس از انجیل به کلام الهی اضافه شده اند، دست نوشته بشر هستند و جزو کلام الهی اصلا محسوب نمی شوند! 

همین ادعای کتاب غلاطیان که پارسایی و رستگاری به اعمال شریعت نیست، یک تحریف در دین است که با متن صریح انجیل صد در صد در تناقض است:

21 «نه هر‌که مرا "آقا، آقا" گوید داخل ملکوت آسمان گردد، بلکه آنکه اراده پدر مرا که در آسمان است به‌جا آورد. 22 بسا در آن روز مرا خواهند گفت: "آقا، آقا، آیا به نام تو نبوت ننمودیم و به اسم تو دیوها را اخراج نکردیم و به نام تو معجزات بسیار ظاهرنساختیم؟" 23 آنگاه به ایشان صریح خواهم گفت که "هرگز شما را نشناختم! ای بدکاران از من دور شوید!" 24 «پس هر‌که این سخنان مرا بشنود و آنها رابه‌جا آرد، (انجیل صحیفه متی فصل 7 آیات 21 تا 24)

همانطور که ملاحظه می شود، اصل و مبنای رستگاری در آیات فوق از انجیل، "عمل به فرایض خداوند" عنوان شده است. در آیات فوق اشاره کرده که اگر کسی به مسیح ایمان بیاورد و حتی معجزات بسیار بواسطه ایمان خود بر روی زمین انجام دهد، اما شریعت و کلام الهی را رعایت نکند، به جهنم ریخته خواهد شد! 

علاوه می فرماید:

زیرا هر‌که اراده پدر مرا که در آسمان است به‌جا آورد، همان برادر و خواهر و مادر من است.» (انجیل صحیفه متی فصل 12 آیه 50)

بنابراین، سنگ محک اخوت با آیین مسیح نیز، عمل به شریعت خداوند است نه صرف ایمان آوردن لسانی!

نتیجه

انجیل متشکل از 4 صحیفه با نام های متی، لوقا، مرقس و یوحنا است. این چهار صحیفه انجیل، تنها کلام واحد و متصدق الهی است که پس از رفعت مسیح عیسی بن مریم نازل شده است. مابقی آنچکه امروز در عهد جدید به عنوان کتاب هایی چون اعمال و نامه های پولوس و مکاشفه می شناسیم، تحریفات و مجعولاتی است که پس از سیصد سال به انجیل اضافه شده که البته خط به خط آن کتاب ها با انجیل در تناقضات آشکار است. لذا توصیه اکید من آن است که صرفا چهار صحیفه انجیل را مطالعه فرمایید و از مطالعه مابقی عهدجدید که دست نبشته انسانهاست خودداری کنید. 

 

بوسیله ی
با افراد مسیحی که در ارتباط هستم این موضوع رو مطرح کردم که دیدگاه عجیبی داشتند که اینجا میارم :
"نه دیگه امروز با اعمالمون نیست که ما میتونیم به خدا نزدیک بشیم
امروز من نجات رو دریافت کردم وبخشیده شدم وهیچ گناهی در حضور خداوند ندارم چون عیسی بر صلیب رفت تا من از گناه پاک بشم
امروز من خودم شریعت هستم وبا انجام ندادن کارهای که برای من احساس گناه میاره خودم رو آزار نمیدم
امروز با نماز خوندن ویا نخوندن شما خوب ویا بد شمرده نمیشوید
فقط من باید با خدا رابطه داشته باشم باید مشارکت کنم و کلام خدارو بخونم واز روح او پر بشم"
ممنونم از شما ادمین عزیز
قشر کثیری از این افراد، نسبت به انجیل و تورات افرادی امی یعنی کاملا بی اطلاع هستند. شما به آیات انجیل رجوع کنید و اظهارنظرات اینگونه افراد را اصلا جدی نگیرید.
...